Lidt OT afgiftsfritagelse ved køb af blank~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-06-03 21:17

Hejsa

Hvor er det lige at man som firma kan registerer sig, så man slipper for
at betale afgift for tomme CD'er, når de kun skal bruges til backup og
til egenproduktion.

Jeg tjekkede KODA's hjemmeside www.koda.dk; men dér kan jeg da ikke
finde noget.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-06-03 22:18

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor er det lige at man som firma kan registerer sig, så man slipper for
> at betale afgift for tomme CD'er, når de kun skal bruges til backup og

Du skal ind hos CopyDan:

http://www.copydan.dk/cm381.asp?d=1

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-06-03 23:16

Hej René

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Du skal ind hos CopyDan:
>
> http://www.copydan.dk/cm381.asp?d=1

Smatside.

Den giver sig bare til at reloade i et væk på min Netscape 4.8 på PM
8600 OS 9.1

ØV, nå jeg må vel ramme æble-punktum ;_|

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-06-03 00:08

> [...]

> Hej René

> Smatside.
>
> Den giver sig bare til at reloade i et væk på min Netscape 4.8 på PM

Glem det.
Det gælder kun momsregistrerede firmaer.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-06-03 01:05

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Glem det.
> Det gælder kun momsregistrerede firmaer.

UPS.
Og det var præcis det spørgsmålet gik på, sorry.

/Preben

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

Hej Preben

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> UPS.
> Og det var præcis det spørgsmålet gik på, sorry.

Så er du sgi da synsk, det er dels til vores beboerblad (og det er
boligforeningens - og den er vel momsreg.?)

Dels er det til vort kirkeblad, og kirker er de overhovedet
momspligtige??? Nå skidt

/Seb

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-06-03 20:51

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Preben

> Så er du sgi da synsk

Ikke specielt, du startede selv tråden med:
"Hvor er det lige at man som firma kan registerer sig".

Og det var jo lige ordet "firma" jeg i første indlæg havde overset.

Nogle synske evner har jeg dog.
F.eks. kan jeg forudsige, hvilke tråde der udvikler sig til skænderier,
alt efter hvem der kommer med indlæg

/Preben

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 22:47

Hej Preben

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Ikke specielt, du startede selv tråden med:
> "Hvor er det lige at man som firma kan registerer sig".
>
> Og det var jo lige ordet "firma" jeg i første indlæg havde overset.

Nååh, nu kan jeg ikke engang huske, hvad jeg selv skrev. Men det var
vist fordi fotohandleren havde sagt firma.

> Nogle synske evner har jeg dog.
> F.eks. kan jeg forudsige, hvilke tråde der udvikler sig til skænderier,
> alt efter hvem der kommer med indlæg

Tjah, det behøver man vel ikke at være synsk for? Kun erfaren

/Seb

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-03 02:39

Hej Sebastian

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Så er du sgi da synsk, det er dels til vores beboerblad (og det er
> boligforeningens - og den er vel momsreg.?)

Boligforeningen vil sagtens kunne blive registreret som afgiftsfri
bruger. Det kan foreninger uden videre, men der er en del kontorarbejde
forbundet med at lave div. opgørelser og indsende til CDB.

> Dels er det til vort kirkeblad, og kirker er de overhovedet
> momspligtige??? Nå skidt

Nej, kirker o.l. organisationer er ikke momspligtige, men de kan
alligevel blive godkendte som afgiftsfrie brugere, men igen gælder det,
at der er en del kontorarbejde forbundet med div. opgørelser.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-06-03 05:18

Hej Preben

Nej, det gør det ikke. Andre kan også blive det, men der stilles bestemte
krav hertil. Læs mit første svar til Sebastian. - I øvrigt så er de ting,
der oplyses på siden ikke komplette, dem får man kun ved skriftlig eller
telefonisk henvendelse.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-06-03 12:46

> Hej Preben
>
> Nej, det gør det ikke.

Læser du aldrig tråden først.
Jeg har jo korrigeret mit svar 4 timer før dit indlæg.

/Preben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-06-03 16:09

Hej Preben

Det samme ku' jeg jo sige til dig... - Mit svar går på, at du siger,
at man skal være momsreg. for at kunne blive reg. so mafg.fri bruger. -
og ikke spor andet....

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

HOLD NU OPPPPPPP

Skændes et andet sted, ikke i "MIN" tråd

Jeg er meget glad for jeres begge tos hjælp, og det er ok, at Preben
ikke lige havde læst det hele, før han svarede, det kan jeg godt bære
over med

/Seb

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-06-03 20:51

> Hej Preben
>
> Det samme ku' jeg jo sige til dig...

Altså læser du ikke tråden.

> - Mit svar går på, at du siger,
> at man skal være momsreg. for at kunne blive reg. so mafg.fri bruger. -
> og ikke spor andet....

Og inden du overhovedet havde læst mit indlæg, havde jeg allerede
korrigeret mig selv i det efterfølgende.
Pædagogisk rækkevidde.......timed out.

EOD

/Preben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-06-03 05:08

Hej Sebastian

> Smatside.
>
> Den giver sig bare til at reloade i et væk på min Netscape 4.8 på PM
> 8600 OS 9.1

Der er lavet et eller andet om ved sitet. Det plejer den ikke, men den
gør det også her. Forsøgte med iCab, - den viser siden uden danske
bogstaver, så der er nok lavet noget Java-halløj på registreringssiden.

Ring derover istedet for og få et slm. skema istedet for.

> ØV, nå jeg må vel ramme æble-punktum ;_|

Ja, eller klik på stopkanppen, når siden er fremme, så forbliver den
også tilgængelig, men om det vil virke at sende den, aner jeg ikke, -
jeg har ikke brug for det, da jeg er reg. allerede...

mvh. Erik Richard

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-06-03 06:36

> [...]

> Den giver sig bare til at reloade i et væk på min Netscape 4.8 på PM
> 8600 OS 9.1
>
> ØV, nå jeg må vel ramme æble-punktum ;_|

Netscape 4.8...???
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

Hej David

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Netscape 4.8...???

Øh ja, hedder den ikke det??? Jo den gør Netscape Communicator 4.8

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Bitbucket

Dato : 04-06-03 09:17

> [...]

> Den giver sig bare til at reloade i et væk på min Netscape 4.8 på PM
> 8600 OS 9.1
>
> ØV, nå jeg må vel ramme æble-punktum ;_|

Måske en vink med en vognstang om at du godt kan se at få udskiftet den
browser du cykler rundt med fra den yngre stenalder
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-06-03 15:50

Hej

Måske burde du lige undersøge sagerne, før du kommer med den slags
udtalelser... Der er fejl på siden, da ingen af de kendte broswere til
klassisk Mac OS kan vise siden korrekt. Jeg har dog ikke prøvet IE, da M$
er bandlyst her på min IT maskine.

I øvrigt så er NC 4.8 den mest sikre af alle browsere - klassisk OS eller
ikke. Både Seb og jeg bruger nemlig 128bits versionen af NC 4.8.

Og mht. at færdes i 'Den yngre Stenalder', så foretrækker _jeg_ i det
mindste det, fremfor at bevæge sig på usikker grund i det ydre rum...

Fra : Bitbucket

Dato : 04-06-03 17:09

> [...]
>
> Og mht. at færdes i 'Den yngre Stenalder', så foretrækker _jeg_ i det
> mindste det, fremfor at bevæge sig på usikker grund i det ydre rum...

Er du sikker på at du har prøvet med seneste version af Mozilla til
Classic eller Netscape? Seneste Mozilla til Classic er 1.2.1 og seneste
Netscape er 7.0.2 som er fra i år. Og naturligvis er alle nyere
versioner af Mozilla og Netscape 128 bit.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

Hejsa

Nu skal I altså ikke skændes i "MIN" tråd

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> [...]
> Netscape er 7.0.2 som er fra i år. Og naturligvis er alle nyere
> versioner af Mozilla og Netscape 128 bit.

Jeg prøvede en Netscape 6, og den var sløv som jeg ved ikke hvad den dag
på PM8600 på 9.1, så jeg vil hellere en hurtigere; har Opera og Icab;
emn har ikek fået dem "sat igang"

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-03 02:53

Bank! - tsjok!- gonk, tju - swisj - klonk - ding-ding-ding...)))

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-03 02:32

Hej

Ja, jeg er sikker på det! - Jeg har Mozilla 1.2.1 installeret, men den er sløv
som en padde. Netscape 7 er da endnu værre. - Det er hurtigere at bruge
PostDanmark end at bruge Netscape 7.x...

Og selv om både Mozilla og Netscape nu er 128bits som standard, så mangler
begge de mest vitale SSL og HLS certifikater. - Hvilke alle er standard i
Netscape Communicator 4.8/128, da netop NC 4.8 stadig er den 'officielle'
browser godkendt af de amerikanske myndigheder.

Det her har været oppe før, og jeg har også før sagt det samme, - at jeg
bruger nogle af de certifikater, der ikke er med i hverken Mozilla eller
Netscape 7. - Ikke engang Opera 5.x/6.x har endnu fået disse certifikater, og
får dem næppe heller.

mvh. Erik Richard

Fra : Bitbucket

Dato : 05-06-03 08:23

> Hej

"Jeg har Mozilla 1.2.1 installeret, men den er sløv
som en padde. Netscape 7 er da endnu værre. - Det er hurtigere at bruge
PostDanmark end at bruge Netscape 7.x..."

GULD!

> [...]
> Netscape 7. - Ikke engang Opera 5.x/6.x har endnu fået disse certifikater, og

Undskyld jeg spø'r men hvad gør disse certifikater så specielle? Og
hvorfor benytter nyere versioner af Netscape og Mozilla sig ikke af dem?

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-03 01:44

Bitbucket wrote:

> Undskyld jeg spø'r men hvad gør disse certifikater så specielle?

- At de ret og slet mangler i Mozilla, Netscape 7, Opera og iCab. - De to sidste,
fordi de kan 'tolke' som Netscape 4.x.

Og så er der stadig en hel del US baserede firmaer, der benytter sig af Netscape
4.x/128 som deres std. browser og tilgang til deres handelssider. - Også flere af
dem, jeg af og til handler hos.

> Og hvorfor benytter nyere versioner af Netscape og Mozilla sig ikke af dem?

Det undrer også mig temmelig meget. Men det ser ud til, at bl.a. Verisign, der
fremstiller en stor del af de sikkerhedscertifikater, der bruges ved bl.a.
nethandle med creditcards, har valgt at man nu skal købe disse certifikater
istedet for som i NC 4.8/128, hvor de er standard.

Den eneste forklaring, jeg finder troværdig fra Verisigns side er, at det nu er så
kostbar at fremstille disse certifikater, at man må betale for dem, - og jeg har
ikke økonomi til at skulle ofre adskillige tusind kroner på det.

Og så er der jo lige det ene, at NC 4.x stadig er den 'officielle browser' for The
US Gouvernment'... - at det faktisk er et krav fra myndighedernes side, at de mest
gængse Verisign og andre certifikater skal være frit tilgængelige i netop den
browser. - De er ikke engang med i MSIE 4, 5 eller 6....

mvh. Erik Richard

Fra : Bitbucket

Dato : 06-06-03 09:01

> [...]
> side, at de mest gængse Verisign og andre certifikater skal være frit
> tilgængelige i netop den browser. - De er ikke engang med i MSIE 4, 5

Jamen så må de andre browsere så benytte sig af andre ligsågode
certifikater, jeg har støder ikke på sider der forlanger disse gamle
certifikater og det er da også kommercielt selvmord at forlange det, da
Netscape 4.8 brugere sikkert kan tælles i promiller. (Hvis ikke i
brøkdele af promiller).
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-06-03 15:13

Hej

Bitbucket wrote:

> Jamen så må de andre browsere så benytte sig af andre ligsågode
> certifikater,

Lige så gode.. hm... men ikke altid validerede, så man kan bruge sites med dem
ved nethandel og creditcard overførsler - især ikke med VISA.

> jeg har støder ikke på sider der forlanger disse gamle
> certifikater

Certifikaterne i NC 4.8/128 er rent faktisk nyere end dem i både Mozilla,
Netscape 7, Opera 7.x/6.x og iCab

> og det er da også kommercielt selvmord at forlange det, da
> Netscape 4.8 brugere sikkert kan tælles i promiller. (Hvis ikke i
> brøkdele af promiller).

Det er nu ikke rigtig. Der er faktisk ret så mange, der bruger NC 4.8/128 især
i USA og Canada. Jeg tror nok, at ca. 80-90% af alle de kontakter, jeg har
derovre stadig bruger NC 4.8 til officielle transaktioner, men de har så også
andre browsere til andre formål, - ligesom mange af os herhjemme. Og endelig er
der stadig mange af dem på PC fronten, der ikke vil bruge MSIE/OE, der også
foretrækker NC 4.8. Jeg bruger også selv NC 4.71/128 på min Softwindows 95, som
pt er ude af drift pga. omstrukturering af alle mine computere. - Og jeg kunne
ikke drømme om at bruge andet, - heller ikke når jeg får SW95 op at køre igen.

mvh. Erik Richard

Fra : Bitbucket

Dato : 06-06-03 15:25

> Hej

> Lige så gode.. hm... men ikke altid validerede, så man kan bruge sites med dem
> ved nethandel og creditcard overførsler - især ikke med VISA.

Du får advarsel om hvis ikke de er validerede i de andre browsere.

> Certifikaterne i NC 4.8/128 er rent faktisk nyere end dem i både Mozilla,
> Netscape 7, Opera 7.x/6.x og iCab

Er du sikker på at de er nyere end dem i Mozilla 1.4rc1?

Der er bl.a. Visa GP Root 2 og Visa eCommerce Root certifikater, ialt 68
certifikater, for mange til at skrive her, så vil jeg får carpal tunnel
syndrome!

Hvilke certifikater mangler der helt konkret?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-06-03 02:20

Bitbucket wrote:

> Du får advarsel om hvis ikke de er validerede i de andre browsere.

Ja, og så skal jeg alligevel til at bruge Netscape Communicator 4.8

> Er du sikker på at de er nyere end dem i Mozilla 1.4rc1?

Bortset fra, der skulle stå Opera 5.x/6.x, - så ja, det kan jeg se på datoerne for
certifikaternes 'udstedelse', hvis man kan sige det... - og så er der jo lige det
lille 'aber dabei', at 1.4rc1 ikke er til klassisk OS. - Så hvis der skulle være
nyere certifikater i den, så kan jeg alligevel ikke bruge den...

> Der er bl.a. Visa GP Root 2 og Visa eCommerce Root certifikater, ialt 68
> certifikater, for mange til at skrive her, så vil jeg får carpal tunnel
> syndrome!

De fleste af de firmaer, jeg handler med bruger VeriSign, så de andre kan ikke
bruges.

> Hvilke certifikater mangler der helt konkret?

Svjh. er der kun 4 VeriSign grupper i både Netscape 7 og Mozilla, 3 i Opera og
ligeledes 3 i iCab, mens jeg har alle 12 hovedgrupper i NC 4.8. Så er der godt nok
HLS certifikaterne, der er næsten lig med VeriSigns i de andre browsere, men jeg
har ofte oplevet fejl ved indtastning. Bl.a. med beskeden - "The XXXX card with the
numberxxxxxxxxxx does not appear to be a valid XXXX card" - eller "Your XXX card
has expired, please contact....". Men såsnart jeg så skifter tilbage til NC 4.8,
ryger den igennem som lyn og torden...

Jeg tror, det er noget generelt, at man vil over på et hm... betalingsprincip for
brug af certifikater. Det er jo ikke billigt at udvikle den slagssystemer, og et
eller andet sted skal de jo betales, og hvis det ikke er brugerne, hvem skulle det
så være...

mvh. Erik Richard

Fra : Bitbucket

Dato : 07-06-03 07:35

fErik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]

Ja jeg har ikke været ude for at skulle bruge Netscape 4.x

> [...]
> så er der jo lige det lille 'aber dabei', at 1.4rc1 ikke er til klassisk
> OS. - Så hvis der skulle være nyere certifikater i den, så kan jeg

Jamen "man" kører da vel ikke classic længere, vel?

> [...]
> be a valid XXXX card" - eller "Your XXX card has expired, please
> contact....". Men såsnart jeg så skifter tilbage til NC 4.8, ryger den

Har aldrig nogensinde været udefor og jeg handler meget på nettet!

Der er følgende VeriSign certifikater installeret i Mozilla 1.4fc1:

Verisign Class 1 Public Primary Certification Authority 29.01.96-02.08.28
Verisign Class 2 Public Primary Certification Authority 29.01.96-02.08.28
Verisign Class 3 Public Primary Certification Authority 29.01.96-02.08.28
Verisign Class 1 Public Primary Certification Authority - G2 18.05.98-02.08.28
Verisign Class 2 Public Primary Certification Authority - G2 18.05.98-02.08.28
Verisign Class 3 Public Primary Certification Authority - G2 18.05.98-02.08.28
Verisign Class 4 Public Primary Certification Authority - G2 18.05.98-02.08.28
Verisign Class 1 Public Primary Certification Authority - G3 01.10.99-17.07.36
Verisign Class 2 Public Primary Certification Authority - G3 01.10.99-17.07.36
Verisign Class 3 Public Primary Certification Authority - G3 01.10.99-17.07.36
Verisign Class 4 Public Primary Certification Authority - G3 01.10.99-17.07.36
Class 1 Public Primary OCSP Responder 04.08.00-04.08.04
Class 2 Public Primary OCSP Responder 01.08.00-01.08.04
Class 3 Public Primary OCSP Responder 04.08.00-04.08.04
VeriSign Time Stamping Authority CA 26.09.00-29.09.10

Hvad mangler der?

> [...]
> udvikle den slagssystemer, og et eller andet sted skal de jo betales, og
> hvis det ikke er brugerne, hvem skulle det så være...

De handlende betaler certifikaterne, de køber dem. Hvis man som handlende
benytter sig af certifikater som brugeren skal købe før han kan handle kan han
godt vinke farvel til 99% af sin omsætning, så finder kunderne et andet sted at
handle!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

Hejsa

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Måske en vink med en vognstang om at du godt kan se at få udskiftet den
> browser du cykler rundt med fra den yngre stenalder

Nogen god, stabil, sikker browser anbefalet til 9.1 på en PM8600??

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Bitbucket

Dato : 04-06-03 22:48

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa

> Nogen god, stabil, sikker browser anbefalet til 9.1 på en PM8600??
>
> /Seb

Tja..du kan jo prøve Mozilla 1.2.1, det er nyeste version til 9.1. Da
det efterhånden er et par år siden jeg forlod en PowerMac 7500 med 120
MHz 604 kort kan jeg ikke rigtig sige noget om hvor hurtig den er på din
8600.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-03 02:48

Hej Seb...

Ja, Netscape Communicator 4.8/128...!

- Og hvis du ikke er bange for at få forhøjet blodtryk og lav
tolerancetærksel pga. langsommelighed og manglende SSL og HLS, så vælg
Mozilla 1.2.1...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-06-03 04:54

Hej Sebastian

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Hvor er det lige at man som firma kan registerer sig, så man slipper for
> at betale afgift for tomme CD'er, når de kun skal bruges til backup og
> til egenproduktion.

Det er hos CopyDan Båndkopi - www.copydan.dk, du skal lave den
registrering. Der er forskellige betingelser, som står nævnt på siden.

Der er 4 hovedgrupper, hvorunder man kan blive reg.:
1, til videreproduktion
2, til videresalg
3, til brug for kopiering i eget firma
4, til brug for læsehandicappede

Generelt er kravet til gruppe 1-3, at du er momsreg. eller at du er en
non-profit virksomhed som fx. en undervisningsinstitution.

Gruppe 4 er nok at du er medlem af Dansk Blindesamfund (DBS) eller Danske
Døves Landsforbund (DDL). Her skal du blot opgive kreds-/medlemsnr. til
CDB.

> Jeg tjekkede KODA's hjemmeside www.koda.dk; men dér kan jeg da ikke
> finde noget.

Det undrer mig ikke at KODA ikke henviser til CopyDan. - De to
organisationer ligger i konstant krig med hinanden...))

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-06-03 20:17

Hej Erik

> 3, til brug for kopiering i eget firma

Mon Skræppen og Kirkebladet kan komme herunder?

S/eb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-03 02:44

Hej Sebastian

Se også mit første svar...

Ja, umidelbart kan jeg ikke se, at der skulle være noget til hinder for
det. Det er jo helt klart en forening/organisation, der er tale om.

Man kunne også gå det skridt videre og sige, at det kunne komme under
kategorien 'Videreproduktion', hvis I fx. valgte at omdele både
"Skræppen" og Gellerup Sogns Kirkeblad som elektronisk medie. Det får i
så fald status som svarende til en 'lydavis', som også er fritaget for
afgift.