Dos-kort i en PM 7200/90
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 01-06-03 23:46

Hejsa.

Jeg kæmper en brav kamp for at hjælpe en veninde med at få installeret
noget undervisningsnoget (IsisC Kemi fra Systime) på en 7200/90.

Jeg har prøvet, da det selvf kun duer til Win, at installere en
SoftWindows 98; men den kører usvigeligt langsomt, så den ikke vil
installere det andet program.

Så prøver jeg nu med en Softwindows95, som da lader sig installere; men
nu kan den bare ikke finde ordentligt ud af programmet, så nu overvejede
jeg at smidde et DOS-kort i Mac', så havde den da en ægte PC-processor
at køre Win95 på ;-|

jeg har et laangt PCI-kort fra 1996 fra Apple, som nærmere bestemt
hedder: Nå ja det kan jeg ikke gennemskue; men der er en Gameport og en
video-port ud.

Og så står der bl.a. Apple Computer 1996 INc 820-0729-A
og FCC ID: BCGM4092

Desværre kan jeg ikke finde mere; men kan sådan et kort mon bruges til
noget?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-03 19:40

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> [...]
> og FCC ID: BCGM4092
>
> Desværre kan jeg ikke finde mere; men kan sådan et kort mon bruges til

Det er i hvert fald det gamle Pentium kort, som visse 7200'ere blev
solgt med. Det er lidt noget hø at have med at gøre, så hvis du har
mulighed for at få fat på en gammel "ægte" PC, så bør du ikke spilde
alt for meget tid på det.

PC-Card software'n virkede kun op til Mac OS 8.5, herefter holdt
netværksdelen op med at virke i 8.6, og forsagede direkte konflikter i
senere udgaver af Mac OS. Heldigvis var der et firma der skrev en
opdateret softwarepakke, som man tidligere kunne finde på
http://www.pcsetup2x.com/

Til 7200'eren blev der leveret et særligt videokabel som gik ned i det
lille brune slot på motherboarded, på alle andre Mac'er skal du bruge
et særligt y-formet "patchkabel" der forbinder videoporten med
PC-kortet og monitoren på samme tid. Du kan bruge dette patchkabel på
en 7200, hvis du ikke har det interne kabel.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 02-06-03 22:03

Hej Thomas

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> [...]
> solgt med. Det er lidt noget hø at have med at gøre, så hvis du har
> mulighed for at få fat på en gammel "ægte" PC, så bør du ikke spilde

Hmm, det glæder jeg mig ikke til ;-(

> PC-Card software'n virkede kun op til Mac OS 8.5, herefter holdt
> netværksdelen op med at virke i 8.6, og forsagede direkte konflikter i
> senere udgaver af Mac OS.

Den kører kun 8.1, så det gør vel nok. Hvilken software skal jeg have
fat i, og hvilken windows kan jeg putte på?

Direkte vejledning ønskes

> Heldigvis var der et firma der skrev en
> opdateret softwarepakke, som man tidligere kunne finde på
> http://www.pcsetup2x.com/

Var, det har du vist ret i, jeg tjekkede lige, og siderne er jo nærmest
tomme, og ftp'en virker ikke.

Nå nu kunne jeg så spørge på macdrivers-listen, men hvad skal jeg kalde
kortet?

> [...]
> PC-kortet og monitoren på samme tid. Du kan bruge dette patchkabel på
> en 7200, hvis du ikke har det interne kabel.

Jeg har sådan et sjovt udvendigt patchkabel; hvor finder jeg det andet
interne?

Fra : Mikael Kern

Dato : 02-06-03 23:41

jeg har vist softwaren liggende i form af diskettebilleder. 3,8 Mb -
skal jeg maile? Hvis ja, så send en mail til kern@kern.dk

mvh Mikael Kern

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-06-03 22:17

> Den kører kun 8.1, så det gør vel nok. Hvilken software skal jeg have
> fat i, og hvilken windows kan jeg putte på?
>
> Direkte vejledning ønskes

http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html
Søg efter dos_compatibility

> Nå nu kunne jeg så spørge på macdrivers-listen, men hvad skal jeg kalde
> kortet?

PC-card eller PCI DOS Compatibility

> Jeg har sådan et sjovt udvendigt patchkabel; hvor finder jeg det andet
> interne?

I din rodekasse? Jeg kan ikke finde mit eget interne, så jeg kan
desværre ikke hjælpe dig

Hvis du søger efter nogle technotes kan du muligvis finde
ben-forbindelserne, men igen er spørgsmålet om det er tiden værd.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-06-03 20:01

Hej Thomas

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> I din rodekasse? Jeg kan ikke finde mit eget interne, så jeg kan
> desværre ikke hjælpe dig

Dem har jeg mange af Rodekasser altså

> Hvis du søger efter nogle technotes kan du muligvis finde
> ben-forbindelserne, men igen er spørgsmålet om det er tiden værd.

Jeg kan vel bare bruge det eksterne, ikk'?

Ang software, så fandt jeg så meget andet på den foreslåede side; men
ikke det, så jeg spørger lige am den anden efter det.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-06-03 20:52

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Dem har jeg mange af Rodekasser altså

Jeg kender problemet

> Jeg kan vel bare bruge det eksterne, ikk'?

Jo da. Jeg ved ikke om der er nogen egentlig fordel ved det interne
kabel (udover at det ser pænere ud).

> Ang software, så fandt jeg så meget andet på den foreslåede side; men
> ikke det, så jeg spørger lige am den anden efter det.

Hvad var der i vejen med:
http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/DOS-Windows/DOS_and_PC_Compatibility_SW/DOS_Compatibility_1.5.sea.bin
?

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-06-03 21:32

Hej Thomas

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Hvad var der i vejen med:
> http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_UˆŠ

At jeg ikke kunne finde det, da jeg søgte i Netscape; men tak for det
fulde link, jeg putter det in di netscape, så ser vi, hvad der sker ;-9

Hurra, nu er det her ;M-)

/Seb -- Sebastian Adorján Dyhr -- sadyhr@mail.tele.dk Jettesvej
3, 2. TH -- http://home6.inet.tele.dk/sadyhr DK-8220 Brabrand -
+45 86 25 10 50