Video-grabbe på PM 8600
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-05-03 23:51

Hejsa.

Hvilket software skal jeg bruge til at hente en VHS-viedo forbundet til
med Mac med et S-VHS-kabel mellem Mac'ens interne lyud/video-kort og en
video?

Jeg køre System 9.1 DK

Nå ja, og jeg skulle gerne ende med en Quicktime-film

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-05-03 23:56

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa.
>
> Hvilket software skal jeg bruge til at hente en VHS-viedo forbundet til
> med Mac med et S-VHS-kabel mellem Mac'ens interne lyud/video-kort og en
> video?

Apple Video Player!

> Jeg køre System 9.1 DK
>
> Nå ja, og jeg skulle gerne ende med en Quicktime-film

Det må gi sig selv.
Apple Video Player laver vist nok mpeg.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-05-03 09:22

Hej Preben

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Apple Video Player!

Den der følger med systemet??? Jamen dog, jeg testede den slet ikke,
fordi jeg troede, at den kun kunne afspille. Klovn, Seb. Det kigger jeg
på i aften ;

> Det må gi sig selv.
> Apple Video Player laver vist nok mpeg.

Men det kan jo oversættes, men med hvad?
/Seb

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 31-05-03 09:48

"Sebastian Adorján Dyhr" <sadyhr@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> på i aften ;

> Men det kan jo oversættes, men med hvad?

Jeg mener bestemt at man kan komprimere en QuickTime film til mpeg ved hjælp
af QuickTime programmet i sig selv. Måske skal man dog have en Pro udgave,
jeg kan ikke lige huske det. Men selve komprimeringen er noget der godt kan
tage sin tid. Med mindre at du har et eller andet mpeg-hardware-kort
installeret i maskinen så afvikles det hele jo som software komprimering!

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-05-03 22:51

Hejsa

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> tage sin tid. Med mindre at du har et eller andet mpeg-hardware-kort
> installeret i maskinen så afvikles det hele jo som software komprimering!

Jeg har ikke noget hardware-kort-komprimeringskort; og nu fylder min
s/h-film på ca 30 minutter 180 Mb, og det er lidt rigeligt synes jeg.

Jeg ved ikke, hvad MyVidCap gemte i for et format; men det er et fint
filmikon på mit skreivebord nu.

Filmen er 320*480 pixels stor

Fra : Bitbucket

Dato : 31-05-03 13:09

> [...]

> video?
>
> Jeg køre System 9.1 DK
>
> Nå ja, og jeg skulle gerne ende med en Quicktime-film

Brug MyVidCap, den har mange flere valgmuligheder end Apple Video
Player.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-05-03 21:27

Hejsa

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

[snip]

> Brug MyVidCap, den har mange flere valgmuligheder end Apple Video
> Player.

Herligt, den fandt jeg, og det virker også fint; men hvorfor fa'en
kommer der kun sort/hvidt billede fra min video og hen til min Mac?

Det er lige meget, om jeg bruger mit indbyggede video/lydkort, eller om
jeg bruger mit ProTV-kort.

Og det er lige meget, om det er videon, som jeg prøver at optage, eller
om det er antenneesignalet fra videoen.

Fra : Bitbucket

Dato : 31-05-03 22:20

> [...]

> jeg bruger mit ProTV-kort.
>
> Og det er lige meget, om det er videon, som jeg prøver at optage, eller

Du skal nok kigge nærmere på dine indstillinger, hvis den er sat til at
modtage et SECAM eller MESECAM signal, så bliver det sort/hvidt det der
kommer ud.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-05-03 23:46

Hejsa

> [...]

> Du skal nok kigge nærmere på dine indstillinger, hvis den er sat til at
> modtage et SECAM eller MESECAM signal, så bliver det sort/hvidt det der

Jeg har sat den til PAL, og det skulle da være rigtigt, ikk'?

Kan det være, at kablet er for langt, eller at det er et skod-kabel, de
solgte i Netto? Det der DVD-connector noget for noget tid siden?

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 08:01

> [...]

> Kan det være, at kablet er for langt, eller at det er et skod-kabel, de
> solgte i Netto? Det der DVD-connector noget for noget tid siden?

Ja det er muligt at kablet ikke er kompatibelt med din Mac
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 01-06-03 20:24

Hejsa

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Ja det er muligt at kablet ikke er kompatibelt med din Mac

Sikke noget ***, hvordan tjekker jeg så det, og hvorfor skulle det ikke
være det???

Og hvad gør jeg så?

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-06-03 20:57

On Sun, 01 Jun 2003 21:24:10 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Sikke noget ***, hvordan tjekker jeg så det, og hvorfor skulle det ikke
> være det???
>
> Og hvad gør jeg så?

Først finder du ud af hvilket signal din video sender ud af s-video
udgangen.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 01-06-03 22:24

Hejsa

> Først finder du ud af hvilket signal din video sender ud af s-video
> udgangen.

Jeg kigger i videoens amnual, og der står ikke så meget: den er sat til
PAL, og jeg tager Svideo-signalet gennem videoens SCART-stik, hvor jeg
har sat det der lange kabel fast i S-bøsningen og i de to lydstik.

Gav det mening?

Nu har jeg lige tjekket med kablet direkte i fjernsynets scart-stik, og
der har jeg stadig problemet med s/h i stedet for farver, hvis jeg
vælger PAL; men vælger jeg NTSC som kilde i MyVidCaps Video-indstilling
under Videokilde, så får jeg faktisk farver på, selvom de er en anelse
grynede og der er et par liniers "lydspor"? i toppen og det nederste af
billedet er skåret af ,-(. Vælger jeg SECAM, bliver farverne nærmest
inverterede/psykadeliske.

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-06-03 22:56

On Sun, 01 Jun 2003 23:23:41 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> [...]
> PAL, og jeg tager Svideo-signalet gennem videoens SCART-stik, hvor jeg
> har sat det der lange kabel fast i S-bøsningen og i de to lydstik.

Jaeh, sådan da. Du har ikke phono- eller s-video udgang på din video?

> [...]
> grynede og der er et par liniers "lydspor"? i toppen og det nederste af
> billedet er skåret af ,-(. Vælger jeg SECAM, bliver farverne nærmest

Det lyder som om du sender et RGB-signal ud fra videoen.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 01-06-03 23:18

Hejsa

> Jaeh, sådan da. Du har ikke phono- eller s-video udgang på din video?

Nej, phono ind i video'en og ingen s-vhs, kun to scart ;M-(/

> Det lyder som om du sender et RGB-signal ud fra videoen.

Aha. i det sidste tilfælde her, var det altså fjernsynet, jo.
Bruger jeg videoen, er det s/h uanset hvad jeg ellers vælger. ,-(

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50