opgradering af min pc
Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-06-03 17:30

Hej

Jeg lavede nogle indlæg om at jeg kunne tænke mig at opgraderer min duron
1,1 til f.eks XP 2000+
Mit bundkort er et Abit KG7.

Nu har jeg bestilt følgende :

AMD Thoroughbred 2000+ XP 266
Kr 499,-
Coolermaster Copper koler AMD XP 2600+
Kr 189,-
CoolerMaster kølepasta
Kr 12,-
Kingston Value ram 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM - 266
Kr 469,-

Har i forvejen 512 mb Kingston Value ram

Har jeg lavet et godt valg

Mvh Poul

---

Fra : /Ole

Dato : 09-06-03 19:57

> Kingston Value ram 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM - 266
> Kr 469,-
>
> Har i forvejen 512 mb Kingston Value ram
>
> Har jeg lavet et godt valg
>
> Mvh Poul

Umiddelbart kunne det da se fornuftigt ud, men jeg synes det er lidt
overkill med 1GB ram, men du skriver jo heller ikke, hvad du bruger maskinen
til.

/Ole

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-06-03 21:52

Hej

> Umiddelbart kunne det da se fornuftigt ud, men jeg synes det er lidt
> overkill med 1GB ram, men du skriver jo heller ikke, hvad du bruger
maskinen
> til.

Jeg bruger min pc til at spille på og surfer på internettet. Ved godt at 512
mb er nok.

Mvh Poul

Fra : JK

Dato : 09-06-03 20:08

On Mon, 9 Jun 2003 18:29:57 +0200, "Poul Johannsen"
<poul_jo@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>Kingston Value ram 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM - 266
>Kr 469,-
>
>Har i forvejen 512 mb Kingston Value ram

Ja !

Det er jo et meget teknisk spørgsmål om, hvad der er maksimum for dit
amd760 chipset bundkort. Det står på bios siden, at tbred 2000+ er max
for tbred:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KG7&#Bios

så det må være rigtigt.

Desuden har du ikke noget at bruge hurtigere ram til end pc2100 ram.
Selvom jeg måske alligevel ville have købt noget pc3200, - da
prisforskellen er ret ringe.

Hvis det skal være non-OC, så må det siges at være optimalt m.h.t.
pris og ydelse.

Men hvad sker der ved at bruge en fsb366 cpu ? som barton 2500+.

Iflg. denne
http://65.68.55.12/inetpub/ftproot/cpu_support_abit.htm

kan det godt lade sig gøre. 2500+ er jo ganske billig.

mvh

John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-06-03 20:19

JK wrote:
> Men hvad sker der ved at bruge en fsb366 cpu ? som barton 2500+.

Du mener FSB 333 ikke?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019

--
Martin K

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-06-03 21:54

Hej

> Du mener FSB 333 ikke?
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019
>
> --

Tak for begge svar
Men jeg bliver ved XP 2000+. Glæder mig til den kommer med posten

Mvh Poul

---

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-06-03 20:16

Poul Johannsen wrote:
> AMD Thoroughbred 2000+ XP 266
> Kr 499,-

Det størst mulige ser jeg

> Coolermaster Copper koler AMD XP 2600+
> Kr 189,-

Sikkert fint. Har selv haft en CoolerMaster (DB5-6I11A), og det var godt nok
et støjhelvede... Men aner ikke hvordan de nye er...

> CoolerMaster kølepasta
> Kr 12,-

Artec Silver III ville nok kunne sænke temperaturen yderligere et par grader

> Kingston Value ram 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM - 266
> Kr 469,-

Glimrende, har selv sådan en stang...

> Har i forvejen 512 mb Kingston Value ram

Du mener det seriøst hva...

> Har jeg lavet et godt valg

Tja - udfra dit bundkort virker det ganske fornuftigt...

--
Martin K

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-06-03 21:58

Hej

> Det størst mulige ser jeg

Ja og den er jo billig

> Sikkert fint. Har selv haft en CoolerMaster (DB5-6I11A), og det var godt
nok
> et støjhelvede... Men aner ikke hvordan de nye er...

Ok. Håber selvfølgelig at den ikke larmer for meget

> Artec Silver III ville nok kunne sænke temperaturen yderligere et par
grader

Ok. Men bare coolermaster kan holder temp. rimeligt nede

> Glimrende, har selv sådan en stang...

Ja ik`

> Du mener det seriøst hva...

Ja det mener jeg. Synes bare xp virker lidt sløj. Har brugt spybot til at
fjerne adaware og den slags

> Tja - udfra dit bundkort virker det ganske fornuftigt...

Tak for svarene

Mvh Poul