Harddisk vil ikke boote
Fra : Daniel Andersen

Dato : 08-06-03 15:14

Hejsa

Fjernede en Win95 fra en gammel disk - Der var en slem bunke fejl på, men
efter en kærlig behandling kører den tilsyneladende fint nok. Jeg vil nu
installere Win98 på den, og den kører fint til første genstart - Efter da
siger den altid: Ugyldig systemdisk :-|. Den er sat som den partition der
skal bootes på i fdisk... Hvad kan det så være, nu der nægtes at boote på
den harddisk?

Mvh
Daniel-San

Fra : morten l

Dato : 09-06-03 00:26

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bbvgas$1eo$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> skal bootes på i fdisk... Hvad kan det så være, nu der nægtes at boote på

har bios fundet Harddisken i bios, hvis ja så kan du jo prøve at starte på
en startdiskette og skriv fdisk/mbr

Morten

Fra : Daniel Andersen

Dato : 09-06-03 10:32

> har bios fundet Harddisken i bios, hvis ja så kan du jo prøve at starte på
> en startdiskette og skriv fdisk/mbr

Ja, det har den.... Prøver!

Fra : Daniel Andersen

Dato : 09-06-03 10:43

> Ja, det har den.... Prøver!

Den kører godt nok lige et par sekunder inden den igen kommer til prompten -
Det er vel meningen?... Ellers ikke noget hit - Den kan stadig ikke boote på
den

Fra : Daniel Andersen

Dato : 09-06-03 11:06

> Den kører godt nok lige et par sekunder inden den igen kommer til
prompten -
> Det er vel meningen?... Ellers ikke noget hit - Den kan stadig ikke boote

> den

Problem solved!. Lavede en bootdisk og kørte "sys c:" - Det anede mig det
kunne være det. Disken var formatteret under Win2000, så det er der den er
glippet

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-06-03 21:17

Daniel Andersen wrote:

> Problem solved!. Lavede en bootdisk og kørte "sys c:" - Det anede mig
> det kunne være det. Disken var formatteret under Win2000, så det er
> der den er glippet

Flot. Lige en kommentar. Morten forslog fdsik/mbr og du spurgte om det
var rigtigt som manskinen reagerede og det var det. Du skriver også at der
har været w2k på harddisken. Win2000 kan finde på at ligge en boot maniger
som fjenes med netop kommandoesn fdisk/mbr.

mvh
Henning