Trådløst netværk ????
Fra : Niels Solskin

Dato : 08-06-03 09:06

Hej allesammen

Jeg har webspeed fra Kabel tv - og min datter kunne godt tænke
sig at få internettet ind på hendes computer.

Nogen ideer til et godt billig trådløst netværk...???

Evt. med router indbygget

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 08-06-03 09:56

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen ideer til et godt billig trådløst netværk...???
> Evt. med router indbygget

Kan ikke huske navnet, men det kostede omkring 1500-1900kr i cumputercity.
Alt incl.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Flemming

Dato : 08-06-03 10:14

Tholo - www.tholofoto.dk <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Kan ikke huske navnet, men det kostede omkring 1500-1900kr i
> cumputercity. Alt incl.

Man skal bare lige være opmærksom på at stort set alle med matchende udstyr
kan bruge dit netværk bagefter, medmindre du er meget omhyggelig med at
sætte firewall og ting og sager op.

--
Mvh. Flemming

Fra : Martin

Dato : 08-06-03 11:50

> Jeg har webspeed fra Kabel tv - og min datter kunne godt tænke
> sig at få internettet ind på hendes computer.
>
> Nogen ideer til et godt billig trådløst netværk...???

Du kan få et Linksys router +11 Mbit Acesspoint til 665 kr. og en USB
adapter til omkring 500 kr. Det er da ikke dyrt.

Se mere på www.edbpriser.dk under netværk

/Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 11:58

"Martin" <mkie@ Fjerndette tiscali.dk> wrote in message

> Du kan få et Linksys router +11 Mbit Acesspoint til 665 kr. og en USB
> adapter til omkring 500 kr. Det er da ikke dyrt.

Hold da kæft lortet er faldet i Pris...

Jeg har nemlig en sådan dims.. tror da jeg gav omkring 1600 for den..

Det ville da også klart være mit bud.. det virker godt, og routeren er da
også kvalitet.

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893

Fra : Niels Solskin

Dato : 08-06-03 13:08

Tak for Jeres svar !!

Hvad med det Flemming skriver om, at andre kan bruge mit netværk ????

Niels

Fra : Morten Jensen

Dato : 08-06-03 13:33

Hvis du kører med WEP kryptering og er lidt omhyggelig med opsætningen er
det ikke noget problem. Bruger selv Linksys'en og det er noget af det
nemmeste jeg endnu har installeret. (hvis du ikke bruger firewall på en tråd
baseret netværk får su også gæster! så det er ikke kun ved trådløst der er
problemer.)

Til prisen er den et fund - hvis der skal lidt mere hastighed på sagerne så
har de en 54mps løsning. Lidt dyrere og med en lidt dårligere dækning.

Generelt er det svært at sikre en netværk 100%, men 95 er rigeligt til mig.

Linksys har et samarbejde med ZoneLabs check det ud.

MVH
Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 13:41

"Morten Jensen" <sit_morkaj@hotmail.com> wrote in message

> [...]
tråd
> baseret netværk får su også gæster! så det er ikke kun ved trådløst der er

Ved du om man kan MAC filtere i routeren?? jeg har aldrig fundet ud af det

Så vidt jeg kan se, kan man kun tilføje MAC filtre, altså at de mac man
indtaster spærere man for.. Men ikke hvilke man vil give adgang til, altså
omvendt?? anyone?

> Linksys har et samarbejde med ZoneLabs check det ud.

Ja åbenbart, men hvad så?? jeg har heller ikke fundet ud af hvad man kan,
efter man indstallere det.. det er desuden heller ikke gratis, man skal
betale for at få en zone alarmen?

Fra : Leony

Dato : 08-06-03 14:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee32ec4$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Så vidt jeg kan se, kan man kun tilføje MAC filtre, altså at de mac
> man indtaster spærere man for.. Men ikke hvilke man vil give adgang
> til, altså omvendt?? anyone?

Søgte lidt via Google (søgeord LINKSYS MAC FILTERING), første hit er
denne:
http://www.broadbandreports.com/forum/remark,6636167~root=equip,16~start=0~mode=flat
Her antydes det at det skulle være muligt med nyere firmware.

Om det passer og om det er den rigtige router, det tør jeg ikke sige,
men det lyder ikke umuligt at firmwareversionen kan spille ind.
Du kan selv søge lidt videre, måske er der noget andet du kan bruge:
http://www.google.com/search?q=linksys+mac+filtering&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

Denne ser lovende ud:
http://asia.cnet.com/itmanager/netadmin/0,39006400,39101212-2,00.htm
Her fremgår det i hvert fald tydeligt at der er mulighed for at blokere
og tillade bestemte MAC adresser.

Dette er skrevet af en, som har absolut intet kendskab til produktet, så
det kan være at oplysningerne ikke passer til netop det produkt, der er
tale om.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-03 14:41

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> [...]
> Her antydes det at det skulle være muligt med nyere firmware.

Nu har jeg hele tiden opdateret min firmware.. Men af en eller anden grund,
er der både en firmware til routeren, og en firmware til wireless.. Den til
wireless er aldrig blevet opdateret svjv.

Men det forum, gjorde da lige noget klart.. At man ikke skal sætte "filter"
på en mac adresse... hvis man sætter mac filtering til, og så ikke siger
Filter der hvor mac adressen skrives, så er den tilladt istedet....

Det er i hvertfald ikke samme router...

Sådan ser mit ud:

http://bjarkehansen.dk/images/diverse_screenshot/linksyswireless.gif

Fra : Leony

Dato : 09-06-03 10:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ee33cee$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Nu har jeg hele tiden opdateret min firmware.. Men af en eller anden
> grund, er der både en firmware til routeren, og en firmware til
wireless..
> Den til wireless er aldrig blevet opdateret svjv.

Tja, jeg ved det ikke. Jeg lavede bare søgningen.
Jeg ville have tjekket det på Linksys' hjemmeside, men da jeg ikke
kendte modelnummeret viste det sig at være en kende uoverkommeligt. De
har rimeligt mange produkter på programmet.

> [...]
> siger
> Filter der hvor mac adressen skrives, så er den tilladt istedet....

Så kom der da lidt godt ud af det. Med mindre jeg misforstår noget.

> Det er i hvertfald ikke samme router...

Det må vi jo erkende.

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 10-06-03 06:22

til Morten Jensen

hvad med om du hentede de ting du har aftalt/bestilt hos mig, de har ligget
på Posthuset i 14 dage, jeg har bedt posthuset holde det tilbage dig, fordi
du ikke kan finde den seddel de har smidt ind af døren til dig.

du gider ikke engang svare på mine mails og siger du henter det når du ikke
kan se det er mig der ringer.

har du tænkt dig at hente det eller hvad ?

johnny