Hvilken CPU? Barton eller T-Bred?
Fra : Das Devil :\)

Dato : 07-06-03 15:46

Hej,

Jeg har valget mellem at købe en Barton 2500+ eller en T-bred 2600+.

Hvilken skal jeg vælge?

Jeg bruger mest min maskine til at downloade og så til at spille på samt at
høre musik og surfing.

Skriv lige hvad der er bedst ;)

--
Husk at fjerne Giraffen i min mail :)

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-06-03 19:57

On Sat, 7 Jun 2003 16:45:46 +0200, "Das Devil :\)"
<kongen@GIRAFudnytmig.nu> wrote:

> [...]
>
>Hvilken skal jeg vælge?
>
>Jeg bruger mest min maskine til at downloade og så til at spille på samt at

De er lige gode. Vælg den der er kortest leveringstid på.

Og i øvrigt bliver samme spørgsmål stillet to gange om dagen i denne
gruppe så kig et par dage tilbage og få flere svar.

--
Jens

Hi, my name is Annie Key. Why does everybody hit me?

Fra : Kim Nielsen

Dato : 08-06-03 11:55

Det kan de begge klare uden probs
Stod i det samme dilemma for 3-4 måneder siden og købte så Barton 2500+
fordi den var billigst. denkan sagtens overclockes , så den svarer til XP
2600
uden nævneværdi temperaturstigninger på CPU og stadig køre bundstabilt.

Mvh Kim

n5ews:3ee1fb05$0$5142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Das Devil :\)

Dato : 10-06-03 13:55

Hvor meget varmere vil den være end en 1800+xp?

Så jeg skal altså ta' Barton?

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-06-03 18:55

Den bliver ikke varmere . tværtimod.
Min XP 1800 Palimo som jeg havde før, lå på ca 46-48 grader med en silent
viking køler under idle og ca 50 grader under load.
Bruger den samme køler på BartonCpu-en og her siger den 35-36 grader idle og
39-40geader under fuld load.
Har overclocket BartonCpu let kører 1933 Mhz istedet for 1833 Mhz standard
uden temparaturstigning overhovedet.
Så den bliver overhovedet ikke varmere end Palimoen Cpu-en.
Du får den sidste nye Arkitektur fra Amd hvis du køber Barton Cpu-en.
Men der er ikke den store forskel i overallydelse på XP 2500+ fremfor XP
2600+ .
Den eneste forskel er at Bartonenen har 512 K Cache 54 millioner transistore
medens Xp 2600+ har K 256 Cache og 37,5 milioner tansistore og begge er
bygget
over 0,13 u' teknologien.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-06-03 18:59

Lige nu ville jeg uden tvivl vælge Bartonen - den er billigst
Hvis ellers dit bundkort kan køre med den.