gode råd for -eller i mod en Brno ZKK-601 ~
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 10-06-03 19:43

Lige ét spørgsmål...

Er der nogen i denne intillegente gruppe, som vil give gode råd for -
eller imod en riffel?

Riflen er en Brno (CZ)
Model : ZKK-601
Årgang : 1992
Kaliber : 243 Win.

Pris : 3.500,-

--> den er godt nok brugt, men meget let brugt, der er kun en meget
lille kosmetisk skade i skæftet - der skal kigges nøje fro at se det.

Hvad må den egentligt koste? Har fået et tilbud - Kikkert (Tasco Europa
2-*10*56) + Montager (stål) + Montering (ikke fordi det er det vilde) og
en pakke ammunition efter eget valg.
"Tilbuds-pris" : 5.500,-

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
Abbednæs (Næstved)

Fra : Betina & Claus Niels~

Dato : 11-06-03 09:25

Det er helt sikkert at riflen er solid og god og at kaliber 243win er meget
velkendt omend kun til brug på intet større end råvildt . Riflen er ikke en
af de dyre på markedet men meget brugbar og den har fra ny sikkert kostet
omkring de 5.000.-kr og dertil kikkert og montage , jeg vil mene at prisen
er meget fair , men at det skal være i en meget fin stand til den pris.
Claus

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 11-06-03 17:04

On Tue, 10 Jun 2003 18:43:14 +0000 (UTC), "Bo M. Havmand"
<bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>--> den er godt nok brugt, men meget let brugt, der er kun en meget
>lille kosmetisk skade i skæftet - der skal kigges nøje fro at se det.

Min første rifle var av akkurat samme modell, men i 308 win. Etter
bedding har dette våpenet blitt _meget_ presist, og et våpen som jeg
trives godt å skyte med. Funksjonsmessig helt kurant, men litt
"grovere" enn de dyrere våpen selvsagt - en skal ikke forvente annet
med tanke på prisen. Men våpenet fungerer helt greit - et arbeidsjern.

Jeg har også erfaring med kaliberet, fra mange års jakt på rev, rådyr
og ymse småvilt med en Rem Seven. Et meget behagelig kaliber for denne
type vilt.

>Hvad må den egentligt koste?

Jeg betalte det samme i NKR (3500,-) for mitt våpen, for noen år
tilbake. Også dette brukt.

>Har fået et tilbud - Kikkert (Tasco Europa
>2-*10*56) + Montager (stål) + Montering (ikke fordi det er det vilde) og
>en pakke ammunition efter eget valg.
>"Tilbuds-pris" : 5.500,-

Hva skal du bruke kikkerten til ? Er du uvenner med noen, som trenger
å få slått vettet inn i seg ?

Du burde få avslag i prisen for de bekymringer du sannsynligvis vil
få, på grunn av den kikkerten. Jeg kjenner faktisk flere som har
skiftet ut samme kikkert etter ett til halvannet års bruk, da denne
kikkerten ikke holdt mål...

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 11-06-03 19:24

Til Jon.

Jeg valgte selv denne kikkert, da den kan gå "langt" med i forstørrelse
- da jagten højst sansynligvis vil foregå i granplantage (tryk) eller
åben mark (pürch)
Når jeg normalt skyder, er det med min CZ 452 LUX salonriffel, den er
monteret med en 3-9*40 kikkert. - jeg kan godt lide at man kan gå højt
op i forstørrelse - ikke til jagtbrug, men det bliver jo mere præcist
ved indskydning.
Jeg ønsker ikke at ofre meget mere i en riffel første gang, da jeg
sikkert kun kommer til at skyde MAX 10 "jagt-skud" men forhåbentligvis
en del på skydebane.

---> har du haft nogle problemer med bundstykket? - ikke fordi der er
det på denne riffel, jeg syntes bare det går lidt stramt, men jeg ´har
jo også vænnet mig til min salon, hvor der er smurt godt med våben fedt.
- den er dejlig nem at betjene...

MVH
BMH

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 11-06-03 19:28

forresten er kikkerten helt ny.

Jeg regnede lidt på "Tilbuddet"- det er ca. 500,- der er taget af i
prisen, oven i kommer montagernes pris og montering....

MVH
BMH

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 12-06-03 13:27

> [...]
> det på denne riffel, jeg syntes bare det går lidt stramt, men jeg ´har
> jo også vænnet mig til min salon, hvor der er smurt godt med våben fedt.

Det var bare mig, som ikke var alt for gode venner med bundstykket...
jeg har været oppe og motionere det i dag - det "kører" egnetligt genske
godt, når man lige lærer det at kende...

MVH
BMH

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 15-06-03 11:21

On Wed, 11 Jun 2003 18:24:06 +0000 (UTC), "Bo M. Havmand"
> [...]

>Jeg valgte selv denne kikkert, da den kan gå "langt" med i forstørrelse
>- da jagten højst sansynligvis vil foregå i granplantage (tryk) eller

Jeg vil da påstå at du har mer bruk for f.eks en 1.5-6x42 enn en
2-10x56. Hvorfor drasse rundt med en tuba når du skal ut på pürch ?

> [...]
>det på denne riffel, jeg syntes bare det går lidt stramt, men jeg ´har
>jo også vænnet mig til min salon, hvor der er smurt godt med våben fedt.

Nei, jeg har ikke hatt noen problemer med min Brno i hele tatt, med
unntak av kikkerten som jeg har på dette våpenet (og som er grunnen
til at jeg ikke bruker våpenet på jakt lengre).

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 13-06-03 11:26

> [...]

>Hvad må den egentligt koste? Har fået et tilbud - Kikkert (Tasco Europa
>2-*10*56) + Montager (stål) + Montering (ikke fordi det er det vilde) og

Min mening er at dette er noe dyrt. Rifla og montasjene er greie nok
(gode!) men kikkerten ville jeg kun brukt til flaskeåpner.
Rifla er tross alt 11 år gammel. Om den er lite brukt spiller da en
relativt liten rolle. Hva kostet den i 1992? En korrekt pris vil være
1/2- 2/3 av nyprisen i 1992. Selv om enkelte later til å tro det
stiger ikke våpen i verdi med årene.

Brynjar

http://home.no.net/bharsvik/

For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen