ørepropper til koncerter
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-06-03 15:27

Apropos ovenstående tråd, hvilke ørepropper vil I så anbefale til koncerter?
Altså som tilskuer. Bare til at tage den værste støj, så man kan gå i seng
uden hyletone

/Nikolaj

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-06-03 16:11

Således skrev "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> i dk.kultur.musik
Tue, 10 Jun 2003 16:27:05 +0200:

>Apropos ovenstående tråd, hvilke ørepropper vil I så anbefale til koncerter?
>Altså som tilskuer. Bare til at tage den værste støj, så man kan gå i seng
>uden hyletone

Jeg har købt et par juletræer af mærket H.E.A.R. til 199,- hos min
lokale musikbiks og de fungere fremragende.

De tager lige toppen af de høje toner, men ellers er lydbilledet mere
eller mindre uændret, niveauet er bare lavere.

Det eneste er at det lyder ret skræmmende, når man drikker øl.

Knud
--
Furnulum pani nolo...

Fra : bonfils

Dato : 14-06-03 09:53

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller mindre uændret, niveauet er bare lavere.
>
> Det eneste er at det lyder ret skræmmende, når man drikker øl.

.... eller spiser chips!

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-03 17:15

"bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> skrev i en meddelelse
> "Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> koncerter?
> seng

> ... eller spiser chips!
>
> --
> bonfils
> http://bonfils.com

Tinnitus er noget l*rt. Har det selv på begge ører og det er værst på
venstre. Jeg har trukket på alle de klip der er at tage af hvad angår høj
musik, desværre.

Pas på hørelsen, venner !!!!

Min Tinnitus er ikke noget at ønske sig (TRO MIG) og den har jeg desværre
selskab af resten af livet.

God fornøjelse til dem der skal på diverse festivaler.

vh
Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-03 16:13

Nikolaj Borg <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nTlFa.15265$Jp3.552819@news010.worldonline.dk...
> Apropos ovenstående tråd, hvilke ørepropper vil I så anbefale til
koncerter?

__________

Hvis det er næseringskoncerter vil det bedste være at blive væk. Prøv
istedet dansktopkoncerter f.eks. i Vildsund. Da vil dette problem ikke
eksistere.

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-06-03 16:22

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Hvis det er næseringskoncerter vil det bedste være at blive væk. Prøv
> istedet dansktopkoncerter f.eks. i Vildsund. Da vil dette problem ikke

Hvis jeg var til dansktopkoncert i Vildsund, så ville jeg med garanti
bruge ørepropper.

/David

Fra : -V-

Dato : 10-06-03 16:25

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
> Hvis jeg var til dansktopkoncert i Vildsund, så ville jeg med garanti
> bruge ørepropper.

"In Vildsund, no one can hear you scream...."

-V-

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 10-06-03 16:38

> [...]
>
> Hvis det er næseringskoncerter vil det bedste være at blive væk. Prøv
> istedet dansktopkoncerter f.eks. i Vildsund. Da vil dette problem ikke

God ide, jeg forventer du poster her i gruppen ved næste arrangement i
Vildsund, det vil jeg da ikke snydes for, og jeg er helt overbevist jeg ikke
er den eneste der har det på den måde...

Køz
Peter

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 10-06-03 16:38

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-03 17:24

Peter Tønnesen <peto@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee5fff5$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
ikke
> er den eneste der har det på den måde...
_____

Helt klart. Interessen for den gode slager er jo som bekendt for opadgående,
så du er ikke alene.
Du (skråstreg) i skal nok få et referat fra denne enorme folkefest "Danmarks
3. største" kun overgået af Hjallerup og Vorbasse. Glæd dig.

.... eller tag selv derop. Det er det bedste.

Hilsen Åge

Fra : Jonas

Dato : 11-06-03 09:37

Det kan ske, at dansktop koncerter ikke skader rent fysisk, men jeg tror
desværre at jeg ville få svære psykiske skaderog ar på sjælen af en sådan
koncert... imo

Problemet med hyletone løses nok bedst med øre-propper, eller ved at blive
væk... Vildsund er nok ikke at foretrække...

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee5f52b$0$13188$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : John K

Dato : 10-06-03 17:08

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> Apropos ovenstående tråd, hvilke ørepropper vil I så anbefale til
koncerter?
> Altså som tilskuer. Bare til at tage den værste støj, så man kan gå i seng
> uden hyletone

http://www.ke-musik.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=3200

Mvh

John

Fra : d e n t r o

Dato : 10-06-03 17:36

Mht "juletræer":

1) Er der snore i, så man ikke taber dem?

2) Nogen der ved hvad de koster på Roskilde Festival?

--
d e n t r o

Fra : Jonas Bille

Dato : 10-06-03 19:09

d. 10/06/03 18:36 skrev d e n t r o på kena@mail.dk i artiklen
3ee60906$0$32515$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Mht "juletræer":
>
> 1) Er der snore i, så man ikke taber dem?

Du kan få (har jeg set) nogle med snor i... men pointen er jo at de sidder
tilstrækkeligt fast i ørene - du behøver ikke snoren. Desuden ser det
virkelig underligt ud.

> 2) Nogen der ved hvad de koster på Roskilde Festival?

Nej, men hvis man kan købe dem, er de nok dyrere end ude i den "virkelige"
verden. Køb dem hjemmefra - de er pengene værd, så pas på dem!

hilsen Jonas

Fra : Troels

Dato : 10-06-03 21:55

> 1) Er der snore i, så man ikke taber dem?

Nope de kan tabes.

> 2) Nogen der ved hvad de koster på Roskilde Festival?

Nope, men du kan finde en ved orange nede ved siden af lydmandstårnet :-/

/Troels

Fra : Morten Guldager

Dato : 11-06-03 19:16

Tue, 10 Jun 2003 at 20:55 GMT Troels wrote

> Nope de kan tabes.

Ok, så må tricket være sekundlim.... Åndsvagt med ganske virkningsfuldt.

/Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-03 17:26

d e n t r o <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee60906$0$32515$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 2) Nogen der ved hvad de koster på Roskilde Festival?
__________

De er i hvert fald dyre. De skal trods alt være af en hyper-høj
luxuskvalitet, som kan tage AL støjen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-03 19:35

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee757d7$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> De er i hvert fald dyre. De skal trods alt være af en hyper-høj
> luxuskvalitet, som kan tage AL støjen.
________

men man kan jo også bruge ost.