Søges: tips om Italienske Riviera
Fra : Nielsen

Dato : 09-06-03 22:20

Vi har tænkt på at prøve den del af Italien i år et sted mellem Frankrig og
"støvlens" begyndelse - er der nogen der kender til området omkring Genova:
Hvordan er badestrandene
- forurenede
- overbefolkede
Hvordan er området omkring
- naturmæssigt - bjergrigt - fladt ?
- trafikmæssigt - gode veje - stærk trafik - mulighed for at cykle ?

Er der nogen med kendskab til campingpladser i området
- vi er to voksne + evt et par voksne børn, så ikke nødvendigt med alt
for meget cirkus

på forhånd tak for hjælpen

Nielsen

Fra : Harry

Dato : 10-06-03 13:45

"Nielsen" <hehe-nospam@privat.dk> wrote in message news:<bc2t8i$c23$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen med kendskab til campingpladser i området
> - vi er to voksne + evt et par voksne børn, så ikke nødvendigt med alt

Det er en stor mundfuld, du kommer med. Så lad mig gøre det kort: der
er ikke mange badestrande i det område, du nævner. Fra Cannes til
Genova er der stejle kyster, så badestrandene er korte vige mellem
klippepynter. Som regel meget fine. Og dyre. Grundet de store
attraktionsbyer, Cannes, Nice, Monte-Carlo etc. er der relativt tæt
befolket. Der er ingen forurening langs kysten fra Marseille til ital.
grænse. Cykling anser jeg for livsfarligt i kystområderne, vejene er
gode men oftest smalle med stærk trafik. Til og fra området kommer man
nemmest ad "cornicherne" - motorvejene som ligger højest mod nord i
området, eller via den smukke Route Napoleon.

Jeg vil anbefale et sted i baglandet f.eks. ved Castellane i Provence.
Der ligger mange gode oplysninger på http://www.hanses-campingsider.dk
- klik dig frem til Frankrig og derfra til den ønskede egn.
mvh. Harry.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 12-06-03 17:43

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der ligger mange gode oplysninger på http://www.hanses-campingsider.dk
> - klik dig frem til Frankrig og derfra til den ønskede egn.

Nu spurgte Nielsen jo om Italien fra Frankrig og til Genova, og så er det jo
ikke meget bevendt at fortælel ham en masse om Frankrig. Så derfor følgende
korrektion:

Den strækning du spørger til - fra Frakrig til Genova er det Italienerne
kalder Reviera Del Fiori - blomsterreivieraen. Den er bestemt lisså god som
den franske riviera og betydligt billigere. Du vil opleve mange steder, at
turismen er ret lokal, altså en masse Italienere. I baglandet er der masser
af gode bjergområder men langs kysten er der adskillige lange strækninger
med et ret fladt kystlandskab og en masse gartnerier og små pinjeskove osv.
osv. Bademulighederne er rigtig gode omend man skal belave sig på, at det
ikke er fint strandsand som ved en dansk kyst - det er den lidt mere
grusagtige strand.
Hvis du vil campere kan jeg varmt anbefale byen Albenga, hvor der i den
vestlige ende af byen ligger adskillige gode campignpladser lige ned til
vandet - og byen er en skøn gammel middelalderby.
mvh ole

Fra : Nielsen

Dato : 12-06-03 23:46

Først var jeg nede og droppede det, men nu ser jeg lidt positivt på det igen
og vender lige ideen igen - men stor tak til jer begge - for fik jo også en
stor mundfuld af et svar fra Harry, som jeg sagtens kan få fornøjelse af en
anden gang :)
- men Ole - kender du noget til trafikken og vejene deromkring - for konen
vil gerne cykle lidt i frisk luft og god natur !
hilsen Nielsen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-06-03 06:54

"Nielsen" <hehe-nospam@privat.dk> wrote in message news:<bcavea$559$1@sunsite.dk>...
> vil gerne cykle lidt i frisk luft og god natur !

vi har osse altid vores cykler med. Jo det er muligt at finde gode
mindre veje op i baglandet, hvor man han gå sig en god cykeltur. Men
selve landvejen langs kysten er ikke anbefalelsesværdig på cykel. Men
der er da osse flere steder, med gode stier langs vandet, hvor man kan
cykle.
Men generelt gælder det jo, at de ikke er så vante til cyklister som
vi er heroppe nordpå, så man skal have øjnene åbne, for de anerkender
ikke cyklisternes ret i trafikken.
mvh ole

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 13-06-03 07:58

On Thu, 12 Jun 2003 18:43:22 +0200, "Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
>vestlige ende af byen ligger adskillige gode campignpladser lige ned til
>vandet - og byen er en skøn gammel middelalderby.

Hej Ole,

vi er også meget interesseret i netop det område, og det ser jo ud til
du kan anbefale det ?.

Har du nogle links til nogle steder, campingpladser og lign. gerne med
billeder.

Er det nødvendig at bestille plads dernede (uge 30-31-32) osv.

Kom gerne med mange flere oplysninger, så jeg kan få overbevist konen
om at Lidoen og strandkanten ved Gardasøen ikke er det eneste der
findes i Italien

mvh
Brian