Andet multimedie
bentjuul 3670
"vandmærke"
Fra : Kenny Jensen

Dato : 09-06-03 19:24

Jeg har 65 billeder jeg godt vil mærke inden jeg smider dem op på min side,
hvordan gør jeg det nemmest.
Jeg havde forstillet mig noget som der står en tekst skråt hen over billedet
i "glas" farve så billedet ikke tager så meget skade, men at man stadig kan
se hvor det stammer fra. Hvilken funktion skal jeg bruge i Phtoshop eller
image ready

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-06-03 21:01

In article <Ng4Fa.14855$Jp3.505868@news010.worldonline.dk>, Kenny
Jensen <kenny@REMOVEskydebanen.net> wrote:

> [...]
> se hvor det stammer fra. Hvilken funktion skal jeg bruge i Phtoshop eller
Filtermenuen i Photoshop - Digimarc - opret vandmærke -indtast dine
oplysninger - de bliver gemt usynligt i billedet - men kan læses med
funktionen læs vandmærke.
Så hvis folk hugger dine billeder og bruger dem andetsteds - kan du
altid kontrollere koden.
Hvis du vil have dine oplysninger samlet hos Digimarc med dit navn med
mere koster det $

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-06-03 21:32

In news:090620032200409740%spammigher@ogder.dk ,
Villy Erichsen <spammigher@ogder.dk> typed:

> [...]
> altid kontrollere koden.
> Hvis du vil have dine oplysninger samlet hos Digimarc med dit navn med

For lige at bryde ind :)
Men hvis man nu rent teknisk vil have et synligt vandmærke, måske lidt
grafik med et navn i hjørnet, eller som Kenny skriver (sådan tolker jeg det)
en diagonal tekst som måske kun er lidt synlig, eller bare har en svag
farve, henover hele billedet.
-Hvordan gør man så ? :) Gerne også i psp7...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-06-03 21:47

In article <3ee4ee59$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Bjarke
Ravn-Jonsen <usenet@mandril.dk> wrote:

> [...]

> farve, henover hele billedet.
> -Hvordan gør man så ? :) Gerne også i psp7...
Skriv din tekst - giv den farve du ønsker - placer hvor du ønsker den
skal være - åben lag paletten - klik på laget med tekst - øverst er der
en skyder til gennemsigtighed - indstil som du ønsker.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Kenny Jensen

Dato : 10-06-03 20:03

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> farve, henover hele billedet.
> -Hvordan gør man så ? :) Gerne også i psp7...

Det var lige netop det jeg mente, er måske bare lidt dårlig til at formulere
mig :)

Fra : hcma

Dato : 09-06-03 22:41

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> se hvor det stammer fra. Hvilken funktion skal jeg bruge i Phtoshop eller

Lav en "brush" med ©navnxxxxx
Åbn et tomt image ->Benyt texttool ->Skriv evt. ©ditnavn ->Edit -> Define
Brush og navngiv den ->OK og nu er den der som en form for stempel i dit
BrushTool. Du kan jo så indsætte/stemple det ind i et nyt lag på et
eksisterende billede og samtidig vende, dreje og skalere det efter behov og
desuden ændre opacity.
m v h
HC

Fra : Kenny Jensen

Dato : 10-06-03 20:07

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> BrushTool. Du kan jo så indsætte/stemple det ind i et nyt lag på et
> eksisterende billede og samtidig vende, dreje og skalere det efter behov

Jeg bruger dansk version 5,5 og synes ikke jeg kan finde det du skriver