Olsenbanden på dvd
Fra : Torben Schmidt

Dato : 09-06-03 17:29

Hej.

Der har været en del skriverier omkring en evt udgivelsesdato på Olsenbanden
på DVD. Jeg har lige erfaret at man inde på dvdoo.dk kan bestille de første
fire olsenbandenfilm på dvd. Det drejer sig selvfølgelig om: Olsenbanden,
Olsenbanden på spanden, Olsenbanden i Jylland og Olsenbanden ser rødt. De
ser ud til at blive udgivet 13 August. Nu må vi så bare håbe på at man ikke
ombestemmer sig eller noget lignende. Det vil bare være så fedt at eje hele
den folkekære film-serie på DVD.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 09-06-03 19:47

Torben Schmidt wrote:

>Nu må vi så bare håbe på at man ikke ombestemmer sig eller
> noget lignende. Det vil bare være så fedt at eje hele den folkekære
> film-serie på DVD.

Jeg sidder med en oversigt over Nordisk Film's udgivelser for august måned,
og der er billeder kasseterne (kan være computermanipuleret), samt stregkode
for alle fire. Det betyder jo selvfølgelig ikke at det er 100% sikkert, men
det lover da godt (for dem der vil købe dem, har selv et par andre film der
står foran i køen).
hygge,
Nicolai

Fra : vadmand

Dato : 09-06-03 22:41

"Torben Schmidt" <webmaster@torben-schmidt.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee4b565$1$24684 de første
> fire olsenbandenfilm på dvd. Det drejer sig selvfølgelig om: Olsenbanden,
> Olsenbanden på spanden, Olsenbanden i Jylland og Olsenbanden ser rødt.

Det er ikke de første fire. Det havde været mere smart at udgive dem i
rækkefølge.

Per V.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 10-06-03 00:15

Hvem er udgiveren?.. er det scanbox eller hvad?

HC

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 10-06-03 01:12

Hans Chr. Vang wrote:
> Hvem er udgiveren?.. er det scanbox eller hvad?
>
> HC

Nordisk Film, de er i gang med en større lancering af gamle danske film og
serier (Matador, Huset på Christianshavn, Pusher og nu Olsen Banden [pick
the odd one out])
hygge,
Nicolai

Fra : Allan Pedersen

Dato : 10-06-03 09:09

In article <bc37nr$enbcp$1@ID-155293.news.dfncis.de>,
nicolai@heiredal.dk says...

> Nordisk Film, de er i gang med en større lancering af gamle danske film og
> serier (Matador, Huset på Christianshavn, Pusher og nu Olsen Banden [pick
> the odd one out])

Matador er nu en SandrewMetronome-udgivelse ... selv om det oprindeligt
var Nordisk Film, der producerede den.

NF lancerer i forbindelse med Olsen-Banden filmene en serie som kaldes
'Nordisk Film Klassikere', hvor der ud over de titler du nævner, også
udgives fx 'Martha', som tidligere har været nævnt her i gruppen.

Der skulle også komme en del af Nils Malmros' film, men rygterne siger,
at de er løbet ind i 'rettighedsproblemer' og at de nok bliver
forsinket.

Allan

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-06-03 23:38

> Der har været en del skriverier omkring en evt udgivelsesdato på
> Olsenbanden på DVD. Jeg har lige erfaret at man inde på dvdoo.dk kan

When will "Olsen Banden" (The Olsen Gang) be available on DVD?
http://makeashorterlink.com/?X400252E4

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-06-03 23:41

When will "Olsen Banden" (The Olsen Gang) be available on DVD?

The 14 "Olsen Banden" films will be released on DVD from
August to December 2003. Expected release dates:

August: # 1-4
September: # 5-8
October: # 9-10
November: # 11-12
December: # 13-14 + special edition box.

There will be additional material on all DVD's.