hjælp til sætning i text
Fra : Strid

Dato : 08-06-03 22:52

jeg har et bizard spørgsmål..

vi har et vædemål.. sætnigen "life is a bitch and then you die" komemr fra
en text.. er der nogen der ved hvem der har skrevet den ?

med venlig hilsen og store håb

Strid

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 08-06-03 23:10

Strid wrote:
> vi har et vædemål.. sætnigen "life is a bitch and then you die" komemr
> fra en text.. er der nogen der ved hvem der har skrevet den ?

Den bruges mange steder, og findes i adskillige variationer.

Bl.a. i filmen http://us.imdb.com/Title?0155776 som dog nok er alt for
ny, og så bruger Kolio den i en sang, men det er tvivlsomt det er
originalen.

God jagt

Bruno

Fra : Lars Rindsig

Dato : 08-06-03 23:26

Strid wrote:

> vi har et v?dem?l.. s?tnigen "life is a bitch and then you die" komemr
> fra en text.. er der nogen der ved hvem der har skrevet den ?

Det er vel nærmere en slags talemåde (som altså ikke rigtigt har nogen
bestemt ophavsmand).

Men sætningen optræder bl.a. i Pogues-nummeret "Hell's Ditch" - og
formentlig også et hav af andre steder. Prøv at søge på Google.

Lars

Fra : zcully

Dato : 08-06-03 23:59

"Strid" <astrid@strid.dk> wrote in message
newsrqgxo6em6nnx1n@news.tiscali.dk...
> [...]
>
> vi har et vædemål.. sætnigen "life is a bitch and then you die" komemr fra
> en text.. er der nogen der ved hvem der har skrevet den ?

He he jeg kan huske at de lavede sætningen om da de indspillede The Abyss
(Dybet).
"Lifes abyss and then you dive"

/Zcully

Fra : Lin

Dato : 09-06-03 00:06

Sætningen har ingen kendt ophavsmand/kvinde, det er et såkaldt amerikansk
"proverb" fra det 21. århundrede. På dansk: mundheld. Den korrekte sætning
er: "Life's a bitch, then you die" og kaldes "Cox's philosophy", men kan
ikke kædes sammen med nogen filosof.

Mundheldet er brugt i masser af sammenhænge og det må man også gerne uden
risiko for at blive sagsøgt.

-Linda

Fra : Strid

Dato : 09-06-03 01:13

jeg ledte nu egetntlig efter den der hedder "life is a butch and then you
die, then you go to hell and fry" siger den anden del af denne her
disktuion nu..

altid godt at vide hvad man skændes om :)
tusinde tak for de svar i har givet :) opklarede et andet mystrie

Strid

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-06-03 11:04

Strid wrote:
> jeg har et bizard spørgsmål..
>
> vi har et vædemål.. sætnigen "life is a bitch and then you die" komemr
> fra en text.. er der nogen der ved hvem der har skrevet den ?

Denis Leary har sagt noget der kan minde om det

"Most people think life sucks and then you die.
I disagree.
I think life sucks then you get cancer.
Then you go into chemotherapy, you lose all your hair and you feel bad
about yourself.
Then all of a sudden the cancer goes into remission you come out, you
look good, you feel good you're going great and all of a sudden you have
a stroke, you can't move your right side.
And one day you step off the curb at 68th by Lincoln Center, and BANG
you get hit by a bus and then MAYBE you die."

/Robert

Fra : Lars Rindsig

Dato : 09-06-03 12:00

Robert Eriksen wrote:

> Denis Leary

Jeg plejede at synes at Denis Leary var sjov, indtil jeg fandt ud af, at
han havde stjålet alle de bedste jokes på _No Cure For Cancer_ fra Bill
Hicks, der i øvrigt i det hele taget er en hel del morsommere (og for
den sags skyld ville have kaldt Learys optrædener på MTV og i søde film
med Sandra Bullock for "sucking Satan's cock -- SNOOOOORT-GRYNT-STØNNE").

Lars