søgemaskiner og hjemmeside
Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 08-06-03 21:53

Hej gruppe.

Jeg er ny i alt dette her ...

Når min nye geniale (? *s) webside er færdige og udgivet, hvordan sikrer man
sig så, at den popper op når folk søger på søgemaskinerne ?? Skal man selv
"tilmelde" sig med nogle stikord, eller søger maskinerne automatisk på alle
hjemmesider ??

Mange hilsner

Hende med de 1000 spg. *s*

Fra : Marchwitz

Dato : 08-06-03 23:16

"> Når min nye geniale (? *s) webside er færdig

Altså når dit FronPage vil makke ret?

Kast et blik på denne side:
http://www.gratisindex.dk/kategori.asp?id=66
Der er iøvrigt også andre gode ting på gratisindex.dk.

Såfremt du får en tæller fra f.eks chart.dk , nope.dk eller nogen helt
andre,
vil der også komme besøgende derfra.

M.v.h.
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 10-06-03 08:41

> Altså når dit FronPage vil makke ret?
>

> Nemlig - jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, men har i stedet
"konverteret" en mappe til et websted. Det ser ud som om det virker !

Tak for alle ideerne til søgemaskiner.

Hilsen
Pernille Andersen Föh

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-06-03 10:57

Pernille og Kennet Föh skrev bl.a.:
> [...]
> søgemaskinerne ?? Skal man selv "tilmelde" sig med nogle
> stikord, eller søger maskinerne automatisk på alle hjemmesider
Du kan starte med at kikke på denne side.
http://www.joyzone.dk/sw149.asp Den giver dig sikkert på de
spørgsmål som du har.
For at blive set skal søgemaskinen kende din side. Gå ind på de
forskellige søgemaskiner og tilmelde dig der.
Du kan også lave nogle meta filer som nogle søgemaskiner bruger.
Kik på metamaten. www.metamaten.dk
En god ide er at tilmelde sig her. http://directory.google.com

Men ellers kræver det meget arbejde at komme til at ligge på top
10 listen hos de forskellige søgemaskiner.
Jeg kan oplyse at jeg ligger som nummer 3 ud af 7490 visninger på
google. På den Danske google ligger jeg nummer 1
Det har også taget lang tid at komme så langt. Jeg har brugt
flere månender at komme så langt.

--
MVH
Lars

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 10-06-03 08:20

> [...]
> google. På den Danske google ligger jeg nummer 1
> Det har også taget lang tid at komme så langt. Jeg har brugt

Hej Lars

Jeg har ingen intentioner om at ligge hverken nr. 1 eller nr. 100. Jeg håber
bare, at folk, der har de samme interesser som jeg kan finde min hjemmeside
*s

Jeg har været inde på fx. tilmeldingssiden for JUBII. Kan det virkelig være
rigtigt, at jeg kun må indtaste 5 søgeord ? Er disse 5 ord det eneste, der
søges på ? Siden kan jo nemt omhandle meget mere ?

Mange hilsner

Pernille Andersen Föh

Fra : Marchwitz

Dato : 10-06-03 08:56

> Kan det virkelig være rigtigt, at jeg kun må indtaste 5 søgeord ?

Ja det er skam rigtigt nok.
Men de fleste af den slags steder kan man købe flere søgeord.
For os almindelige private er det jo normalt ikke lige sagen.
Vi går helst efter de gratis glæder.

Men et tip til at skrive søgeord kan være at undlade endelser.
F.eks: Hvis man interesserer sig for hundedressur og hundeudstilling,
kan man nøjes med at skrive hund eller hunde som søgeord. Det betyder så
til gengæld at alle dem der leder efter hundemad også bliver ledt hen
til din hjemmeside.

M.v.h.
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 19-06-03 03:29

Hvordan ser du hvad nummer du har hos google? Og er det antal visninger i
søgninger eller er det antal besøgende google har vidersendt til dig?

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-03 21:12

Pernille og Kennet Föh wrote:
> [...]
> ?? Skal man selv "tilmelde" sig med nogle stikord, eller søger
> maskinerne automatisk på alle hjemmesider ??

Hej,
Jeg passer bl.a. www.jak.dk hvor jeg lægger JAK-bladet ud 8 gange om året.
Der går ikke lang tid, før Google fx har læst samtlige artikler igennem og
finder dem ved søgning på tilfældige ord i artiklerne. Alt sammen uden at
jeg har gjort noget som helst.

--
Vh
Viggo