/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Skjul mail i news
Fra : Kim


Dato : 08-06-03 16:24

Hvordan kan man skjule sin mail adresse
Når man skriver ind til news. Så andre ikke kan se sin mail adresse
Eller kan man lave sådan at man bruger hot mailadresse derinde
Så man kan slippe for alt det spam mail



 
 
Rudi Stegen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 08-06-03 19:23

Hej Kim, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan kan man skjule sin mail adresse

Du kan skrive en falsk, men man bør ikke gøre det. Hvis man alligevel
gør, skal man være 100% sikker på, at den ikke tilhører andre.

> Når man skriver ind til news. Så andre ikke kan se sin mail adresse
> Eller kan man lave sådan at man bruger hot mailadresse derinde
> Så man kan slippe for alt det spam mail

De bedste og mest korrekte måder kan du læse om her
<http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.

Kombiner dem evt. (som Bertel også skriver) og du er rigtig godt
sikret.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jens Gyldenkærne Cla~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 08-06-03 22:25

Henrik K Hansen skrev:

>> De bedste og mest korrekte måder kan du læse om her
>> <http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.
>
> Det er jeg ret uenig i. Jeg har for eksempel en spamfri adresse
>
> henrikathansen.tdcadsl.dk

Så er "hansen.tdcadsl.dk" vel dit personlige domæne?

> der er så en genial fyr der opretter
>
> Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk

Hvis han gør det - uden i forvejen at have en adresse på
hansen.tdcadsl.dk - følger han ikke retningslinjerne på Bertels
side.

Men du har selvfølgelig en pointe i at problemet kan opstå - på de
store fællesdomæner (fx get2net.dk, mail.dk m.fl) er
sandsynligheden oven i købet nok ret høj.

Det bør bare ikke være et problem hvis man benytter sit eget
domæne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma.

Jens Gyldenkærne Cla~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 08-06-03 23:07

Henrik K Hansen skrev:

>> Så er "hansen.tdcadsl.dk" vel dit personlige domæne?
>
> TDC.

Er det en adresse alle TDC's adsl-kunder kan benytte?


> Jeg opretter et alias Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk.
>
> Så passer det jo ikke, det Bertel skriver i metode 2, at
> adressen uden Nospam er ugyldig,

Der burde måske også stå at man skal tjekke eksistensen af adressen
uden nospam. Jeg vil mene at man kan vælge et NOSPAM-navn der gør
eksistensen af det tilsvarende navn uden nospam ret usandsynlig -
men der er ingen garanti.

Da jeg var kunde hos Get2Net havde jeg fx adressen
jgc.nospam(at)get2net.dk - jeg tror ikke der er ret mange adresser
der slutter med et punktum.


> og da adressen med og uden Nospam er gyldig, så kan jeg ikke se
> at det forhindrer spam.

Selv om begge adresser er gyldige kan det godt have en positiv
indvirkning på mængden af spam. Det sker hvis adressehøsterne
smider hele adressen væk i stedet for at forsøge at regne den
korrekte adresse ud. Jeg har ikke selv eksperimenteret med det, men
jeg mener at det har været afprøvet med succes tidligere her i
gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Minibus rejse i Paris hos hotel pille op og henlægge ned af
(fra <http://www.paris-tours-guides.com/index_danish.shtml>)

Jacob Bunk Nielsen (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-06-03 00:02

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> writes:

> Jeg mener at .@ er ugyldigt, så det er da en smart metode.

Ja, den går ikke i følge RFC 2822, og foo.@ er heller ikke
tilladt. Dermed ikke være sagt at der ikke findes software der
understøtter det.

--
Jacob - www.bunk.cc
People with narrow minds usually have broad tongues.

jens (08-06-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 08-06-03 20:54


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9394CF5353863RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
>
>
> De bedste og mest korrekte måder kan du læse om her
> <http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.
>
> Kombiner dem evt. (som Bertel også skriver) og du er rigtig godt
> sikret.

Pjat.
Det er bedst at bruge en valid adresse, den adresse man bruger kan ret
effektivt beskytes af 2 enkle regler i postfilteret. (ihvertfald med OE)

Den ene regel er : findes afsenderadressen ikke i adressekartoteket, så flyt
mailen til en anden mappe.
(Jeg har så en mappe som hedder "ngsvar" de ryger i)

På den mappe har jeg en regel som siger :
Står der ikke RE i emnet, så slet den.

Det er da forholdsvis simpelt, men jeg bruger så også kun den mailadresse i
grupperne.

Mvh Jens



Henrik K Hansen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 08-06-03 19:31

Rudi Stegen, du skrev:

> De bedste og mest korrekte måder kan du læse om her
> <http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.

Det er jeg ret uenig i. Jeg har for eksempel en spamfri adresse

henrikathansen.tdcadsl.dk

der er så en genial fyr der opretter

Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk

--
Henrik
Lidt Hamster guf.
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

Per H (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-06-03 20:00

On Sun, 08 Jun 2003 20:30:46 +0200, Henrik K Hansen
<henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev:

>Rudi Stegen, du skrev:
>
>> De bedste og mest korrekte måder kan du læse om her
>> <http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.
>
>Det er jeg ret uenig i. Jeg har for eksempel en spamfri adresse
>
>henrikathansen.tdcadsl.dk
>



bare lidt lort at ændre mailadresse, når man har et firma.
det er jo visitkort osv. der skal ændres.

Jeg får stadig sperm på de emails. jeg benyttede for ca 8 år siden.
Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

MN (08-06-2003)
Kommentar
Fra : MN


Dato : 08-06-03 20:05


"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
news:pq17evg9dcb445ptrqme3ja219vaat6sgb@4ax.com...
> bare lidt lort at ændre mailadresse, når man har et firma.
> det er jo visitkort osv. der skal ændres.
>
> Jeg får stadig sperm på de emails. jeg benyttede for ca 8 år siden.

Se! Det er klamt!

Mogens



Ukendt (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-03 20:23


Per H skrev:

> Jeg får stadig sperm på de emails. jeg benyttede for ca 8 år siden.



Hva' med at blive sæddonor :)


--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Per H (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-06-03 21:16

On Sun, 8 Jun 2003 21:23:04 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi (at)
hotmail.com> skrev:

>
>Per H skrev:
>
>> Jeg får stadig sperm på de emails. jeg benyttede for ca 8 år siden.

>Hva' med at blive sæddonor :)


he he ja det er ik sårn med de små bukstaver.:-+)
Vh Per
icq 8212837

Brutalis (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Brutalis


Dato : 08-06-03 22:32

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:pq17evg9dcb445ptrqme3ja219vaat6sgb@4ax.com...
> Jeg får stadig sperm på de emails. jeg benyttede for ca 8 år siden.

Viagra-reklamer eller ...
--
Brutalis



Rudi Stegen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 08-06-03 23:00

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> <http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm>.
>
> Det er jeg ret uenig i.

Det er jeg også - _efter_ at have læst:

> Jeg har for eksempel en spamfri adresse
>
> henrikathansen.tdcadsl.dk
>
> der er så en genial fyr der opretter
>
> Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk

Jeg har aldrig tænkt på det før (så ekskursivt tak for tippet).

Som Jens (<news:Xns9394EE4287251jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>)
reviderer jeg indlysende anbefalingen til kun at gælde eget domæne.
(Eller selvfølgelig andre "private smådomæner", hvor ejeren har tilbudt
en den ønskede mailadresse).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 08-06-03 22:46

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

>> Det er jeg ret uenig i. Jeg har for eksempel en spamfri adresse
>>
>> henrikathansen.tdcadsl.dk
>
> Så er "hansen.tdcadsl.dk" vel dit personlige domæne?

TDC.

>> der er så en genial fyr der opretter
>>
>> Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk
>
> Hvis han gør det - uden i forvejen at have en adresse på
> hansen.tdcadsl.dk - følger han ikke retningslinjerne på Bertels
> side.

Jeg opretter et alias Nospamhenrikathansen.tdcadsl.dk.

Så passer det jo ikke, det Bertel skriver i metode 2, at adressen
uden Nospam er ugyldig, og da adressen med og uden Nospam er gyldig,
så kan jeg ikke se at det forhindrer spam.

> Men du har selvfølgelig en pointe i at problemet kan opstå - på de
> store fællesdomæner (fx get2net.dk, mail.dk m.fl) er
> sandsynligheden oven i købet nok ret høj.

Ja det er jo det.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Henrik K Hansen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 08-06-03 23:48

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Er det en adresse alle TDC's adsl-kunder kan benytte?

Ja.

> Da jeg var kunde hos Get2Net havde jeg fx adressen
> jgc.nospam(at)get2net.dk - jeg tror ikke der er ret mange adresser
> der slutter med et punktum.

Jeg mener at .@ er ugyldigt, så det er da en smart metode.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incomming_NNTP_def.txt

.Kody (10-06-2003)
Kommentar
Fra : .Kody


Dato : 10-06-03 09:56


"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee354fc$0$97199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan kan man skjule sin mail adresse
> Når man skriver ind til news. Så andre ikke kan se sin mail adresse
> Eller kan man lave sådan at man bruger hot mailadresse derinde
> Så man kan slippe for alt det spam mail


Opret en gratis mailadresse hos www.despammed.com
Den bliver filtreret for spam hos despammes, og så sendt videre til
din rigtige mail.. der virker fint.

..Kody






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste