minimumskrav
Fra : Anders Kristiansen

Dato : 08-06-03 14:43

Hej NG

En bekendt´s børn er brændt varm på SimCity4000. Det store spørgsmål er om
deres maskine kan kører det.

Det er en XP1800+ med 512 mb PC133 Ram så der vil ikke være problemer med
ram/processor.

Grafik"kortet" er nok værre.
EA oplyser at minimumskravet er:
"16 MB supported Direct3D capable video card with DirectX 7.0 compatible
driver"

Bundkortet (PCchips 810MLR) er med intregreret grafikkort. Der står følgende
i manualen:
Built-in Graphics System
"Onboard 128-bit 2D/3D 100/133MHz Host interface AGP Graphics Accelerator
Complies with AGP V2.0
Shared memory architecture allows a maximum of 64 MB main memory to act as
frame buffer
Supports high resolutions up to 1920x1200 16M colors, up to 2048x2048
Texture size and Virtual screen up to 4096x4096
Supports hardware DVD Accelerator "

Efter min overbevisning bør de kunne kører Simcity4000 men jeg vil da gerne
have at nogle af Jer lige be/afkræfter.

Fra : klander

Dato : 08-06-03 16:23

Hej

Ja det kan de måske nok også godt køre, bare den by de bygger
ikke er større end 100 inbygger med 10 huse.

Dette spil kan ligge selv en P4 3,0Ghz med 768 mb ram og et Geforce 4 TI
4600 ned.
Og det skyldes MEGET dårlig programering.
PS: Så er i advaret

Mvh
Kurt

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-06-03 23:00

> Dette spil kan ligge selv en P4 3,0Ghz med 768 mb ram og et Geforce 4 TI
> 4600 ned.

Jeg har ovenstående, dog med 1GB Dual-channel ram og jeg kan ikke "lægge den
ned" med noget spil. Inkl. SC4.

NFS:HP2 kører endda i 1600x1200 uden hakken osv. Nice iøvrigt.

> Og det skyldes MEGET dårlig programering.

Jeg tror nærmere det skyldes at brugeren ikke kan sætte sin computer
ordentligt op *hint hint*.

Jeg har selv kørt spillet på en XP2000+, 512MB SD-ram og TI4200 og det kørte
fint uden overhovedet at hakke på noget tidspunkt. Også selvom jeg loadede
en eksisterende by fuld af indbyggere.

Sandt nok, hans grafikkort skal nok opgraderes uanset, men ligefrem at skyde
skylden på spillet er langt ude. Mange ting kan køre ordentligt med de rette
indstillinger. Jeg kæmpede længe med en TB1333, 256MB og GF2TI fordi det
ikke kunne køre alle de spil jeg ville have det til, men det kørte fint med
mange ting inkl. SC4.

Fra : HC

Dato : 14-06-03 18:49

Jeg er nu heller ikke imponeret af dette spil. Det sluger RAM som ind i
h.....

Fra : Peter Pan

Dato : 08-06-03 22:02

"Anders Kristiansen" <Anderssk_nospam@email.dk> wrote in message
> [...]
> Supports high resolutions up to 1920x1200 16M colors, up to 2048x2048
> Texture size and Virtual screen up to 4096x4096

Dit grafikkort er indbygget i Intel 810 chipsættet på dit bundkort. Dette
grafikkort har ikke T&L, og er dermed kun DirectX 6 kompatibelt i hardwaren.
Så kræver Simcity 4(000? Hedder det ikke bare Simcity 4?) DirectX7 hardware
understøttelse vil det ikke virke. Det vil desuden køre ufatteligt langsomt.
Simcity 4 kører ok med hvis man ikke zoomer for meget ind på min XP 1800 med
512 MB DDR ram og et GeForce2 GTS kort. Men jeg vil nødig køre på noget
langsommere, og da slet ikke et 810 kort.

Overvej at købe et GeForce4 MX440 PCI kort og smid det i computeren. Det vil
få det til at køre ok.

Mvh
Anders