strålebehandling
Fra : Nielsen

Dato : 28-03-01 20:57

hej ..
jeg vil lige høre jeres mening og erfaring, ikke midst viden på dette
område...
Min mor på 62 har fået fjernet en kræftknude i det ene bryst, kræften har
ikke spredt sig - men da det er en brystbevarende operation skal hun have
efterfølgende 25 strålebehandlinger. Der er pointeret vigtigheden af at hun
kommer hver dag ( undtagen lørdag og søndag ) for at det skal have nogen
effekt til strålebehandlingen, så hun har fået tider langt frem. Men så er
der bare liiige det ved det, det bliver sørme påske midt i det hele - så der
skal hun springe helligdagene over... divs fra onsdag til tirsdag - hvor
bliver det effektive så af ?? 2 gange i perioden skal strålekanonen have
serviceeftersyn, de dage skal hun heller ikke møde. Jeg undrer mig over
vores sundhedsvæsen , at man ikke prioriterer disse behandlinger højere. Det
koster at have åbent på en helligdag - personale. - men da det er så vigtigt
at bevare kontiuniteten for at hindre tilbagefald , som jo koster samfundet
flere penge ... kan jeg ikke forstå denne prioritering ?? er der nogle
derude i det danske land der vil kommenter dette ??
hilsner fra Dorthe