Antal brugere i øjeblikket
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-06-03 15:38

Hej.

Hvordan kan man vise antal brugere der er inde på siden i øjeblikket vha.
PHP?

På forhånd tak!

Mvh. Bjarke

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 07-06-03 16:06

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in message
> Hvordan kan man vise antal brugere der er inde på siden i øjeblikket vha.
> PHP?

Se evt. på http://www.thomaslunde.dk under "kildekoder" i php-sektionen.
ellers kan koden hentes direkte fra denne adresse:
http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=18&send=1

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-06-03 16:32

Christian Jakobsen skrev:
> Se evt. på http://www.thomaslunde.dk under "kildekoder" i php-sektionen.
> ellers kan koden hentes direkte fra denne adresse:
> http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=18&send=1

På den måde kan jeg også godt selv lave det, men jeg havde håbet på:
1) En nemmere/simplere løsning
2) At tælle antal connections til webserveren i stedet for antal forskellige
ip-adresser der er inde på websiten

Der kan jo godt sidde forskellige personer bag en proxy som bruger samme
ip-adresse ud på internettet.

Mvh. Bjarke

Fra : Kim Emax

Dato : 09-06-03 16:30

Christian Jakobsen wrote:

> Se evt. på http://www.thomaslunde.dk under "kildekoder" i
> php-sektionen. ellers kan koden hentes direkte fra denne adresse:
> http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=18&send=1

Jeg sad og skulle bruge et sådan script, så jeg hentede det og installerede
det... .Skod! Det kan ikke skelne mellem IP numre, men tæller det op som en
bruger online, så reloader man 6 gange, så står man som online 6 gange...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Kim Emax

Dato : 09-06-03 18:04

Kim Emax wrote:

> [...]
> installerede det... .Skod! Det kan ikke skelne mellem IP numre, men
> tæller det op som en bruger online, så reloader man 6 gange, så står

Hmm... fik ikke lige med at jeg har fixet den detalje, så er der nogen, der
vil ha det, så mail me... Det var ikke ment som et rant indlæg

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 10-06-03 13:30

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> wrote in message

> [...]
en
> bruger online, så reloader man 6 gange, så står man som online 6 gange...

ok, det kan godt være at jeg var for hurtigt ude. Jeg har ikke selv prøvet
scriptet, kunne
bare huske at der var et på den pågældende hjemmeside, og at det måske kunne
være en hjælp.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Kim Emax

Dato : 10-06-03 18:17

Christian Jakobsen wrote:

> ok, det kan godt være at jeg var for hurtigt ude. Jeg har ikke selv
> prøvet scriptet, kunne
> bare huske at der var et på den pågældende hjemmeside, og at det
> måske kunne være en hjælp.

Det var nu heller ikke et angreb på dig eller nogen anden. Forstår bare ikke
man distribuerer den slags "fejlbehæftet" kode..

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 10-06-03 19:21

> Det var nu heller ikke et angreb på dig eller nogen anden. Forstår bare
ikke
> man distribuerer den slags "fejlbehæftet" kode..

Nej, jeg opfattede det dog heller ikke sådan

Har dog lige kigget på det. Det ser ud til at virke ok her. Har ikke rettet
i scriptet eller noget...
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Kim Emax

Dato : 10-06-03 19:43

Christian Jakobsen wrote:

> Har dog lige kigget på det. Det ser ud til at virke ok her. Har ikke
> rettet i scriptet eller noget...

Hvis du reloader siden en del gange, så fremgår din IP flere gange i filen,
ik?

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 10-06-03 20:46

> Hvis du reloader siden en del gange, så fremgår din IP flere gange i
filen,
> ik?

Jo du har da ret! Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg har haft knald i! Jeg må
have sovet i timen...
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen