sletning af tråde
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 13:46

Vi vil af hensyn til indvolverede, slette nogle tråde, men
hvordan ?? jeg har prøvet at gå ind i *rediger* og slettet
men de bliver kun slettet lokalt på min puter og de skal
helt væk, nogle gode råd fra jer med "puter-forstand"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nitsen

Dato : 07-06-03 14:00

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev
> [...]
> men de bliver kun slettet lokalt på min puter og de skal
> helt væk, nogle gode råd fra jer med "puter-forstand"

Hej Marianne

Først vil jeg lige sige godt gået tøser *sssssss* - dernæst - du kan ikke
slette andres indlæg på usenet - du kan derimod slette dine egne - du skal
ind under meddelelse - derefter "slet meddelelse" - så vil dit eget indlæg
forsvinde - problemet er at dit indlæg stadig vil kunne ses hvis den person
der svarer dig ikke sletter sit og har medtaget hele dit indlæg i sit svar.
Min erfaring er, at det kan tage ganske lang tid inden et indlæg forsvinder
efter sletning - det afhænger vist lidt af udbyder o.l..

Det var sårn lige min 25-ører - og jeg er altså ikke ekspert *ss*

Agnes sender lige en næsmøz og et stort spiiiiiiiiiiiiiiiin

Kh
Anita, Agnes og Frode

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 14:19

Hej Anita
1000 tak........................

Jeg har prøvet din beskrivelse, men når jeg går ind
i meddelser og får hele striben frem, så er lige netop
"slet meddelelse" ikke fremhævet, jeg kan huske at jeg
slettede en meddelelse for et halvt årstid siden, men nu
vil det simpelthen ikke som jeg vil.

knus og næsemøz til alle

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 07-06-03 14:29

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev..

> Jeg har prøvet din beskrivelse, men når jeg går ind
> i meddelser og får hele striben frem, så er lige netop
> "slet meddelelse" ikke fremhævet

Så har du sikkert ikke "stået på" (dvs. markeret) et af dine egne
indlæg, mens du har gjort det... Man kan nemlig ikke slette andres
indlæg, så muligheden tilbydes ikke, hvis du f.eks. læser dette indlæg
og vil gå op under "Slet".

Christina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 14:31

Må jeg bede alle jer der har skrevet i de famøse tråde om at *prøve* at
slette jeres indlæg, specielt hvis I nævner
navne eller der er navne i citater.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-06-03 14:33

Hej Marianne

Ellers bare prøv at markere en af dine egne mails - og så tryk på DELETE ..
Det har jeg lige gjort med en af mine mails fra i går - og den forsvant med
det samme ! !

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 14:47

Hej Pia
det har jeg prøvet men den slettes kun lokalt, hvis du
ophæver nyhedskontoen og derefter tager den ned igen
kommer de mails du lige har slettet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 14:53

Tsk tsk tsk jeg prøvede *rediger* og slet, slettede
alle mine indlæg, lukkede nyhedskontoen og hentede
den igen og jubiii mine indlæg er ikke med, så det kan
gøres sådan, puhaaaa

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-06-03 16:33

Jeg har skrevet nogle fra hjemmesidens newsreader. Dem kan jeg ikke slette
:-/

--
Hilsen Nina

Fra : Stina Hofmann

Dato : 06-06-03 14:00

Marianne Hellemose skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

> [...]
>men de bliver kun slettet lokalt på min puter og de skal
>helt væk, nogle gode råd fra jer med "puter-forstand"

Det kan man desværre ikke. Du kan slette dine egne indlæg, men det er
ingen garanti for at de ikke stadig kommer til at ligge på enkelte
servere, der ikke respekterer cancels.
Hvis du alligevel ønsker at slette egne indlæg og finder ud af hvordan
du sletter andres indlæg, skal du være opmærksom på, at det betragtes
som netmisbrug at slette andres indlæg og at det er i strid med
kundebetingelserne hos flere udbydere. Selvfølgelig vil der nok blive
set mildt på det hvis du har andres samtykke, men jeg vil fraråde det.
Usenet er "desværre" et offentligt forum og det er endda et
langtidsholdbart medie, da de fleste indlæg lagres på f.eks.
http://groups.google.com

Jeg kan godt et eller andet sted forstå ønsket om at slette tråden,
men det kan ikke lade sig gøre. Jeg er vildt imponeret over indsatsen
(jep, i går var der gåsehud over hele kroppen, i dag har det begrænset
sig til armene ved tanken), og det ville være trist hvis der skulle
komme problemer ud af det.
Da det rent teknisk ikke kan lade sig gøre at fjerne debatten fra hele
verdens åsyn er mit bedste råd:
Pande op, rank ryg og en hel gruppe bag jer alle.

Mvh
Stina og drengene.

Fra : maz

Dato : 07-06-03 17:34

Det gør ikke så meget, at selve trådene ikke bliver slettet enkeltvis. Når
en bruger har downloadet dem, er det alligevel for sent. Og jeg tvivler på,
at ret mange af 'disse' beboere følger med herinde - endsige kender til
NG'ens eksistens.....
Det jeg ville gøre var at få trådene fjernet/gjort 'usynlige' fra selve
newsreaderen på hjemmesiden - der springer de nemlig lige i øjnene....og
siden er lettere at finde - om man vil - end at begive sig i kast med
nyhedsgrupper.....(bl.andet også fordi hjemmesiden har profiler osv
liggende...) Men jeg sender en mail til Jette, og beder hende fjerne de to
tråde fra newsreaderen - det mener jeg godt hun kan rent teknisk (hvis hun
altså vil:) ...
:) maria

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 07-06-03 14:02

> [...]

> men de bliver kun slettet lokalt på min puter og de skal
> helt væk, nogle gode råd fra jer med "puter-forstand"

Mig bekendt kan man ikke slette tråde på usenet, men man kan slette sine
egne indlæg. Det gør man (i Outlook) ved at gå op under "Meddelelse" og
ned til "Slet meddelelse". Det vil så kræve, at alle, der har skrevet i
de pågældende tråde, går ind og sletter deres egne indlæg - i hvert fald
de, der har nævnt visse personer ved navn.

Indlæggene, der bliver slettet, kan stadig ses, hvis man allerede *har*
hentet dem, men hvis - bare for eksemplets skyld - nu viceværten på
tirsdag går ind og henter nyhedsgruppen her (hvilket garanteret vil være
første gang nogensinde!), vil indlæggene ikke komme frem. Det er kun,
hvis man allerede har læst dem - og dermed er på ens egen computer, at
de ikke slettes.

Sidst, men ikke mindst: hvor er I fantastiske!!

Christina

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 07-06-03 14:03

(Thihi - mange sjæle, en tanke - og så endda samtidig!

Fra : Stina Hofmann

Dato : 06-06-03 14:04

Christina Puhakka Egholm skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>(Thihi - mange sjæle, en tanke - og så endda samtidig!

Jep. Desværre også - for Marianne og Co. - med samme nedslående
besked.

Mvh
Stina og drengene.

Fra : Bjørn S

Dato : 07-06-03 14:01

> [...]
> men de bliver kun slettet lokalt på min puter og de skal
> helt væk, nogle gode råd fra jer med "puter-forstand"

Er det tråde som er skrevet af andre du vil slette ?
Det kan du desværre ikke, da de bliver liggende til de bliver slettet fra
serveren.

Er det egne indlæg skrevet fra din egen computer kan du (hvis du har Outlook
Express) markere meddelelsen og gå op i menuen meddelelser og vælge slet.
Du sletter så kun egne indlæg, men ikke dem andre har svaret på.
Er meddelelsen først hentet ind på ens computer vil den stadig kunne ses,
men for nye lesere som ikke allerede har læst den vil de få beskeden at
meddelelsen ikke kunne hæntes, de vil kun kunne se overskriften.

Håber ikke du nu bliver endnu mere forvirret.... men sådan er svaret hvis
jeg har forstået dine ønsker rigtigt.

/Bjørn

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-06-03 19:02

Marianne Hellemose <hellemose.som@mail.dk> skrev i en
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Jeg vil bare høre, hvad det er I frygter de vil og kan gøre???
Mig bekendt var der jo ingen, der ville vedgå, at de var ejer af
kattene, så mon de har papir på dem??
Jeg har fået det indtryk, at interessen først startede, da mere
ansvarbevidste mennesker greb ind og reddede kattene var en uvis
skæbne.
Selvfølgelig er det da kedeligt for dem, at børnene mister deres
fritidsfornøjelse, men sådan er livet nu engang - surt ind
imellem!
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor meget de vil reagere, men som
sagt tror jeg ikke, de har meget at have deres krav i !
Skulle de vælge at gå til medierne med snøftende beretninger om
børn, der må have krisehjælp og voksne på lykkepiller over den
grumme gerning, ja så tror jeg på, at der er indtil flere, der
kan give dem kamp til stregen og afsløre dem som hyklere af
værste skuffe!
Jeg mener fuldt og helt, at de kattes liv er blevet reddet ved at
blive fjernet, så endnu engang - godt gået!

mvh Eva