Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Basisbank/SkandiaBanken?
Fra : Claus Rode Nielsen

Dato : 07-06-03 10:40

Hej
Har nogen erfaringer med disse to banker - vi skal til at låne til en
andelsbolig, og de har fordelagtige lån - men det forudsætter nok, at vi
flytter alle konti til dem.
Hvad siger I - er det en god idé at vælge en 100% net-baseret bank?

Vh

Claus

Fra : bauchmann

Dato : 07-06-03 11:14

"Claus Rode Nielsen" skrev d. 07-06-03 10:40 dette indlæg :
> [...]
vi
> flytter alle konti til dem.
> Hvad siger I - er det en god idé at vælge en 100% net-baseret bank?

Jeg bruger selv Basisbank, hvilket jeg er ovenud tilfreds. Der er
selvfølgelig negative tin ved en netbank. Skal du indsætte kontanter vil
f.eks. Nordea ikke overføre dem til Basisbank, på trods af man
selvfølgelig vil betale for det.
Det at du måske skal overføre alle dine konti, kan du kun tjene på, for
det har jeg selv gjort.
Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-06-03 12:22

"bauchmann" <bauchmann.news@kandu.dk> wrote in message
> vi

Har dårlige erfaringer med begge.

Basisbank skulle skrue et tilbud sammen på et komplet skifte af engagement,
bil, andelslån, løn & kredit. Snakkede med en fin fyr der hurtigt efter jeg
havde sendt diverse papirer til dem, ringede og havde et par spørgsmål, jeg
spurgte hvornår jeg kunne forvente at høre noget, og det ville være indenfor
2-3 dage.

Efter uge kontaktede jeg dem for at høre hvordna det gik, han var der ikke
lige, efter endnu en uge prøvede jeg igen, uden held, bad om at snakke med
en chef, ofr at de kunne sende mine ting tilbage, turde ikke satse på at det
var dem der bl.a. skulle varetage at betale min husleje og lign.

Skandiabank har jeg også prøvet, skulle låne ca. 150.000,- til et
andelsboliglån, lejligheden ville på daværende tidspunkt være omkring
350.000-400.000 værd i handel og vandel, dette skulle ikke forhindre dem i
at kræve at der skulle en vurderingsmand ud (batalt af mig) for at vurdere
lejligheden inden de så meget som ville stikke mig et tilbud.

Nu er det alm.brandbank der har vores andelslån, til en fornuftig rente, de
har ikke forlangt at have øvrigt engagement, så lånet bliver blot betalt via
betalingsservice i min "lønbank". Kan lige nævne at renten er pt. 5,66 p.a.

mvh.

Kim

Fra : Pedersen

Dato : 08-06-03 12:45

Hej.

Jeg har Skandiabanken. Jeg havde i forvejen Nordea. Jeg har beholdt min
konto der, men blot oprettet en konto i skandiabanken også. Så har jeg
mulighed for at indsætte penge i Nordea og derefter overføre til
skandiabanken hvis jeg vil det.

Du kan derfor altid starte med at oprette en alm. Alt i et konto i f.eks.
Skandiabanken og så se hvordan det går inden du overflytter alt andet..

Mvh Tim