Sigtekikkert
Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 23:07

Hej NG, Nogle der kan sige noget om sigtekikkerten "Eagle Eye" ?
Er den god eller dårlig ?
Man må jo sige den er prisbillig ( Ca. 1000,-)
Hvad med lysgennemstrømning og sigte korsets fasthed osv. ??

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Mars

Dato : 08-06-03 09:21

Hej

Jeg kan kun sige du får hvad du betaler for. Jeg kender ikke eagle eye men
jeg har haft dårlige erfaringer med en billig kikkert, og det har så
resulteret i at jeg har taget skridtet og gået den tunge vej og købt en
Zeiss. Det gør ondt når man betaler for den men den er alle pengene værd

Ms

Fra : Danhunters.dk

Dato : 09-06-03 20:38

Tro ham, han ved hvad han snakker om

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 09-06-03 23:03

On Sat, 7 Jun 2003 00:06:50 +0200, "Michael Nielsen"
<**michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej NG, Nogle der kan sige noget om sigtekikkerten "Eagle Eye" ?
>Er den god eller dårlig ?
>Man må jo sige den er prisbillig ( Ca. 1000,-)
>Hvad med lysgennemstrømning og sigte korsets fasthed osv. ??

Jeg har hatt en slik kikkert i 2-7 x 40.
Kikkerten holder ikke mål. Min kikkert tok inn vann, og innstillingen
"henger" de første klikkene. Når de omsider flytter seg skjer det
brått og uventet. Meget vanskelig å skyte inn da...

Jeg har også en Zeiss. Her snakker vi om kikkert!

Brynjar

http://home.no.net/bharsvik/

For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen

Fra : kenn Hansen

Dato : 10-06-03 10:21

Hej Michael.
Alle de andre indlæg er sikkert korrekte , men jeg har det nok lige som dig
, at jeg har ikke 6000-8000 kr. der står kikkert på , så jeg købt en Baush &
Lomb 3x9x40 og den virker godt " har skydt en lille 6-ender med den i år
!!!! " Prisen på kikkerten er ca. 2800 - 3600 kr i butikkerne , men jeg har
en til salg for ca. det halve 1800 kr. kig evt. linket
http://www.swfa.com/riflescopes/bushnell/elites/elite3200/
Hvis du er interessert , så mail .....

PS. Kikkerten befinder sig i Jelling .
Mvh.

kenn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-06-03 16:45

Ja det er sikkert rigtigt man får hvad man betaler for, men jeg agter nu
ikke at betale over halvdelen af kikkertprisen for navnet, sidste år var jeg
i Polen og så der nogle priser så man føler sig våd langt ned af ryggen når
de blev sammenlignet med de Danske, desværre havde jeg ikke "guld" nok med
da jeg havde held til at nedlægge indtil flere store bukke )
Jeg ved godt der er nogle kikkerter der er kram, og med livsvarig garanti,
men en billigere kan vel også være ok, og jeg vil da gerne have muligheden
for senere at kunne skifte hvis jeg får lyst til det, men gør man det med en
kikkert til ½ årsløn ??
Knæk & Bræk

Michael

Fra : Torben F@rum

Dato : 10-06-03 18:06

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
men gør man det med en
> kikkert til ½ årsløn ??
> Knæk & Bræk
>
> Michael

En Zeiss koster 6-9.000, hvis det er en halv årsløn for dig, så vil jeg
gerne tilbyde dig arbejde til det dobbelte......

Torben Farum

Fra : Mogens Christensen

Dato : 10-06-03 18:29

Nu bor jeg heldigvis i Sønderjylland hvor 10000 kr. endnu ikke helt er en
halv årsløn, men der kan jo gå inflation i alting.
Du skal så også lige regne med at en god kvalitetskikkert altid kan sælges
eller gives i bytte for en ordentlig pris.
De billige får man intet for. Det havde måske også været smart at spare et
par af de indtil flere store bukke i Polen, de kunne nok finansiere en god
kikkert, det er trods alt dem der skal lægge krop til et måske ikke helt ok
træf pga en måske ikke helt skudfast optik.

MVH
Mogens

PS. Jeg har i min tid set meget skrammel på skydebanen, og jeg har tit hørt
"HVA FANDEN ER DER GÅET GALT HER"
Du kan jo selv gætte på hvad der var gået galt.