haglgevær
Fra : Jesper Greiffenberg

Dato : 06-06-03 22:05

hej

jeg er lige flyttet, langt ud på landet uden naboer, og synes det kunne være
sjovt at skyde til måls efter øldåser og lignende med et haglgevær.

så kommer mit måske meget uvidende spørgsmål:

skal jeg have et jagttegn?????

jesper

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-06-03 23:10

Det SKAL du da, du må da ikke bare have eller opbevarer sådan en "kanon"
uden at have tilladelse og IKKE uden at opbevarer den i et godkendt
våbenskab !!!!
Hvis du tænker på at låne et, så er det heller ikke tilladt uden
jagttegn....

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Anders

Dato : 07-06-03 07:40

> [...]
> sjovt at skyde til måls efter øldåser og lignende med et haglgevær.
>
> så kommer mit måske meget uvidende spørgsmål:

Med mindre du mener et luftgevær, som også skyder med hagl, men bestemt ikke
er der samme som et haglevær.
Et luftgevær må du godt besidde, og det er fint til øldåser!

Anders

Fra : Jesper Greiffenberg

Dato : 07-06-03 14:56

ok så fik vi bekræftet at jeg ikke ved noget om det, for det var faktisk et
luftgevær jeg mente.

hvad koster sådan nogle nye/brugte? er der nogle der kender nogle steder
man kan købe sådan et i nærheden af støvring/aalborg

pft
jesper

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 07-06-03 19:01

Hej Jesper...

Hvis det bare var til at "pløkke" huller i blik-dåser, er der mange
sportsforretninger, som sælger Luft-bøsser.
I Aalborg ligger der en jagt-butik under koncernen WildGame

Jeg har lagt et link til butikken, og et til informationer om
luftbøsser.

Aalborg Jagt ApS
Hobrovej 418
9200 Aalborg
http://www.wildgame.dk/html/WILDGAME3.html

http://www.normark.dk/pdfer/Luftvaaben.pdf (Siderne er i PDF-format
og for at se disse skal du bruge Acrobat reader. Den er gratis, og har
du den ikke allerede installeret på din computer, kan den downloades på
http://www.adobe.com/

Håber du kan bruge det til noget.
Knæk og bræk
Bo M. Havmand

Fra : Buhl

Dato : 09-06-03 16:31

"Jesper Greiffenberg" <pimpf@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> hvad koster sådan nogle nye/brugte? er der nogle der kender nogle steder
> man kan købe sådan et i nærheden af støvring/aalborg

Hej Jesper
Der er 4 steder i aalborg der sælger våben; Aalbrog Jagt på Hobrovej,
Jægeren og Lystfiskeren i Maren Turis Gade, Almas på Gugvej, og Kaas Jagt &
Fiskeri på Hadsundvej i vejgaard, ved siden af vejgaard posthus.
Jeg kan anbefale den sidste, som det sted jeg har modtaget den ubetinget
bedste service og behandling af de fire nævnte steder, men du bør besøge dem
alle efter min mening.

mvh.
Hans Houmøller

Fra : Jesper Greiffenberg

Dato : 09-06-03 20:33

hej igen

tak for de fine svar, nu vil jeg besøge et par butikker og få købt et gevær
mvh

jesper