Sapphire Radeon 9700 pro bliver MAJET varm~
Fra : Silver

Dato : 06-06-03 20:51

Jeg sad her iaften og spillede lidt godt gammelt Alien vs Predator 2, med de
gode gys man får indimellem hehe, men efter at have spillet i et par timer
fik jeg pludselig VILDE artifacts på skærmen og jeg stak fingrene ind for at
mærke på mit gfx kort hvor varmt det var og fy faen jeg kunne maksimalt
holde mine fingre 3 sekunder på ramblokkene før jeg måtte fjerne dem.

I andre som har erhvervet jer dette gfx kort : har i samme "problem"? med at
rammene udvikler så meget varme?.

Jeg stoppede med spillet med det samme og startede istedet bf1942 op og
spillede lidt desert combat i max opløsning for mig 1600 x 1200 x 32 og der
havde jeg ingen artifacts overhovedet.

Mvh
Silver

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 06-06-03 23:48

Silver wrote:
> [...]
> mærke på mit gfx kort hvor varmt det var og fy faen jeg kunne maksimalt
> holde mine fingre 3 sekunder på ramblokkene før jeg måtte fjerne dem.

Det lyder som om der er lidt for varmt i dit kabinet, sørg for noget
mere luftgennemstrømning og så skulle det være klaret.

Mvh

Bruno

Fra : Silver

Dato : 07-06-03 01:11

Det viser sig nu at det var en gfx fejl i selve spillet og intet havde at
gøre med mit gfx kort heldigvis.

> Det lyder som om der er lidt for varmt i dit kabinet, sørg for noget
> mere luftgennemstrømning og så skulle det være klaret.

Ja, jeg har overvejet at investerer i runde ide kabler og så installere en
fan i siden af kabinettet lige ud for mit gfx kort så mit airflow bliver
lidt bedre.

Mvh
Silver

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-06-03 02:42

Silver wrote:
> Ja, jeg har overvejet at investerer i runde ide kabler og så installere en
> fan i siden af kabinettet lige ud for mit gfx kort så mit airflow bliver
> lidt bedre.

Den slags er altså slet ikke nødvendigt, bare monter en enkelt stille 80
mm i ved siden af PSU'en som så blæser luft ud (Går ud fra PSU'en også
blæser luft ud). Og fjerne så dækpladen ved siden af grafikkortet, hvis
PCI-sloten er ledig altså, for så kommer der frisk luft ind lige forbi
grafikkortet og hullet er ikke større end at der stadig kommer luft ind
de normale steder.

Mvh

Bruno

Fra : Henrichsen

Dato : 08-06-03 15:56

Hvis det bliver rigtigt varmt, flytter du nallerne efter 1 sec...