Hundetræning - man skal ikke bare tage et ~
Fra : Rikke Andersen

Dato : 06-06-03 09:30

Hejsa

Jeg vil lige fortælle om en oplevelse jeg havde i går, der er lidt modsat
den tråd vi har haft med hvad man skal gøre når man synes træningen går over
stregen (DcH træneren der slog en lille hvalp)

Jeg underviser i Agility i DKK regi på Fyn og er en meget priviligeret
træner med en række søde kursister, der sluger hvad jeg fortæller dem og gør
alt hvad de kan for at gøre mig tilpas.

Så i går var der en af kursisterne på et af holdene, der var syg, så hendes
kæreste skulle løbe med hunden i stedet for. Fint nok, sagde jeg, hunden er
sød og velopdragen og arbejder meget gerne for kæresten også, så det skulle
nok gå.

Men denne her fyr, han var slet ikke sådan en "let at imponere med trænerens
vid" type. Han stillede spørgsmål til alt hvad jeg overhovedet sagde, og
blev ved hvis han ikke kunne se logikken i det jeg sagde. PUHA det var hårdt
og der er ting jeg endnu ikke fik ham overbevist om *S*

Men det var utroligt sundt for mig at jeg var nødt til at skulle forklare
mine synspunkter, han tvang mig simpelthen til at analysere hvad det
egentlig var jeg mente for jeg måtte jo forklare og forklare om og finde nye
vinkler til at overbevise ham om mine meninger. Og der var såmen også et par
gange hvor jeg måtte give mig og sige til den her irriterende (*SMIL*) fyr,
at hans idé virkede ligeså godt som min.

Så med den oplevelse helt dugfrisk i rygsækken, tænkte jeg at jeg faktisk
ville opfordre alle kursister på træningshold til at sige til, hvis der er
ting de ikke forstår eller kan se logikken i. Det er jo bl.a. dialogen
mellem instruktør - kursist, der er med til at udvikle bedre trænere.

Mange hilsner og god weekend

Rikke Andersen