fugleklatter på vognen
Fra : Birger Jensen

Dato : 06-06-03 10:54

Hej
Nogen der har et godt råd til rengøring af min campingvogn?

Jeg har opdaget at der på min campingvogn foran (Glasfiber)er en masse gule
klatter og streger, som jeg tror stammer
fra en fugl der har tømt "tarmen" ud over vognen.
Jeg har forsøgt næsten alt, men jeg kan ikke få klatterne af.

Nogen der kender et vidundermiddel, skal det måske slibes/poleres af med
slipol eller lign. det har jeg endnu ikke prøvet.

PÅ forhånd tak.

Birger jensen

Fra : Handymann

Dato : 06-06-03 21:03

Vedr. fugleklatter på CV.

Prøv en blanding af winerkalk og sprit.
Smør det på som en tyk grød, og gnid det i pletterne.
Virker på havemøbler og glasfiberbåde.

mvh
Joeson

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-06-03 21:55

"Handymann" <joeson@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Vedr. fugleklatter på CV.
>
> Prøv en blanding af winerkalk og sprit.
> Smør det på som en tyk grød, og gnid det i pletterne.
> Virker på havemøbler og glasfiberbåde.

Er også Leth's opskrift på at fjerne sorte striber på campingvogne!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Ebbe Skovgaard

Dato : 07-06-03 01:55

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> wrote in message news:<3ee064a3$0$24666$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Nogen der kender et vidundermiddel, skal det måske slibes/poleres af med
> slipol eller lign. det har jeg endnu ikke prøvet.

Der ligger et firma i Nordjylland, som kalders sig LHG-group, de har
et produkt, som hedder "wonder-clean". Det bruger jeg til genstridigt
skidt på CV'en, husk endelig at gøre overfladen våd først og vaske
nedefra. Det skal lige bemærkes at jeg ikke har noget med firmaet at
gøre, er blot faldet over deres produkter ved et tilfælde.
Jeg bruger også deres "top-forsegler" til at polere med, er ikke svær
at trække ud af strukturen, og holder helt godt
MVH
Ebbe Skovgaard

Fra : edob

Dato : 07-06-03 08:51

Husk, med wienerkalk og sprit har man at gøre med et slibemiddel - som ikke
er helt mildt. D.v.s. overflader som behandles med blandingen bliver
matslebet. Hvis overfladen før var højglans, så er den det bestemt ikke
bagefter. Der skal så andre midler til at genskabe den oprindelige blanke
overflade.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-06-03 19:43

> [...]
>
> Nogen der kender et vidundermiddel, skal det måske slibes/poleres af med
> slipol eller lign. det har jeg endnu ikke prøvet.

Hvor meget vi end har at takke den gode Hr Leth for, så mener jeg altså at
den med wienerkridt har en stor ulempe; det er slibende !
Jeg ved dog ikke hvor kraftig, slibevirkningen er, men hvis det er mere end
Slipol bliver det let kritisk.

Og der er en bedre vej at prøve:
hvis du er sikker på at det er glasfiber - eller blødere plastic - så kør
forbi en bådudstyrshandel og køb en flaske glasfiberrens !
Jeg bruger det meget på min lille båd, havemøbler o.l. og det tager 90% af
ALT ! Husk dog at det er stærkt alkalisk - smør det på med en blød
auto-børste, evt. med en forstøver-flaske, lad det sidde nogle minutter og
gå det over på ny. Så kan du løbende friske "iblødsætningen" op og se hvor
meget det har hjulpet.
Skylles af med rigeligt rindende vand - og SKAL have voks bagefter !

Og husk nu lige at læse fabrikantens anvisninger også - måske er der
forskelle !
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....