PHP'en bliver ikke oversat til HTML hos kl~
Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 06-06-03 10:51

Hej,
Er lige gået i krig med at installere en apache-server,
og har været inde i httpd.conf og ændret DirectoryIndex til at pege
på min php-fil som blot har en simpel echo-syntax.

Men underligt nok resultere det i at "koden" havner hos klienter
istedet for at bliver oversat til html.... ?

Noget mere i httpd.conf der skal rettes, tænkte nu her lidt på
DefaultType som står til text/plain, men hva skal den stå til?

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Topper

Dato : 06-06-03 11:21

Den Fri, 06 Jun 2003 11:51:25 +0200. skrev Nikolaj Rasmussen:

> [...]
>
> Noget mere i httpd.conf der skal rettes, tænkte nu her lidt på
> DefaultType som står til text/plain, men hva skal den stå til?

Til at starte med vil jeg anbefale dig at skrive hvilket OS du arbejder på
(un*x,OSX,windows etc).

Dernæst vil jeg spørge om du _har_installeret_ php ??? Denne pakke er ikke
som nogle tror "distribueret sammen med"/"en del" af apache.

Hvis du har installeret php, skal apache vide at filer der hedder *.php
skal igennem php-parseren.

På min maskine (mandrake 9.1/apache 2.0.44/php 430) har jeg følgende i min
httpd.conf:

LoadModule php4_module extramodules/mod_php4.so

AddType application/x-httpd-php .php

Torben

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 06-06-03 11:30

> [...]
> httpd.conf:
>
> LoadModule php4_module extramodules/mod_php4.so

Jow tark, fandt frem til det at PHP ikke er med i apache-pakken.
Ved ik hvor jeg har det fra, muligvis fordi jeg sammenlignede det med IIS,
hvor ASP default er med.

Yes, fandt også frem til det samme med loadmodule og addtype til httpd.conf,
men ellers tak :)