Hvordan finder jeg den rette bios update?
Fra : Magnus

Dato : 06-06-03 11:56

Jeg har en gammel Zitech bærbar pc fra 1997 hvor jeg vil sætte en større
harddisk som jeg har liggende i men den BIOS'en understøtter åbenbart ikke
den størrelsen.

Min PC er 166 Mhz Pentium, 16 MB ram og når den starter op står der at
bundkortet skulle hedde noget med SiS-510X men hvilket fabrikat er det når
nu jeg skal se efter en BIOS update?

/Magnus

Fra : Henning

Dato : 06-06-03 13:46

On Fri, 6 Jun 2003 12:56:17 +0200, "Magnus" <remove-arnason@email.dk>
wrote:

> [...]
>
>Min PC er 166 Mhz Pentium, 16 MB ram og når den starter op står der at
>bundkortet skulle hedde noget med SiS-510X men hvilket fabrikat er det når

Producentens hjemmeside, i dette tilfælde www.zitech.dk

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Magnus

Dato : 06-06-03 14:27

Jeg fandt en bios og fik updateret min maskine men det var åbenbart ikke den
helt rigtige.
Så nu står jeg med en maskine som blot kan tændes og så kører blæseren uden
på nogen måde at starte op og skærmen er tom.

Hvad gør man så i sådan en situation?

/Magnus

Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-06-03 15:42

Hej

> [...]
uden
> på nogen måde at starte op og skærmen er tom.

Du skal ind og resette din bios. Det står i din manual til bundkortet

Mvh Poul

---

Fra : Magnus

Dato : 06-06-03 20:45

Bundkortet er på en bærbar pc fra 1997 som jeg har åbnet op men jeg syntes
ikke umiddelbart jeg kan se nogle steder hvor men kan resette bios'en
hvordan plejer sådan en "funktion" at se ud?

/Magnus

Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-06-03 21:32

Hej

> Bundkortet er på en bærbar pc fra 1997 som jeg har åbnet op men jeg syntes
> ikke umiddelbart jeg kan se nogle steder hvor men kan resette bios'en
> hvordan plejer sådan en "funktion" at se ud?

Hvad står der i din manual?
Der er en jumper, som skal flyttes for at resette. Men jeg har aldrig set en
bærbar inden i.
Men hvis der ikke er andre der kan hjælper sådan lige med det samme kunne du
lægger et billede af dit bundkort i dk.binaer.
På bundkortet skulle der gerne stå noget med bios ved jumperen.

Mvh Poul

---

Fra : Henning

Dato : 07-06-03 12:21

On Fri, 6 Jun 2003 16:42:08 +0200, "Poul Johannsen"
<poul_jo@adslhome.dk> wrote:

>Hej

>den
>uden

>Du skal ind og resette din bios. Det står i din manual til bundkortet

1) Det er en bærbar PC, dvs. højst sandsynligt uden manual til
bundkort.
2) De allerfærreste bærbare bundkort har denne jumperfunktion!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Magnus

Dato : 08-06-03 09:43

> 1) Det er en bærbar PC, dvs. højst sandsynligt uden manual til
> bundkort.
> 2) De allerfærreste bærbare bundkort har denne jumperfunktion!

Så er der måske slet ikke noget at gøre for at få den på fode igen?

/Magnus