Andet multimedie
bentjuul 3670
Magasinet Grafisk Workflow
Fra : Kurt Lund

Dato : 06-06-03 09:52

Jeg overvejer at bestille første årgang af 'Grafisk Workflow' fra
forlaget Grafisk Litteratur, men forinden ville det være rart at høre, om
nogen har erfaringer med magasinet, positive såvel som negative.
Anyone?

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 11:23

Kurt Lund skrev:

> Jeg overvejer at bestille første årgang af 'Grafisk Workflow' fra
> forlaget Grafisk Litteratur

Jeg kender ikke magasinet, men interessant ser det afgjort ud.

Madsen.

Fra : B. Smalbro

Dato : 06-06-03 12:33

Jeg abonneret siden begyndelsen, og jeg syntes egentlig de gør det godt.
Artiklerne er normalt godt gennemarbejdet. Det eneste jeg sommetider savner
lidt er mere fokus på helt konkrete problemstillinger ned i de bittesmå
detaljer. Og så savner jeg sommetider programmer der IKKE hedder Adobe
etellerandet.
Men ellers er det et godt køb og det billigt - syntes jeg.
Kh
Bjønr

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 12:35

B. Smalbro skrev:

> Det eneste jeg sommetider savner lidt er mere fokus på helt
> konkrete problemstillinger ned i de bittesmå detaljer.

Det savner jeg også i bladet Digital Design som jeg pt. holder.

> Og så savner jeg sommetider programmer der IKKE hedder Adobe
> etellerandet.

Her synes jeg så at Digital Design er bedre til at dække flere
forskellige programmer, men der er efter min mening for mange
reklamer i bladet om dit og dat. Jeg savner mere et magasin som
giver gode tutorials i diverse programmer og også om konkrete
problemstillinger som du selv nævner. (F.eks. problemstillinger
vedr. farvestyring og lignende).

> Men ellers er det et godt køb og det billigt - syntes jeg.

Det kunne være at man skulle prøve det i en periode.

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 08-06-03 22:59

Madsen skrev
> [...]
> giver gode tutorials i diverse programmer og også om konkrete
> problemstillinger som du selv nævner. (F.eks. problemstillinger

Har du prøvet det engelske ComputerArts? Det leverer masser af tutorials i
hver månedsudgave. Desuden udgives ComputerArts special ca. hver anden måned
omhandlende f.eks. photoshop, digital design, webteknik, 3d mm.

Vist www.computerarts.co.uk

Har holdt det i et halvt år. Det er dog for avanceret til mit behov.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 12:38

Madsen skrev:

> Det savner jeg også i bladet Digital Design som jeg pt. holder.

Eller det gør jeg faktisk ikke for nu er Digital Design blevet slået
sammen med AGI-bladet, så det er egentlig AGI-bladet jeg holder.

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 06-06-03 15:50

Jeg holder også AGI, og syntes i det store hele det er pengene værd. Jeg
ville nok få mere "value for money" hvis jeg investerede i en Heidelberg
8000 TurboFXII femogtyve-farves trykmaskine med tørring, føhning, falsning,
hæfteklamning og slikpåfrimærkning, men jeg er tilbøjelig til at mene, at
det er at gå over stregen blot for at får mere ud af abonnementet. I
perioder har jeg holdt Digit - et britisk blad, som af og til har nogle
riigtigt gode anmeldelser, men ellers lidt for meget digitial video og
3d-halløj. Publish - et amerikansk blad var jeg ret glad for indtil de
skiftede ejere og satsede på at dække webpublicering. Dermed forsvandt deres
interesse i at opretholde leveringen af det abonnement jeg havde tegnet for
fire år. Svindlere og kræmmere, det er hvad de er! Men bladet blev i øvrigt
også noget møj - så det var måske godt det samme...

Jeg har sommetider tænkt på om det i det hele taget KAN dækkes, det der
detaljeorienterede stof. Det er i hvertfald svært at skrive, ved jeg af egen
erfaring. Det skal jo helst være interessant for andre end de to i Smørum
der ligge sidder med problemet.

Kh
Bjørn

Fra : Thomas²°°³

Dato : 06-06-03 22:58

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> riigtigt gode anmeldelser, men ellers lidt for meget digitial video og
> 3d-halløj. Publish - et amerikansk blad var jeg ret glad for indtil de

Holder også Digit og er glad for det, Computer Arts Special er også et godt
blad og Photoshop User ligeledes.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 22:06

Studio Smalbro skrev:

> Jeg har sommetider tænkt på om det i det hele taget KAN dækkes,
> det der detaljeorienterede stof.

Det er nok ikke nemt at lave.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 23:07

Henrik Torp skrev:

> Har du prøvet det engelske ComputerArts?

Nej. Jeg anede ikke engang dets eksistens.

> Det leverer masser af tutorials i hver månedsudgave. Desuden
> udgives ComputerArts special ca. hver anden måned omhandlende
> f.eks. photoshop, digital design, webteknik, 3d mm.

Det lyder interessant.

> Vist www.computerarts.co.uk

Dér vil jeg lige ind et smut og tak for tippet. :)

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 09-06-03 16:02

Madsen skrev
> Dér vil jeg lige ind et smut og tak for tippet. :)

Velbekom. Magasinet koster kassen i løssalg (160 kr. i banegårdskiosken i
Århus), abonnement er noget mere rimelig, selv om det skal leveres fra UK.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Torp

Dato : 09-06-03 16:04

Madsen skrev
> Det lyder interessant.

Glemte at skrive, at den nyeste Special handler om Flash-animation, hvis
nogen skulle være interesseret.

Venlig hilsen
Henrik