Andet multimedie
bentjuul 3670
Her er et let et - print pdf i farve med H~
Fra : B. Smalbro

Dato : 06-06-03 09:35

Æuv - det er for nemt at spørge om, men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg kan ikke få printet en pdffil med Highlightmarkeringer (de her gule
streger a la korrekturpen) ud i farver. Kan det lade sig gøre i det hele
taget?
Jeg printer fra Acrobat 5 til HP1220PS under Win2000
Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 06-06-03 11:49

B. Smalbro skrev:

> [...]
> virke. Jeg kan ikke få printet en pdffil med Highlightmarkeringer
> (de her gule streger a la korrekturpen) ud i farver. Kan det lade

Hermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, men umiddelbart kan
jeg heller ikke få det til at virke i Acrobat 6. Markeringen af
teksten kommer ikke med på printet og ikke engang som en grå bjælke.
Gør den det i Acrobat 5?

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-06-03 16:48

Næ - jeg sidder med gamle antikke Acrobat 5 - og der virker det ikke. Øuv!
kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-06-03 22:15

In article <3ee207f2$0$32545$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Studio
Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

Snip
Næ - jeg sidder med gamle antikke Acrobat 5 - og der virker det ikke.
Øuv!

I Acrobat 6 skulle der gerne være en indstilling under "File" menuen
der hedder "Print with Comment" - så virker det.
Mac OS X 2.6 Acrobat 6.0 Pro
Acrobat 5 tilbyder først muligheden i udskriftsdialogen- Check Print
with Comments - her udskrives med en gul ramme om det understregede - i
6´eren er der en gul understregning.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Madsen

Dato : 07-06-03 22:33

Villy Erichsen skrev:

> I Acrobat 6 skulle der gerne være en indstilling under "File" menuen
> der hedder "Print with Comment" - så virker det.

Sørme så. :)

PS. Jeg prøvede at printe dit indlæg til Distiller og i min søgen
efter understregningsværktøjet ramlede jeg ind i 'Read out Loud' i
View-menuen. At høre den forsøge at snakke dansk er ellers noget af
en oplevelse må jeg sige :D

Madsen.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-06-03 23:13

In article <Xns9393EFA42510.thomas@madsen.tdcadsl.dk>, Madsen
> [...]

> efter understregningsværktøjet ramlede jeg ind i 'Read out Loud' i
> View-menuen. At høre den forsøge at snakke dansk er ellers noget af
Ja, der er meget nyt i Acrobat 6 - meen - det der forsøg på dansk er
kun til at grine af.

Funktionen har iøvrigt været en del af Mac´ens styresystem i flere år -
og med lidt øvelse kunne man godt lave en tekst der næsten lød som
dansk.

Dog kan det sikkert være en god hjælp til blinde der bruger engelsk.

Fra : Madsen

Dato : 08-06-03 00:11

Villy Erichsen skrev:

> Ja, der er meget nyt i Acrobat 6 - meen - det der forsøg på dansk
> er kun til at grine af.

Ja, mon ikke. :)

> Funktionen har iøvrigt været en del af Mac´ens styresystem i flere
> år - og med lidt øvelse kunne man godt lave en tekst der næsten
> lød som dansk.

WinXP har også en sådan funktion indbygget, men det er mig bekendt
den første Windows-version som har det.

> Dog kan det sikkert være en god hjælp til blinde der bruger
> engelsk.

Det kan det garanteret. Jeg tror da også godt jeg kunne finde på at
bruge funktionen i engelsksprogede PDF-filer. Så er man da fri for
at sidde og læse, men kan i stedet læne sig tilbage og lytte i stedet.

Madsen.