Tætningsliste til mit køleskab
Fra : Minirikke

Dato : 05-06-03 23:11

Hejsa alle.

Vores dejlige gamle campingvogn fra 1977 har et 60 l Electrolux køleskab
model RM200A.
Det virker fint og holder også fint på kulden, men tætningslisten i den ene
side er utæt i bunden, så en plastikpind i listen ofte falder ned, og det
irriterer mig.
Er der en/nogen i grp. der ved, hvor man kan købe en ny tætningsliste til
køleskabet.
Jeg har talt med et Caravancenter om det, men de oplyste, at det ikke kunne
lade sig gøre, og at jeg blev nød til at købe en ny låge

M.v.h. Jan

Hvis du sender en e-mail, så fjern "fjern" efter @

Fra : Robinson

Dato : 07-06-03 06:52

"Minirikke" <hansen.jensen@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> lade sig gøre, og at jeg blev nød til at købe en ny låge

Prøv at kontakte Elektrolux. Det er min opfattelse, at ikke alle
campingforhandlere "gider" have ulejlighed, med disse småting.

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 07-06-03 09:08

Hej

Jeg arbejder på en køleskabs/fryseboksfabrik. Vore låg og døre er isolerede
med skum der sprøjtes flydende ind i døren/lågen, hvor den så skummer op og
hærder. Under opskumningen fikseres gummilisten i skummet, og den lader sig
efterfølgende ikke udskifte. Ved at løfte gummilisten lidt kan du se, om din
dør er produceret på samme måde. Er den det, har du kun mulighed for at
reparere den eksisterende gummiliste eller skifte hele døren.

mvh

Mogens

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-06-03 09:26

Mogens Haugaard wrote:

> ... Under opskumningen fikseres gummilisten i
> skummet, og den lader sig efterfølgende ikke udskifte.

OK - sikkert en økonomisk fordelagtig produktionsmetode, men ikke særlig
smart for slutbrugeren.

Der er vist ikke bedre råd end at tage fat i producenten og håbe på at
skabet er så gammelt at det er en løs eftermonteret liste. Hvis den ikke kan
købes originalt så kan man måske bruge en fra/til et almindeligt køleskab...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : sogs

Dato : 07-06-03 20:28

Carsten Stage wrote:

> Hvis den
> ikke kan købes originalt så kan man måske bruge en fra/til et
> almindeligt køleskab...

Ha - de er da lavet på sammen måde - køb en ny låge eller find en fra
et andet skab.
Altså genbrugspladsen. Men den model man selv har kommer selvfølgelig
først når man lige har opgivet og kasseret skabet.

sånt er livet.......

mvh sten