Regulering af ræv i villahave
Fra : Jan

Dato : 05-06-03 22:20

Er der nogen her i gruppen, der kender, - og vil oplyse mig om
reglerne/muglighederne for at regulere terroriserende byræve i
villakvarterer ?

Jan Selchau-Hansen

Fra : Hans-Henrik Pedersen

Dato : 06-06-03 16:12

Hej Jan

Ræve må reguleres hele året i fælder indtil 25 m fra beboelse.
Du kan evt. kontakte Falck, de har fælder som lånes ud. Jeg ved ikke om de
tager lidt for ulejligheden!!!

mvh Hans-Henrik

Fra : sailor99

Dato : 06-06-03 20:43

NIX!

25 m fra beboelse gælder ikke i bymæssig bebyggelse, her gælder
POLITIVEDTÆGTEN.

Så tag en snak med dit lokale politi, inden du går igang med noget, der
ligner våbenbrug. Fælder er naturligvis ok, men resultatet nok tvivlsomt.

Knæk & bræk!

Mvh
Georg

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 06-06-03 19:26

Tak Hans-Henrik,

Men hvad så når den er fanget, hvordan må jeg så aflive den ?

Må jeg skyde den ? og i givet fald med hvad ?
Min 6,5x55 eller min .22 LR.
Eller er vi over i økser o.lign ?

mvh Jan