Ny AMD Cpu.????
Fra : Preben Pedersen

Dato : 05-06-03 21:16

Hej

Jeg går i tankerne om at opgradere min maskine med nyt bundkort, ram og cpu
..... Kigger på en Barton 2500+ eller en Tb 2600+ 333 fsb. Kan ikke helt
finde ud af hvilken jeg skal vælge og ville gerne høre jeres mening.

Iøvrigt ved jeg ikke hvor stor forskel der er på DDR ram pc 2700 og 3200...

Lidt hjælp ville være fedt..
Preben

Fra : Daniel Andersen

Dato : 05-06-03 21:41

> [...]
> finde ud af hvilken jeg skal vælge og ville gerne høre jeres mening.
>
> Iøvrigt ved jeg ikke hvor stor forskel der er på DDR ram pc 2700 og

HA! - Jeg var hurtigst til at spørge

Fra : Leony

Dato : 06-06-03 14:43

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bbo9ru$1dj6$1@news.cybercity.dk

> HA! - Jeg var hurtigst til at spørge

Du var endda så hurtig at spørgsmålet ikke kom med, eller overser jeg
noget.
Gætter på at spørgsmålet var noget i retning af:"Hvad skal du bruge din
computer til".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : No1

Dato : 06-06-03 10:33

> [...]
> .... Kigger på en Barton 2500+ eller en Tb 2600+ 333 fsb. Kan ikke helt
> finde ud af hvilken jeg skal vælge og ville gerne høre jeres mening.

TB 2600+ er hurtigst. Den ville jeg vælge medmindre jeg skulle overclocke.
XP2500+ er ikke så hurtig til opgaver hvor cache ikke bliver brugt så meget,
fordi den har væsentlig lavere clockfrekvens end modelnavnene antyder.

> Iøvrigt ved jeg ikke hvor stor forskel der er på DDR ram pc 2700 og
3200...

pc2700 kører 166Mhz (333Mhz DDR). 3200 er 200Mhz (400 Mhz DDR). Vælg kun
3200 hvis du skal overclocke, eller har en forventning om snart at opgradere
til en CPU med 400Mhz bus.

Fra : No1

Dato : 06-06-03 10:50

> [...]
meget,
> fordi den har væsentlig lavere clockfrekvens end modelnavnene antyder.

Nu kan jeg se at XP2500+ er lidt billigere. Så ville jeg nok tage den. Der
er ikke så stor forskel i ydelsen.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-06-03 14:55

No1 wrote:

> Nu kan jeg se at XP2500+ er lidt billigere. Så ville jeg nok tage
> den. Der er ikke så stor forskel i ydelsen.

samt kan den let overclockes til en 2800+ Barton

/Henrik