katte på tysk
Fra : Battlefield´s

Dato : 05-06-03 19:24

Hej
Vi har lige været på en tur til Tyskland (indkøbstur) og i et supermarked
faldt jeg over op til flere forskellige katteblade. Jeg købte et af dem jeg
synes så mest interessant ud: Katzen Extra. Der er flere gode artikler og
masser af billeder i. Mit tysk er ikke så godt, så det vil nok tage et
stykke tid at tygge sig igennem alle artiklerne.
Men der er også annoncer for killinger og hankatte af forskellige racer + en
mængde annoncer for katterelaterede ting som f.eks .denne:
http://www.funcat.info/Produkte/Litter_Locker/litter_locker.html
Jeg ved ikke helt hvad den skal bruges til, men det er vel noget med at
bortskaffe brugt kattegrus.
Desuden fandt jeg en henvisning til en anden interessant hjemmeside for
katte:
www.zuchtbuch.de
Utroligt at der i Tyskland kan fåes op til 4-5 forskellige blade om katte
(og endnu flere om hunde) og i Danmark findes der ikke et eneste.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jytte

Dato : 05-06-03 19:48

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Utroligt at der i Tyskland kan fåes op til 4-5 forskellige blade om katte
> (og endnu flere om hunde) og i Danmark findes der ikke et eneste.

Hej Vibeke.
Det er da ikke så mærkeligt, Tyskland er jo et meget større land, alene i
Berlin bor der lige så mange mennesker som i Danmark.
Men tak for hjemmeside-adresserne.
Hilsen
Jytte

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 05-06-03 20:14

Battlefield´s <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> Utroligt at der i Tyskland kan fåes op til 4-5 forskellige blade om
> katte (og endnu flere om hunde) og i Danmark findes der ikke et

Hej

Jeg har flere gange læst Katzen Extra, og det er et udmærket blad, nok
det bedste tyske. Der findes også et par engelske blade, som er både
større og flottere end Katzen Extra. Jeg har tidligere abb. på dem, men
de er dyrere i porto end selve bladet koster og de udkommer hver
måned.

http://www.ourcats.co.uk/ http://www.catworld.co.uk/

Desværre er DK ikke stort nok til den slags blade. Et blad ville nok
komme til at koste 70 kr.+ og det ville nok blive svært at samle stof
til mere end 4-6 blade om året, og så er der altså ikke økonomi i det.
Tænk på bladet "Min Kat" det udkom 4 gange om året i to år (91-92).
Katten er godt nok blevet mere populær i DK siden dengang, men
internettet er også kommet til siden.

Den der "maskine" er da meget smart. Men kan en spand med låg, og en
pose med lugtfjerner (hedder det zeolit sten?) sat fast under låget ikke
gøre det samme?

--
M.v.h
Niels =/\ . . /\=

Fra : Grit Wessel

Dato : 05-06-03 21:41

> http://www.funcat.info/Produkte/Litter_Locker/litter_locker.html
> Jeg ved ikke helt hvad den skal bruges til, men det er vel noget med at
> bortskaffe brugt kattegrus.

Hej Vibeke

Der er en video på http://www.litterlocker.com/english/film2.html der viser,
hvordan den virker. (eller http://www.litterlocker.com/english/film.html for
en mindre version af videoen)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Anne Schilling

Dato : 05-06-03 22:07

> Utroligt at der i Tyskland kan fåes op til 4-5 forskellige blade om katte
> (og endnu flere om hunde) og i Danmark findes der ikke et eneste.

Hejsa

Der findes det blad der hedder, "min ven katten" http://www.minvenkatten.dk/

Det kommer nok ikke tilnærmelsesvist nær de store tyske og engelske blade,
men jeg tænkte det var værd at nævne, nu du siger der slet ingen blade
findes i Danmark.

Hilsen
AnneS.

Fra : Aragorn

Dato : 06-06-03 04:50

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Utroligt at der i Tyskland kan fåes op til 4-5 forskellige blade om katte
> (og endnu flere om hunde) og i Danmark findes der ikke et eneste.

Hejsa Vibeke.

Så skulle du have set to (- jeg tror det var amerikanske) udenlandske
blade - henholdsvis Vanity Fur (!) og Catmopolitan.
Begge er nok desværre gået ind, men de så sjove ud - jeg tror nu mere det
var en slags parodier på de to blade Vanity Fair og Cosmopolitan, men det
kunne da have været sjovt at se et par numre af dem. *G*

Det lykkedes mig at hitte et gammelt nummer på internettet - desværre koster
det 20 dollars (!!!), så det er immervæk en slags penge for et godt grin...

<http://www.bookslimited.com/productdetail.asp?asin=0671647040&exchangeid=Y0
1Y0335607Y9719575&sellerid=A261AYKKJ4HJM0>

<http://www.starpet.com/credits.html>

Og til de af jer der holder af at læse en god bog med katte som medspillere,
er her et link:
<http://faculty.law.lsu.edu/ccorcos/lawhum/catmysterywebpages.htm>

God fornøjelse.

Venlig hilsen