Søger et "lydløst" kabinet
Fra : Morten Jensen

Dato : 05-06-03 15:35

Jeg er blevet træt af den evige susen m.m. fra min trofaste Dell (har
skrottet mit ATI 9700 i det at køleren larmer for meget - Zalman løsning er
på vej).

Hvilket kabinet med strømforsyning skal man anskaffe sig for at minimere
støjen?.

Jeg har kigget lidt på et Antec Sonata (de påstår at det skulle være
stille). JEg er ikke så meget for Noice Control, har haf et af de tidligere
modeller, med det var ikke lykken.

Ideer modtages med kyshånd.

MVh
Morten

Fra : Nic

Dato : 05-06-03 15:54

> Jeg har kigget lidt på et Antec Sonata (de påstår at det skulle være
> stille). JEg er ikke så meget for Noice Control, har haf et af de
> [...]

Jeg synes ikke det er så svært

Jeg har et Chieftec noicecontrol-pladerne monteret og en lownoice PSU.
Derufover sidder der en 12db papst til indsugnng foran og udsugning bag.

Jeg hører det ikke.

Eneste køler på bundkortet er mit ti4200 og min CPU - begge dele hører jeg
ikke.

Min maskine står i stuen, så jeg SKAL ikke kunne høre det.

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 06-06-03 09:24

Hej Morten. Hvad var problemet med NC-kabinettet?

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Din PC støjer! Gør noget ved det på asp.webconsult.dk eller

Fra : Morten Jensen

Dato : 06-06-03 23:52

Den indvendige beklædning faldt af, chassis va skævt, alt i alt en uheldig
oplevelse. Det skal dog siges at dette var direkte leveret fra NC i fordums
tider.

Men oplevelsen hænger ved.

MVH
Morten

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 09-06-03 13:54

> Den indvendige beklædning faldt af, chassis va skævt, alt i alt en uheldig
> oplevelse. Det skal dog siges at dette var direkte leveret fra NC i
fordums
> tider.

Ah - så var det måske de gamle kork/gummi-måtter der var i? De havde en
tendens til at limen kunne ryge af ved høje temperaturer i systemet.