I bil til Sydfrankrig
Fra : Jakob Griffel

Dato : 05-06-03 00:57

Hej allesammen!

Vi planlægger en tur til Sydfrankrig i bil her til sommer.
Ruten kommer nok til at gå via Schweiz og Italien ( vi skal ned i
nærheden af Nice)
Nogen har dog sagt, at det kan være ufattelig dyrt at få lov til at
køre på de franske og italienske motorveje. Passer det? Jeg ved godt,
at de opkræver gebyr, men er det så galt?
Måske er der nogen af Jer der kender et sted på Nettet, hvor man kan
se størrelsen af de forskellige motorvejsafgifter i Europa?

Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak.

Hilsen Jakob

Fra : Mark Beaumont

Dato : 05-06-03 01:38

Jakob Griffel (slet UWYU5) wrote:
> Måske er der nogen af Jer der kender et sted på Nettet, hvor man kan
> se størrelsen af de forskellige motorvejsafgifter i Europa?

Prøv med
http://www.autoroutes.fr
http://www.autostrade.it

Vh Mark

Fra : J W Nielsen

Dato : 05-06-03 10:44

> [...]
> Måske er der nogen af Jer der kender et sted på Nettet, hvor man kan
> se størrelsen af de forskellige motorvejsafgifter i Europa?

Hej Jakob !
Hvis du bruger denne adresse til ruteplanlægning, kommer der automatisk en
beregning af vejafgifter:

http://www7.mappy.com/sidcLsC9Di46vB5Xg8o/D?lang=en

- og god tur /

Mvh
Jørgen

Fra : Steen Larsen \(4040\~

Dato : 05-06-03 22:25

> [...]
> Måske er der nogen af Jer der kender et sted på Nettet, hvor man kan
> se størrelsen af de forskellige motorvejsafgifter i Europa?

Man kommer ikke uden om Schweiz. Kun hvis man vil betale de dyre veje gennem
Frankrig. Og så er den billigste , korteste ( ca. 1750 km. til Nice ) og
hurtigste ned ad 7'eren til Lindau. Vil man ikke betale de få kr. det koster
at køre gennem Østrig, kører man ad landevejen ( 202 ) gennem Østrig ( ca.
20 km. ) til Schweiz, og så er der igen motorvej hele vejen til Milano,
Genova, Nice etc. Afhængig af tidspunkt på dagen man kører gennem
Lindau/Bregenz ( Østrig ) på, kan man godt blive 1-2 timer forsinket af
trafik.

Se detailer og priser på: www.viamichelin.com , med flere valgmuligheder.

Ellers er turen gennem Schweiz til Lausanne/Geneve/Grenoble ( ca. 1900
km.- ) heller ikke så dyr. Fra Grenoble ned ad Napoleon-ruten. Turen er 3-5
timer længere, men også 3-5 gange mere smuk.

/Steen