IBM pc slukker selv....??
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-06-03 23:22

Hej ng

Jeg har en IBM pc med nogle år på bagen (4-5 stykker...), som er begyndt at
slukke sig selv inden Windows er indlæst....

Den når til det punkt, hvor Windows logoet kommer op på skærmen, og så
puff..... slukker tingesten..

Kan nogen vha. ovenstående meget korte beskrivelse forklare hvad fa.. der er
sket med maskinen ?

Mvh Keld

Fra : allan

Dato : 04-06-03 23:47

er det ibm netvista maskiner ??

mvh

allan

Fra : arc@na

Dato : 05-06-03 00:22

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mail.dk> wrote in

> Jeg har en IBM pc med nogle år på bagen (4-5 stykker...), som er
> begyndt at slukke sig selv inden Windows er indlæst....

Køb dig dog en ny - eller saml selv. Det plejer jeg at gøre.

arc@na

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 05-06-03 00:34

On 04 Jun 2003 23:21:53 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrote:

>"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mail.dk> wrote in

>Køb dig dog en ny - eller saml selv. Det plejer jeg at gøre.

Tror du da at det er en hardwarefejl?
--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : arc@na

Dato : 05-06-03 11:53

Michael Pilgaard <mipi@image99.dk> wrote in

> Tror du da at det er en hardwarefejl?

Ikke usandsynligt. Din maskine er jo ikke ligefrem ny længere. Du kan også
som en anden foreslog, forsøge at flashe din BIOS med en opdatering.

arc@na

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 05-06-03 12:10

On 05 Jun 2003 10:52:46 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrote:

>Michael Pilgaard <mipi@image99.dk> wrote in

>Ikke usandsynligt. Din maskine er jo ikke ligefrem ny længere. Du kan også
>som en anden foreslog, forsøge at flashe din BIOS med en opdatering.

Mine pc'er fejler ikke noget.

Fra : arc@na

Dato : 05-06-03 17:49

> Mine pc'er fejler ikke noget.

D'oh! Jeg svarede egentlig til Keld R. - sommetider går det lidt for
hurtigt...

arc@na

Fra : Jørgen Klindt Anders~

Dato : 05-06-03 04:36

> Den når til det punkt, hvor Windows logoet kommer op på skærmen, og så
> puff..... slukker tingesten..

af med låget og check at kølerne er frie for støv og prøv så lige at trykker
kortene på plads i stikken inkl. ram blokkene.
Hvis dette ikke hjælper har du en hardware fejl.
Min bambus skal have fejernet støv hver halve år i det miljø den står i.

MVH
Klindt

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-06-03 07:44

Keld Rosenber skriver:

--
------------------ citat ------------------
[...]

---------------- citat slut ----------------

Det kan fint være en software-fejl - tænk på, hvor meget der uafladeligt
ændres og tilpasses i Windows.
Jeg har selv stødt på problemet, som du beskriver.

En formatering af harddisken efterfulgt af en geninstallation af Windows
samt alt det andet gav det ønskede resultat: Normal start og i øvrigt et
velfungerende system.

Senere i denne tråd gives råd om støvsugning af computerens indre. Det er et
umådeligt klogt råd. Men sug nu ikke de små komponenter med ud i
støvsugerposen - så er der tale om dyb godnat.

Hans-Jørgen

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 08-06-03 09:48

Nu er sidste fejlmeldingslinje at den mangler gdi.exe og beder om
reinstallation af windows....

Så det prøver jeg..

Tak for kommentarerne...

/Keld