/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Kabelnettet
Fra : Towli


Dato : 04-06-03 21:30

Hej alle
Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
"task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og Tlf.

Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør på
Nørrebro).

1000 tak for noget indput her inden beslutningen bliver taget.

/Jan



 
 
JS (05-06-2003)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 05-06-03 09:03


"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle
> Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og Tlf.
>
> Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør på
> Nørrebro).
>
> 1000 tak for noget indput her inden beslutningen bliver taget.

Det ser ikke videre positivt ud, hvis du søger på google groups. Dårlig
service og svingende hastighed er hovedkritikpunkterne. Men tjek selv...



Bjarke Hansen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-06-03 09:13

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle
> Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og Tlf.

Nu er 400.000 jo altså ikke meget, hvis der skla investeres i egen kabling.

>
> Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør på
> Nørrebro).

Nu kan jeg kun lige sige, hvad jeg selv lige har hørt fra en anden, hvor de
har kabelnettet et sted i københavn....

Selve Internet forbindelsen leveres af kabelnettet, via et trådløst link på
11Mbit... I deres "kontrakt" er det vistnok lovet 2 Mbit til hver lejlighed.
Men han siger det højeste han har været oppe på er 150KB/s og i
aftenperioderne går det uendeligt langsomt.

>
> 1000 tak for noget indput her inden beslutningen bliver taget.



Rune Manscher (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 05-06-03 10:01

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle
> Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og
Tlf.
>
> Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør

> Nørrebro).

Vi har Kabelnettet i en større ejendom på Nørrebro, og selv om jeg
bestemt ikke er imponeret over deres serviceniveau, så må man sige, at
når det virker, så virker det rigtig godt. Jeg kan typisk hente med
5-700 KB/s, og det koster mig 49,- kr. pr. md.

Vi har i visse perioder haft problemer med hastigheden. Visse af
problemerne blev hurtigt løst, andre har de været sløve til at løse.
Derudover har man ingen offentlig IP (pta. det blev lovet som
tilkøbsydelse senest julen 2002), til de 49,- kr. har jeg i det store
hele ikke fortrudt, at jeg skiftede. Det har kørt 100% stabilt de sidste
8 uger.

*Rune


Towli (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 05-06-03 10:35

Pyha
Tak Rune
Jeg må indrømme det meste man kan finde ved søgning på Nettet om dem er
negativt, men umiddelbart ser det ud som om de fleste erfaringer baserer sig
på noget trådløst halløj.
De har netop gravet fiber i jorden udenfor vores dør, så det kan være det
ændrer ligdt på tingene...

/Ja

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:mFDDa.787$nS5.240@news.get2net.dk...
> "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> news:bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk...
> > Hej alle
> > Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> > "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og
> Tlf.
> >
> > Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> > valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør
> på
> > Nørrebro).
>
> Vi har Kabelnettet i en større ejendom på Nørrebro, og selv om jeg
> bestemt ikke er imponeret over deres serviceniveau, så må man sige, at
> når det virker, så virker det rigtig godt. Jeg kan typisk hente med
> 5-700 KB/s, og det koster mig 49,- kr. pr. md.
>
> Vi har i visse perioder haft problemer med hastigheden. Visse af
> problemerne blev hurtigt løst, andre har de været sløve til at løse.
> Derudover har man ingen offentlig IP (pta. det blev lovet som
> tilkøbsydelse senest julen 2002), til de 49,- kr. har jeg i det store
> hele ikke fortrudt, at jeg skiftede. Det har kørt 100% stabilt de sidste
> 8 uger.
>
> *Rune
>



Bjarke Hansen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-06-03 10:46

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:bbn2sh$2vc7$1@news.cybercity.dk...
> Pyha
> Tak Rune
> Jeg må indrømme det meste man kan finde ved søgning på Nettet om dem er
> negativt, men umiddelbart ser det ud som om de fleste erfaringer baserer
sig
> på noget trådløst halløj.

Det kan godt være det er der kaninen ligger begravet... Da det jo ikke
engang er FWA de bruger, men vist almindeligt Trådløst LAN, som man bruger i
privat beboelse. Det har de jo nok brugt, til de små foreninger hvor det
overhovedet ikke kan betale sig at invistere i fiberbackbone.


> De har netop gravet fiber i jorden udenfor vores dør, så det kan være det
> ændrer ligdt på tingene...

Ja, du skal regne med at firmaet skal have pengene hjem igen... Som sagt kan
det jo ikke betale sig ligge fiber ind, hvis der fx kun er 50 beboere i
foreningen.

Nu har du ikke sagt hvor mange medlemmer i er.. Men jo størrere i er, jo
mere kan i regne med at jeres udbydder vil invistere i jer..

Når i finder tilbud, så husk at sikre jer at i hver for en offenlig IP, og
deres opkobling er lavet sådan at een beboere ikke kan sluge helel
båndbredden. Men der genneralt er stabil hastighed hele døgnet.



Magnus P. Bjarnason (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Magnus P. Bjarnason


Dato : 08-06-03 13:36

Hej alle sammen!

Her følger en "længere" redegørelse for min boligforenings oplevelser
af kabelnettet.dk:

--

Jeg bor i en boligforening på nørrebro, og vi valgte at benytte
kabelnettet.dk som udbyder i december sidste år.

Ved oprettelsen blev vi lovet at vi uden problemer kunne få lov til at
opsætte en server på vores linie til web, mail og den slags for
bygningen.

Efter oprettelsen i januar måned oplevede vi følgende problemer:

1. Support

E-mail til kabelnettet.dk besvaredes ikke.

Telefoniske henvendelser til enkelte personer indenfor kabelnettet
blev besvaret med "Han sidder til møde, hvis du efterlader et nummer,
så ringer han tilbage til dig senere". Hvilket aldrig skete.

2. Stabilitet

Linien har været meget ustabil, og hastighederne har svinget ekstremt.

I gode perioder (om natten), kunne vi komme op og hente med 500kb/s,
som jo var virkelig lækkert, men i dagtimerne oplevede vi ofte at
hastighederne lå under 15kb/s, og ping tider på op til 3000 i flere
timers intervaller.

3. Løfter

Som sagt fik vi lovet at vi uden problemer ville få lov til at opsætte
vores egen server på linien. Da tiden kom og vores server var indkøbt
og sat op som den skulle, så forsøgte vi at kontakte kabelnettet for
at få åbnet for de relevante porte til vores server, og fik følgende
svar.

Til spørgsmål ang. opsætning af mail server fik vi som svar at vide at
der fra kabelnettet skulle udarbejdes nogle juridiske dokumenter som
skulle underskrives af personer der ønskede at opsætte mail servere på
deres linier, til brug i evt. tilfælde af åbne relays, der kunne få
konsekvenser for kabelnettet.

Deres juridiske afdeling havde dog ret travlt og arbejdede på sagen.
Vi ville blive kontaktet når disse lå parate.. Dette skete aldrig.

Som svar på spørgsmål ang. webserver og andre services, fik vi at vide
at deres IP pulje ikke tillod uddeling af faste IP addresser. De havde
dog bestilt flere IP addresser, men før de fik disse, så var der intet
de kunne gøre.

De arbejdede desuden på et projekt der skulle give alle deres kunder
faste addresser. Så vi skulle blot vente på at dette kom i orden. De
ville kontakte os.. Dette skete aldrig.

Den lovede tidshorisont dengang var slutningen af februar...


Her er et uddrag af en mail som jeg sendte dem den 7. marts:

-----------------------------------------------------------------

----- Original Message -----
From: "Magnus P. Bjarnason" <icelandic@hotmail.com>
To: <support@kabelnettet.dk>
Sent: Friday, March 07, 2003 5:11 AM
Subject: Nørrebrogade 9 - Forbindelse


>
> Jeg hedder Magnus P. Bjarnason
>
> Jeg bor på Nørrebrogade 9, hvor vi har 39 lejemål med abbonnement på jeres
> service via radiokæde.
>
> Vi har siden vi blev forbundet ønsket at opsætte vores egen web & mail
> server, og har i forbindelse med vores forspørgsler fået 2 ting at vide,
> som jeg gerne ville have en opdateret status på:
>
> 1)
> Hvad er tidshorisonten for jeres planer om statiske IP addresser til alle
> jeres kunder?
>
> 2)
> Vi har tidligere fået at vide at et juridisk dokument skulle laves til
> underskrift af parter der ønsker at opsætte en mail server, men at dette
> dokument endnu ikke var færdigt. Igen, hvad er tidshorisonten på dette?
>
> Udover disse spørgsmål så har vi 2 problemer for tiden:
>
> 1) DHCP Serveren i routeren er enten slået fra, eller bare
> disfunktionel. -
> Brugere der ikke benytter sig af en statisk IP og selv indtaster Gateway,
> DNS osv. har ingen mulighed for at komme på nettet.
>
> 2) De sidste 2 uger, er der mange af brugerne der har henvendt sig til mig
> pga. ustabilitet på linien. Folk der spiller der ryger af serveren.
> Web-sites der slet ikke kan kontaktes med Iexplore osv..
>
> Jeg har selv i denne periode ofte oplevet hastigheder på max. 3-15kb/s i
> timer ad gangen.
>
> Som jeg skriver nu, så kan jeg ikke kontakte www.hotmail.com
>
>
> Her følger et lille output fra en ping www.kabelnettet.dk -t kommando:
>
> Lavet Kl: 03:47:00
> -----
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=1812ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=2349ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=1991ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=2359ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=2290ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=2272ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=1936ms TTL=126
> Reply from 62.84.220.14: bytes=32 time=2322ms TTL=126
>
> Ping statistics for 62.84.220.14:
> Packets: Sent = 58, Received = 58, Lost = 0 (0% loss),
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 1602ms, Maximum = 2971ms, Average = 2218ms
> ----
>
> For et par dage siden, da gav den samme kommando en gennemsnitstid på over
> 3000ms, og et 20% pakketab.
>
> -
>
> Jeg har ved at læse diverse indlæg på bl.a dk.edb.internet.udbydere set at
> flere af jeres kunder tidligere har oplevet lignende problemer. Som så i
> nogle af tilfældende har vist sig at være en fejl, der så er blevet rettet
> fra jeres side efter en henvendelse.
>
> Jeg håber derfor at I vil tage jer tid til at se på sagen, og i alle
> tilfælde vil sende mig en mail med jeres repons på denne henvendelse.
>
>
> Mvh. Magnus P. Bjarnason

-----------------------------------------------------------------

Den 30 Maj, altså næsten 3 måneder senere, fik jeg følgende svar på
min mail:

-----------------------------------------------------------------


>From: "Support Kabelnettet" <support@kabelnettet.dk>
>To: "Magnus P. Bjarnason" <icelandic@hotmail.com>
>Subject: Re: Nørrebrogade 9 - Forbindelse
>Date: Fri, 30 May 2003 14:18:53 +0200


>Hej Magnus
>
>Hvis du stadig er interesseret i fast ip-adresse kan du sende os dit
navn,
>adresse, telefonnummer og kundenummer så vil du modtage information
om
>dette.
>
>Med venlig hilsen
>Support
>Rene

-----------------------------------------------------------------

Til vores fordel, så havde vi en kontaktperson hos vores boligforening
der kunne tale vores sag overfor kabelnettet, og anbefalede at vi
tilbageholdt betaling af deres regning (De indkræver 6 måneder forud)
indtil forholdene var bragt i orden.

2 Uger senere, så havde jeg deres Tekniske Chef "Dennis" i telefonen,
og på mystisk vis ser alle tidligere problemer med juridiske
dokumenter og IP addresser til at være forsvundet, da han uden videre
forwarder alle porte fra routeren til én IP addresse på lokalnettet,
samtidigt med at han fortæller os at vi nu har en fast IP addresse.

Han beder mig venligst rette henvendelse til vores kontaktperson hos
boligforeningen og bede ham om at betale regningen.

Her er den e-mail som jeg sendte til vores kontaktperson:

-----------------------------------------------------------------

-----Oprindelig meddelelse-----

>Fra: Magnus P. Bjarnason [mailto:icelandic@hotmail.com]
>Sendt: 15. maj 2003 15:08
>Til: XXXXXXX
>Emne: Svar til Dennis hos Kabelnettet.dk
>
>Hej XXXXXXX.
>
>Jeg har desværre ikke kunnet arrangere et beboerråds møde i løbet af
ugen da
>jeg har haft ret travlt, og resten af bestyrelsen ikke rigtigt har
været til
>at få fat i.
>
>Mht. Dennis, så kravler han for tiden op og ned ad ryggen af mig for
at få
>at vide hvad der skal til før jeg "klarmelder" linien til dig.
>
>Jeg ville så lige høre dig ad om det ville være klogt at melde ud til
ham
>med det samme at vi finder kabelnettets tjenester for værende
>utilstrækkelige til vores formål, og at de ikke måde lever op den
standard
>som vi forventer af en internet leverandør til vores beboelse.
>
>Bare for at give en komplet redegørelse:
>
>Alle tidligere henvendelser på høflig og almindelig vis, med henblik
på at
>få ordnet de problemer vi har oplevet med linien har slået fejl.
Enten ved
>at vores forspørgsler bliver slået hen med henvisning til juridiske
>dokumenter der "lige" skal udformes, ip addresser der "lige" skal
leveres
>osv.. Eller ved at de blot er blevet ignoreret.
>
>Problemerne har hovedsageligt ligget i følgende kategorier:
>
>1. Stabilitet
>
> Som jeg tidligere har skrevet: Ping tider over de 1000, og hastigheder på
> 3-7kb/s. Som ofte har varet flere timer. Gentagne deciderede nede-tider på
> 3-5 minutters intervaller.
>
>2. Opfyldning af klausuler i kontrakten.
>
> Opsætning af mail- og webserver.
>
>3. Manglende Support
>
> Diverse problemer, såsom DHCP server der ikke har fungeret. Alm henvendelse
> over e-mail forbliver ubesvarede.
>
>..
>
>Først nu, hvor de har fået pengepungen i klemme er de villige til at
svare.
>Firmaets Tekniske chef ringer 3 gange om dagen, og alle problemer ser
ud til
>at blive løst på et øjeblik. Alle henvisninger til tidligere
problemer fra
>kategori 1 besvares udfra en af dem udformet oversigt (mrtg) over
vores forbrug
>over de sidste 2½ uge.
>
>Der udvises ingen vilje til at ingå en diskussion om kilden til
problemerne,
>og der gives ingen forklaringer på manglende respons på vores
tidligere
>henvendelser.
>
>For mig set er dette et tegn på desperation og forhastede løsninger
der ikke
>nogen fremtidsudsigt giver for bedre service.
>
>Alt i alt ville jeg mene at vi var bedre tjent med en alternativ
udbyder af
>internet tjenester til vores beboelse..
>
>Mvh - Magnus P. Bjarnason

-----------------------------------------------------------------

Lige nu ligger vi så og forhandler med kabelnettet.dk ang evt.
ophævelse af vores kontrakt...

--

OBS:

Bare til almen information, så har kabelnettet.dk en 200mbit linie som
de lejer fra Colt Telecom.

Alle deres kunder skal så deles om denne linie, så en evt. 11mbit
trådløs forbindelse, er ikke andet end en 11mbit forbindelse til deres
central.

Derfra skal i slås med alle deres andre kunder om den ledige
båndbredde. Her må spørgsmålet så være: "Hvor mange mennesker drejer
det sig så om?"

Jeg spurgte, og fik direkte at vide: "Det kan jeg ikke oplyse".

Mit personlige gæt ville være at deres forretningshemmelighed ligger i
at de lejer linien ud til så mange som muligt, og først når massen
bliver kritisk, og klagerne begynder at hobe sig op, da vil de
overveje at opgradere deres egne linier.

Det hele drejer sig jo i sidste ende om penge, og hvis de kan få flere
penge ind, uden at give flere ud, så vil de gøre dette så længe de
kan!

--

Mit råd:

HVIS der er nogen derude der på trods af alle advarsler vælger at
benytte kabelnettet.dk som udbyder, så vær 100% sikre på at få lavet
en kontrakt der udførligt stipulerer nogle faste krav til stabilitet,
service, og alt hvad I ellers måtte ønske jer af deres linie!!

Deres sælger/konsulente ("Jan Nielsen") vil ikke have nogle problemer
med at sige "Ja, det skulle ikke være noget problem" til alle jeres
forspørgsler under forhandlingerene, hvor i når i først har skrevet
under vil blive henvist til den "Tekniske Chef" der vil have helt
andre svar..

Mvh. Magnus P. Bjarnason

Ps: Hvis I skulle ønske en yderligere redegørelse, så ring evt. til
mig på tlf: 23615379



"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message news:<bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk>...
> Hej alle
> Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og Tlf.
>
> Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør på
> Nørrebro).
>
> 1000 tak for noget indput her inden beslutningen bliver taget.
>
> /Jan

Bjarke Hansen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-06-03 14:16

"Magnus P. Bjarnason" <Icelandic@hotmail.com> wrote in message
news:37d91647.0306080435.5ddd81ea@posting.google.com...

> Mit personlige gæt ville være at deres forretningshemmelighed ligger i
> at de lejer linien ud til så mange som muligt, og først når massen
> bliver kritisk, og klagerne begynder at hobe sig op, da vil de
> overveje at opgradere deres egne linier.

Sådan er det altid..... Men i bund og grund. Belastes deres linier så meget,
at det giver ustabilitit, høj ping og lave hastigheder, FORDI:

Der ingen begrænsning er pr. bruger
En bruger kan så lægge hele linien i brug, og gøre det umuligt for andre at
få en god hastighed...

Det skulle jo ikke være noget specielt problem at få en rimelig hastighed
for alle jeres 39 beboere med en forbidnelse på 11Mbit (hvis den ER 11mbit,
og yder 11 Mbit) Hvis der blev brugt noget udstyr til at begrænse
hastigheden for beborne... Derfor kan man heller ikke skrive at man tilbyder
2Mbit til hver beboer, hvis man kan hente 500Kbit i ny og næ... for der er
nemlig ingen begrænsning. Derfor kan det i sagens natur, være meget nemt at
få ustabilitet, høj ping og lave hastigheder som du beskriver...

Selvom man nu havde en 54Mbit, så er det da også nemt at gøre den ustabil,
bare een bruger sætter gang i downloads



Peter Heide (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 08-06-03 18:51



> Der ingen begrænsning er pr. bruger
> En bruger kan så lægge hele linien i brug, og gøre det umuligt for andre
at
> få en god hastighed...
>
> Det skulle jo ikke være noget specielt problem at få en rimelig hastighed
> for alle jeres 39 beboere med en forbidnelse på 11Mbit (hvis den ER
11mbit,
> og yder 11 Mbit) Hvis der blev brugt noget udstyr til at begrænse
> hastigheden for beborne... Derfor kan man heller ikke skrive at man
tilbyder


Hér i Grønnehaven/Skovlunde deler vi ogås en trådløst lan på
11mbit(Kabelnettet er leverandør). Jeg tror
der vel er omkrng 150-200 lejligheder koplet op. Hastigheden er meget
svingende fra hvad et par 56K modem
kan klare til nogle hastigheder der virkelig sparker røv (nattetimer ell.
tidlig morgen) men også en lørdag
eftermiddag kan hastigheden være OK.

De beboer jeg har talt med incl. er egentlig meget tilfredse med
Kabelnettets service og hastighed
.....og for 49 kr. pr. mdr kan jeg iherttilfælde godt leve med at det går
lidt langsomt af og til.

Jeg stiller mig lidt uforstående til den dårlige kritik Kabelnettet får !

Vi har benyttet dem siden starten af 2002



Peter Andersen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 19-06-03 16:20

Mener du at fordi det "kun" koster 49- om måneden så kan kabelnettet.dk
tillade at løbe fra hvad de lover?


/Peter


On Sun, 08 Jun 2003 19:50:41 +0200, Peter Heide wrote:

>
>
>> Der ingen begrænsning er pr. bruger
>> En bruger kan så lægge hele linien i brug, og gøre det umuligt for andre
> at
>> få en god hastighed...
>>
>> Det skulle jo ikke være noget specielt problem at få en rimelig hastighed
>> for alle jeres 39 beboere med en forbidnelse på 11Mbit (hvis den ER
> 11mbit,
>> og yder 11 Mbit) Hvis der blev brugt noget udstyr til at begrænse
>> hastigheden for beborne... Derfor kan man heller ikke skrive at man
> tilbyder
>
>
> Hér i Grønnehaven/Skovlunde deler vi ogås en trådløst lan på
> 11mbit(Kabelnettet er leverandør). Jeg tror
> der vel er omkrng 150-200 lejligheder koplet op. Hastigheden er meget
> svingende fra hvad et par 56K modem
> kan klare til nogle hastigheder der virkelig sparker røv (nattetimer ell.
> tidlig morgen) men også en lørdag
> eftermiddag kan hastigheden være OK.
>
> De beboer jeg har talt med incl. er egentlig meget tilfredse med
> Kabelnettets service og hastighed
> ....og for 49 kr. pr. mdr kan jeg iherttilfælde godt leve med at det går
> lidt langsomt af og til.
>
> Jeg stiller mig lidt uforstående til den dårlige kritik Kabelnettet får !
>
> Vi har benyttet dem siden starten af 2002


Peter Heide (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 19-06-03 23:14


"Peter Andersen" <usenet@2200kbhn.nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2003.06.19.15.20.22.688367@2200kbhn.nospam.dk...
> Mener du at fordi det "kun" koster 49- om måneden så kan kabelnettet.dk
> tillade at løbe fra hvad de lover?


jeg ved ikke hvad de har lovet men jeg ihverttilfælde
tilfreds med det jeg får.




Ivar Madsen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-06-03 16:54

Magnus P. Bjarnason skrev Søndag den 8. juni 2003 14:35 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Mit personlige gæt ville være at deres forretningshemmelighed ligger
> i at de lejer linien ud til så mange som muligt,

Fortæl mig hvilken InternetProvider der ikke gør det, lige fra dem der
er mindre end kabelnettet.dk (dem der deler en ADSL mellem enkelte
lejligheder) og til de regtige store, og sørger for trafikken på
verdensplan.

> og først når massen
> bliver kritisk, og klagerne begynder at hobe sig op, da vil de
> overveje at opgradere deres egne linier.

Det er så der vi skiller bukkene fra fårene. Men selv de store kan godt
have problemmer her.
Jeg var tiderliger kunde hos CC, og spillede en del BackGamon på en
server placeret på den anden side af dammen, og havde problemmer med
CC's ene backboneprovider, dels så havde de problemmer med linien til
øhe Frankfurt, dels så kkom trafikken over en router i Amsterdam, som
også var kraftigt overbelastet, iforbindelse med at en CC'er meldte ud
i de lokale grupper at de skulle til at omlægge noget af deres
routing, så fik jeg dem til også at kikke på mit problem, de lagde så
den trafik om til en af deres andre BBP, det hjalp bare stort, for de
brugte også selvsamme router i Amsterdam

> Det hele drejer sig jo i sidste ende om penge, og hvis de kan få
> flere penge ind, uden at give flere ud, så vil de gøre dette så længe
> de kan!

Hvilken virksomhed i den vestlige verden vil ikke det?

PS. Bemærk jeg forsvare ikke på nogen måde kabelnettet.dk, det du har
lagt fram er ikke positivt, og hvis det bare har en knist at sandhed
(ser ikke nogen grund til at betvivle dig) så kan kun en god
forklaring fra kabelnettet.dk rette op på det,,,


--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Kim Nielsen - kabeln~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen - kabeln~


Dato : 10-06-03 20:45


"Magnus P. Bjarnason" <Icelandic@hotmail.com> wrote in message
news:37d91647.0306080435.5ddd81ea@posting.google.com...

> Hej alle sammen!

> Her følger en "længere" redegørelse for min boligforenings oplevelser
> af kabelnettet.dk:

Hej Magnus

Og her følger så en "længere" redegørelse af modpartens oplevelser.

Det du beskriver i ping og hastighed er hverken repræsentativt for
kabelnettet.dk som helhed, eller jeres forening som enkeltkunde.

Jeg skal ikke udelukke at der på et tidpunkt har været en sådan svartid, men
så har der været tale om en fejlsituation, eller et i situationen meget
stort forbrug, måske problemer på LAN.

Din redegørelse rummer en masse faktuelle fejl, som eks. at alle kunder vil
blive tildelt fast IP. Dette er ikke tilfældet, men vi er ved at
implementere at alle kunder får dynamisk offentligt IP. Et opgør med NAT,
hvilket har givet diverse problemstillinger.

Med hensyn til at vor Tekniske Chef, som du kalder det, har kravlet op og
ned af ryggen på dig, er det forhold, at 4 måneder er gået med at I ikke har
betalt jeres regning. Når boligselskabet er blevet spurgt, har I ikke ønsket
at betale. Når du er blevet spurgt, skulle du ofte lige hjem og måle For at
få sat en ende på den snart uendelige historie, dedikerede vor Tekniske
ansvarlige sig på det nærmeste (kravler op og ned af ryggen).

Store dele af kommunikationen er foregået ved telefoniske tilbagemeldinger
undervejs, hvilket ud fra mod-dokumentation nu viser sig uheldigt. Den
seneste måneds tid, har vi dog konstateret at telefoniske henvendelser
tiltagende blev kvitteret med at forbindelsen blev afbrudt efter første
ring, når Dennis forsøgte at følge op. Det nærmeste vi kan komme
dokumentation, vil være at rekvirere opkaldslister.

Desuden synes jeg der mangler et interessant bilag i din redegørelse og her
tænker jeg på en skrivelse fra jeres hovedkontor, dateret 26 maj 2003

citat fra hovedkontoret
Det viser sig nu, at Kabelnettet efter at aftalen blev indgået og leverancen
påbegyndt, så absolut ikke udfolder anstrengelser for at indgå aftale om
opsætning af servere".

Der henvises i den forbindelse til antiterror lovgivningen fra kabelnettets
side. Der tænkes forméntligt på Retsplejelovens § 786, stk. 4.
citat slut

citat fra din redegørelse
2 Uger senere, så havde jeg deres Tekniske Chef "Dennis" i telefonen, og på
mystisk vis ser alle tidligere problemer med juridiske dokumenter og IP
addresser til at være forsvundet, da han uden videre forwarder alle porte
fra routeren til én IP addresse på lokalnettet, samtidigt med at han
fortæller os at vi nu har en fast IP addresse.
citat slut

Må jeg venligst henlede opmærksomheden på, at vi efterfølgende IP nummer og
server i drift og den Tekniske Chef som "kravler op og ned af ryggen",
bliver konfronteret med "absolut ikke udfolder anstrengelser for at indgå
aftale om
opsætning af servere". Du meddelte jo 15 maj hovedkontoret, at du nærmest
blev "over kravlet".

Med hensyn til afsnittet omkring Antiterror, er det rent sludder.

Dette har ikke været nævnt i forbindelse med jeres server IP, men at vi
afdækker denne problematik for tilsluttede foreninger

Jeg er ked af, at samarbejdsklimaet mellem dig og Kabelnettet, langt fra har
været optimalt, at det samme er tilfældet med din kontakt på hovedkontoret.

Vi har for nyligt afholdt et, efter sigende anstrengt møde med jeres
hovedkontor, hvor en anden sag også blev debatteret.

Vi var så heldige, eller uheldige (vi kom på fremmed grund) om man vil.
Dette i en forening, som geografisk er placeret i det område, man kalder
Firkantnet.

I forbindelse med gennemgang, kunne konstateres at en repræsentant for dette
netværk som jeres boligselskab er dybt involveret i. Vedkommende
plæderede for en infrastruktur, hvor "stik-prisen" androg Kr. 12.000 /
lejlighed. Derved kom vi i unåde ved Firkantnet, med en pris der lå
adskillige tusinde kroner under, målt pr. lejlighed.

Jeg finder det dog meget problematisk at et socialt boligselskab er så dybt
involveret som Internet udbyder og langt fra uvildig. Det kom meget bag på
den berørte forening, at man gennem samarbejde med den lokale netværks
kammerat, kunne risikere beboerne af med uforholdsmæssigt mange penge.

Ovennævnte er ikke skrevet for at tale mig fra, at noget kunne være gjort
bedre fra kabelnettet´s side omkring den forening du repræsenterer, det er
der klart noget der tyder på, men det billede af oversolgte linier m.v. du
tegner, stemmer ikke overens med virkeligheden. At vi får flere penge ind,
end vi giver ud, er en af de forudsætninger som er nødvendige, når vi som
alm. virksomhed skal agere på længere sigt. Dette er ikke et
modsætningsforhold til tilfredse kunder.

At du atypisk for News, stiller dit private telefonnummer til rådighed for
denne sag,
får mig næsten til at tænke i retning af vendetta og noget der stikker meget
dybt, dybere end en påstået dårlig Internet forbindelse. Vi fornemmer efter
episoden
omkring Firkantnet, et tiltagende anstrengt forhold til jeres kontaktperson
og boligselskabet, vi kan ikke undgå at frygte sammenfald..

Dette var mine bemærkninger til din kritik. Det videre forløb forventes ikke
af os, ført på Nyhedsgrupper, men derimod på direktionsniveau med jeres
boligselskab, hvilket møde vi har anmodet om. Jeg har frastået bemærkninger
(NG) indtil nu, men finder alligevel denne sag så grov, usandhederne så
mangfoldige, kombineret med boligselskabets ISP rolle og din udstrakte vilje
til yderligere at nedgøre virksomheden telefonisk, at jeg ikke bare vil lade
det passere.

Tråden startede med, hvad man kunne forvente, ved at blive tilsluttet
kabelnettet´s fiber-løsning.

Rune Manscher skriver andetsteds i tråden om typisk 5-700KB/s, altså ca.
4Mbit - 5.5Mbit/sek. Vi stiller +2Mbit (sym) i udsigt og det må vel siges at
kunne opfyldes, uanset dine beregninger om 200Mbit Colt og hvor mange som
deler denne kapacitet. Det kan oplyses at der i næste uge "ankommer" endnu
endnu en 100Mbit linie, omend nuværende linier ikke på noget tidspunkt har
været overbelastet.

At der er ført kritik omkring serviceniveau, er taget til efterretning.

Indrømmet har der været perioder, hvor vi ikke har været fremsynede nok og
hurtigt nok er kommet efter, med yderligere ansættelser. Dette har bl.a.
medvirket forsinkelser, herunder af mulighed for tildeling af fast offentlig
IP-adresse til de enkelte abonnenter. (Foreningen som helhed har længe haft
den mulighed)

I denne måned påbegyndes uddelingen af adresser, til kunder som har
bestilt/bestiller, i takt med at foreningernes udstyr omkonfigureres dertil.
Fair-Share styring, forventes implementeret samtlige foreninger ca. næste
månedsskift. Blot som bemærkning til andet indlæg i tråden "En bruger kan så
lægge hele linien i brug". Dette opleves ikke som et problem i det daglige,
men korrekt, risikoen er til stede og det er det forhold, der nu bliver
taget hånd om, når allerede bestilt udstyr hjemkommer.

Med venlig hilsen
Kabelnettet - Kim Nielsen



Rune Manscher (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 11-06-03 09:03

"Kim Nielsen - kabelnettet.dk" <kim.nielsen@kabelnettet.dk> wrote in
message news:XuqFa.1229$TR3.180@news.get2net.dk...
[klip en lang og interessant redegørelse]

> Rune Manscher skriver andetsteds i tråden om typisk 5-700KB/s, altså
ca.
> 4Mbit - 5.5Mbit/sek. Vi stiller +2Mbit (sym) i udsigt og det må vel
siges at
> kunne opfyldes, uanset dine beregninger om 200Mbit Colt og hvor mange
som
> deler denne kapacitet. Det kan oplyses at der i næste uge "ankommer"
endnu
> endnu en 100Mbit linie, omend nuværende linier ikke på noget tidspunkt
har
> været overbelastet.

Bestyrelsen her har heller aldrig modtaget klager over hastigheden,
tværtimod. Alle beboere, der har henvendt sig ang. kabelnettets
internet, har været imponerede over hastigheden.

> At der er ført kritik omkring serviceniveau, er taget til
efterretning.

Problemet har for mit vedkommende været, at support-afdelingen ikke har
taget mine henvendelser alvorligt, men når problemerne først bliver
eskaleret til drift, så går fejlretning hurtigt.

> Indrømmet har der været perioder, hvor vi ikke har været fremsynede
nok og
> hurtigt nok er kommet efter, med yderligere ansættelser. Dette har
bl.a.
> medvirket forsinkelser, herunder af mulighed for tildeling af fast
offentlig
> IP-adresse til de enkelte abonnenter. (Foreningen som helhed har længe
haft
> den mulighed)

Jeg har nok misforstået den oprindelige besked.

> I denne måned påbegyndes uddelingen af adresser, til kunder som har
> bestilt/bestiller, i takt med at foreningernes udstyr omkonfigureres
dertil.
> Fair-Share styring, forventes implementeret samtlige foreninger ca.
næste
> månedsskift. Blot som bemærkning til andet indlæg i tråden "En bruger
kan så
> lægge hele linien i brug". Dette opleves ikke som et problem i det
daglige,
> men korrekt, risikoen er til stede og det er det forhold, der nu
bliver
> taget hånd om, når allerede bestilt udstyr hjemkommer.

Som nævnt ovenfor, har ingen brugere her nogensinde klaget over, at folk
'lægger linien ned', selv om der sikkert er mange der prøver :)

*Rune


Magnus P. Bjarnason (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Magnus P. Bjarnason


Dato : 11-06-03 11:01

"Kim Nielsen - kabelnettet.dk" <kim.nielsen@kabelnettet.dk> wrote in message news:<XuqFa.1229$TR3.180@news.get2net.dk>...
>
>Hej Magnus

Hej Kim

Jeg er glad for at du svarede på mit indlæg, da det giver os en chance
for at få renset ud i de misforståelser de kan være opstået i gennem
hvad jeg har oplevet som meget dårlig kommunikation.

Jeg vil her forsøge at svare på de punkter i dit indlæg som jeg
personligt gerne vil have opklaret. Hvis der er andre som du måtte
føle at du gerne vil have bedre belyst, så skriv gerne igen.

> Det du beskriver i ping og hastighed er hverken repræsentativt for
> kabelnettet.dk som helhed, eller jeres forening som enkeltkunde.

Om det er repræsentativt eller ej, så er det nu engang de fakta som vi
har haft at forholde os til. Det er os svært at arbejde med et helheds
billede som vi ikke oplever.

> Jeg skal ikke udelukke at der på et tidpunkt har været en sådan svartid, men
> så har der været tale om en fejlsituation, eller et i situationen meget
> stort forbrug, måske problemer på LAN.

Problemer på en linie kan skyldes mange ting, og som du kan se på min
mail d.7/3 så forsøgte jeg at kommunikere med jeres support afdeling
for at få løst de problemer som vi oplevede, men uden held. Først når
disse forsøg slår fejl, da begynder jeg personligt at betragte jeres
ydelser for værende "ikke tilfredsstillende".

> Din redegørelse rummer en masse faktuelle fejl, som eks. at alle kunder vil
> blive tildelt fast IP. Dette er ikke tilfældet, men vi er ved at
> implementere at alle kunder får dynamisk offentligt IP. Et opgør med NAT,
> hvilket har givet diverse problemstillinger.

En offentlig IP var den løsning jeg blev stillet i sigte på vores
ønske om at opsætte vores egen server. Hvis ikke denne skulle have
været fast, så har jeg svært ved at forstå hvorfor Dennis mener at den
skulle være en løsning på problemet, eftersom at en dynamisk IP ville
umuliggøre opsætning af web-server på vores netværk med adgang udefra.

Jeg udelukker ikke at jeg kan have misforstået nogle af hans
udtalelser eller han mine, dette var hvad jeg forstod på ham i den
telefonsamtale vi havde.

> Med hensyn til at vor Tekniske Chef, som du kalder det, har kravlet op og
> ned af ryggen på dig, er det forhold, at 4 måneder er gået med at I ikke har
> betalt jeres regning. Når boligselskabet er blevet spurgt, har I ikke ønsket
> at betale. Når du er blevet spurgt, skulle du ofte lige hjem og måle For at
> få sat en ende på den snart uendelige historie, dedikerede vor Tekniske
> ansvarlige sig på det nærmeste (kravler op og ned af ryggen).

Jeg har allerede forklaret hvorfor regningen ikke blev betalt, efter
rådgivning fra vores boligforening.

Mht. din udtalelse om mine svar, så kan jeg dertil svare at jeg er
studerende, og har desuden et deltids arbejde ved siden af. I den
periode hvor situationen blev kritisk, og Dennis, som du så lystigt
citerer, "kravlede op og ned ad ryggen ad mig", da var jeg kun hjemme
ca. hver anden dag, og havde generelt meget travlt. Jeg fortalte
Dennis ærligt, at jeg ikke havde mulighed for at teste hans udsagn om
at de ønskede tjenester var i funktion da han ringede, og at jeg måtte
se på sagen når jeg kom hjem og havde tid.

> Store dele af kommunikationen er foregået ved telefoniske tilbagemeldinger
> undervejs, hvilket ud fra mod-dokumentation nu viser sig uheldigt. Den
> seneste måneds tid, har vi dog konstateret at telefoniske henvendelser
> tiltagende blev kvitteret med at forbindelsen blev afbrudt efter første
> ring, når Dennis forsøgte at følge op. Det nærmeste vi kan komme
> dokumentation, vil være at rekvirere opkaldslister.

Jeg mener ud fra min egen hukommelse at have snakket med dennis 2-3
gange i løbet af den 2 ugers periode vi omtaler.

Jeg ved ikke hvad jeres syn har været på sagen, men fra min
betragtningsvinkel da har situationen nogenlunde været som følgende.

1. Vi får linien.
2. Der er problemer med linien.
3. Jeg kontakter jer ang. problemer. - Intet svar.
4. Jeg kontakter boligforening af desperation.
5. Boligforening blokerer betaling.
6. I kontakter boligforeningen, og bliver henvist til mig.
7. I kontakter mig ang. problemerne.
8. Jeg står som kommunikations-led mellem jer og boligforeningen.

På dette tidspunkt forventer I tilsyneladende at jeg dropper mine
andre gøremål og fokuserer på jeres sag med min boligforening.

Alt mit arbejde har været på frivillig basis, og jeg har i sidste ende
kun forsøgt at få den bedste mulige internet løsning til beoberne i
min bygning.

Da jeg ikke mente at jeres bud var godt nok, så sagde jeg fra.

Jeg har kun repræsenteret bygningens bestyrelse overfor min
boligforening, og har på intet tidspunkt stillet mig til rådighed som
kontaktperson for jer.

At dette har skabt problemer og forvirring er jeg ked af. I har jo
selv kommenteret netop dette punkt på jeres møde med boligforeningen.

> Desuden synes jeg der mangler et interessant bilag i din redegørelse og her
> tænker jeg på en skrivelse fra jeres hovedkontor, dateret 26 maj 2003
>
> citat fra hovedkontoret
> Det viser sig nu, at Kabelnettet efter at aftalen blev indgået og leverancen
> påbegyndt, så absolut ikke udfolder anstrengelser for at indgå aftale om
> opsætning af servere".
>
> Der henvises i den forbindelse til antiterror lovgivningen fra kabelnettets
> side. Der tænkes forméntligt på Retsplejelovens § 786, stk. 4.
> citat slut

Grunden til at dette "bilag" har manglet min redegørelse har været at
jeg aldrig har haft det. Jeg har på intet tidspunkt været indblandet,
eller ønsket at være indblandet, i jeres kommunikation med vores
"hovedkontor". Dog har jeg hørt fra vores repræsentants side at I har
henvist til denne lovgivning i forbindelse med opsætning af servere.

> citat fra din redegørelse
> 2 Uger senere, så havde jeg deres Tekniske Chef "Dennis" i telefonen, og på
> mystisk vis ser alle tidligere problemer med juridiske dokumenter og IP
> addresser til at være forsvundet, da han uden videre forwarder alle porte
> fra routeren til én IP addresse på lokalnettet, samtidigt med at han
> fortæller os at vi nu har en fast IP addresse.
> citat slut

Ja, det er så et citat fra min mail til boligforeningen.

> Må jeg venligst henlede opmærksomheden på, at vi efterfølgende IP nummer og
> server i drift og den Tekniske Chef som "kravler op og ned af ryggen",
> bliver konfronteret med "absolut ikke udfolder anstrengelser for at indgå
> aftale om
> opsætning af servere". Du meddelte jo 15 maj hovedkontoret, at du nærmest
> blev "over kravlet".

Så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det), så fik jeg dette svar at
vide fra vores repræsentant noget tid før jeg blev kontaktet af jeres
tekniske chef. På dette tidspunkt var der ikke indgået nogle aftaler
om en løsning på vores problemer. Et gæt ville være at dette var
grunden til at vores "hovedkontor" skriver som de gør.

> Med hensyn til afsnittet omkring Antiterror, er det rent sludder.
>
> Dette har ikke været nævnt i forbindelse med jeres server IP, men at vi
> afdækker denne problematik for tilsluttede foreninger

Igen, ingen anelse.. Har ikke kendskab til jeres kommunikation.

> Jeg er ked af, at samarbejdsklimaet mellem dig og Kabelnettet, langt fra har
> været optimalt, at det samme er tilfældet med din kontakt på hovedkontoret.

Det er jeg også. I den sidste ende har jeg, som jeg tidligere har
skrevet, jo kun ønsket at finde den bedste mulige løsning på mine
med-beboeres problemer med deres internet forbindelse.

----

Du kommenterer på dette tidspunkt i dit indlæg en forbindelse mellem
min boligforening og "Firkantnet". Dette vil jeg undlade at kommentere
da det ikke vedkommer mig.

----

> Ovennævnte er ikke skrevet for at tale mig fra, at noget kunne være gjort
> bedre fra kabelnettet´s side omkring den forening du repræsenterer, det er
> der klart noget der tyder på, men det billede af oversolgte linier m.v. du
> tegner, stemmer ikke overens med virkeligheden. At vi får flere penge ind,
> end vi giver ud, er en af de forudsætninger som er nødvendige, når vi som
> alm. virksomhed skal agere på længere sigt. Dette er ikke et
> modsætningsforhold til tilfredse kunder.

Som der også er andre der har skrevet, så er en positiv bundlinie
naturligvis det som de fleste selskaber stræber efter.

At mit personlige indtryk af jeres forretningsgang indtil videre ikke
har været positiv, skyldes primært de svar (og mangel på det samme)
som jeg har modtaget fra jeres repræsentanter.

Eftersom I ikke oplyser antallet af jeres abonnenter, så er det alm.
mennesker umuligt at bedømme hvorvidt i "oversælger" jeres linier
eller ej, i henhold til jeres udtalelser om en "2mbit oplevelse"..


> At du atypisk for News, stiller dit private telefonnummer til rådighed for
> denne sag,
> får mig næsten til at tænke i retning af vendetta og noget der stikker meget
> dybt, dybere end en påstået dårlig Internet forbindelse. Vi fornemmer efter
> episoden
> omkring Firkantnet, et tiltagende anstrengt forhold til jeres kontaktperson
> og boligselskabet, vi kan ikke undgå at frygte sammenfald..

Mit nummer ville enhver kunne finde på de gule sider. At jeg selv
vælger at stille det til rådighed og opfordrer folk til at ringe hvis
de måtte have yderligere spørgsmål er blot begrundet i det faktum at
jeg ikke følte at jeg fyldestgørende havde kunnet gøre rede for vores
sag i mit indlæg, men ikke havde tid til at gå det hele igennem.

Igen, da vil jeg undlade at kommentere sager der drejer sig om
"Firkantnet" og jeres forhold til vores kontaktperson.

> Dette var mine bemærkninger til din kritik. Det videre forløb forventes ikke
> af os, ført på Nyhedsgrupper, men derimod på direktionsniveau med jeres
> boligselskab, hvilket møde vi har anmodet om.

Dette passer mig også fint :)

> Jeg har frastået bemærkninger
> (NG) indtil nu, men finder alligevel denne sag så grov, usandhederne så
> mangfoldige, kombineret med boligselskabets ISP rolle og din udstrakte vilje
> til yderligere at nedgøre virksomheden telefonisk, at jeg ikke bare vil lade
> det passere.

Jeg henviser til mit tidligere svar på det telefoniske tilbud. Dog vil
jeg gerne kommentere at jeg blot udlægger mine oplevelser til andres
brug efter bedste evne, og ikke har noget personligt forhold til
kabelnettet.dk

Jeg synes tværtimod at det er ret interessant hvorledes forholdet
mellem kunde og selskab kan komme så vidt, og mener at andre ville
kunne drage ved lære af vores fejl.

Hvis et par ekstra supportere i jeres selskab kunne løse problemerne,
så tror jeg at pengene hurtigt ville blive tjent ind i mangel af
dårlig omtale :)

> Tråden startede med, hvad man kunne forvente, ved at blive tilsluttet
> kabelnettet´s fiber-løsning.

Her vil jeg så forlade dig for denne gang. Jeg håber at jeg har
formået at belyse nogle af de mørke sider af denne sag, og at andre
der har fulgt denne diskussion har fået et humoristisk indblik i hvor
langt denne slags kan komme ud.

Mvh - Magnus P. Bjarnason

Fyrsten (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Fyrsten


Dato : 19-06-03 16:33


"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:bblks8$1e5i$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle
> Jeg har lige været til generalforsamling hvor det blev vedtaget at en
> "task-force" fik godt 400.000 at rutte med til Kabel Tv, Internet og Tlf.
>
> Er der nogen gode/dårlige erfaringer med kabelnettet.dk? (som jeg tror
> valget falder på idet de lige har nedgravet kabler udenfor vores dør på
> Nørrebro).
>
> 1000 tak for noget indput her inden beslutningen bliver taget.
>
> /Jan
>
>

Hej Tommy m.fl.

Check evt. http://www.groupnetworks.dk/ de leverer båndbreddeydelser til
Danmarks største privatfinansierede bydelsnet www.bryggenet.dk.

Ang. Kabelnettet og andre bredbåndsudbydere, så har de billige priser, men
vær opmærksom på hvilken båndbredde I får tildeldt og ikke "oplevede
hastigheder" - få det sort på hvidt hvilken båndbredde der bliver allokeret
til Jeres boligforening og frem til dixen. Det er meget almindeligt at
internetudbydere oversælger båndbredde og
gør det meget lidt gennemskuelig hvor meget båndbredde man reelt får.

Vær desuden opmærksom på, at der almindeligsvis skal tillægges priser til
service på anlæg m.m. Det er således ikke prisen for ydelsen man kun skal
kigge på, men de totale månedlige udgifter i forhold til hvilken garanterde
båndbredde (til hele boligforeningen) man får. Check evt.
http://bryggenet.dk/foreningen/bydelsnet/, der er oprettet et forum for
boligforeninger / bydele der står i samme situation som Jer samt nogle
slides fra et et nyligt afholdt stormøde arrangeret af Bryggenet og
Firkantnet med gode råd til boligforeninger og bydele som påtænker at
etablere egne bredbåndsnet.

Mvh



Kim Nielsen (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen


Dato : 20-06-03 18:46


"Fyrsten" <fyrsten@lorteoen.dk> wrote in message
news:3ef1d7db$0$15365$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...

> Ang. Kabelnettet og andre bredbåndsudbydere, så har de billige priser, men
> vær opmærksom på hvilken båndbredde I får tildeldt og ikke "oplevede
> hastigheder" - få det sort på hvidt hvilken båndbredde der bliver
allokeret
> til Jeres boligforening og frem til dixen. Det er meget almindeligt at
> internetudbydere oversælger båndbredde og
> gør det meget lidt gennemskuelig hvor meget båndbredde man reelt får.
>
> Vær desuden opmærksom på, at der almindeligsvis skal tillægges priser til
> service på anlæg m.m. Det er således ikke prisen for ydelsen man kun skal
> kigge på, men de totale månedlige udgifter i forhold til hvilken
garanterde
> båndbredde (til hele boligforeningen) man får. Check evt.
> http://bryggenet.dk/foreningen/bydelsnet/, der er oprettet et forum for
> boligforeninger / bydele der står i samme situation som Jer samt nogle
> slides fra et et nyligt afholdt stormøde arrangeret af Bryggenet og
> Firkantnet med gode råd til boligforeninger og bydele som påtænker at
> etablere egne bredbåndsnet.

Interessant forum, hvor en tråd som denne klart indikerer, at oplevelsen
af et netværk er andet end båndbredde sort på hvidt og at undgå
oversælgende ISP´ere.

http://bryggenet.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=592

Et og andet tyder på, at Bryggenet måske selv kan have brug for nogle gode
råd

/kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste