Andet multimedie
bentjuul 3670
PS: Grayscale får et lilla skær?
Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 19:26

Hej NG?

Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i stedet for S/H
et lilla skær?
Hvordan kan dette være?

Mvh Lars Dahl

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 19:51

Lars Dahl skrev:

> Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i
> stedet for S/H et lilla skær?
> Hvordan kan dette være?

Temmelig sikkert en fejljusteret monitor.

Madsen.

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 20:16

Nej, for hvis jeg gemmer billedet og åbner det i f.eks. ACDsee er det HELT
almindelig grayscale...

-Lars

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 20:47

Lars Dahl skrev:

> Nej, for hvis jeg gemmer billedet og åbner det i f.eks. ACDsee er
> det HELT almindelig grayscale...

Sikkert fordi ACDsee og Photoshop ikke bruger samme farveindstillinger.
Photoshop bruger Adobe Gamma i kontrolpanelet til at regne ud hvordan
billeder skal vises på din skærm.
Hvis du har nogle uheldige indstillinger i Adobe Gamma, så vil disse
afspejle sig i Photoshop, men ikke i ACDsee.

Prøv at trykke F1 i Photoshop og klik på Søg-fanebladet. Skriv så:
Adobe Gamma i søgefeltet og klik på Søg-knappen. Dette burde resultere
i en artikel som hedder: 'Kalibrering med Adobe Gamma'. I den artikel
kan du læse hvordan du gør.

Du kan også prøve:
<http://www.pixl.dk/downloads/Monitor_kalibrering_1.1.pdf> hvor der
også er beskrevet hvordan man laver en farveprofil med bla. Adobe
Gamma.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 20:48

Madsen skrev:

> Hvis du har nogle uheldige indstillinger i Adobe Gamma, så vil disse
> afspejle sig i Photoshop, men ikke i ACDsee.

Ikke nødvendigvis i ACDsee skulle der have stået.

Madsen.

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 20:22

Se evt her:

http://www.sproejtemaas.dk/grayscale.gif

Her ses billedet i PS og ACDsee

Mvh Lars Dahl

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-06-03 20:43

In article <3ede46ca$0$24721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lars Dahl
wrote:

> Se evt her:
>
> http://www.sproejtemaas.dk/grayscale.gif
>
> Her ses billedet i PS og ACDsee
Det ville være bedre med billedet fra Photoshop alene - og helst som jpg
Det er ikke sammenligningen vi har brug for - men grundsubstansen

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 20:53

Mange tak for alle jeres svar...

Jeg _tror_ nok jeg har fundet ud af det

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 20:56

Lars Dahl skrev:

> Jeg _tror_ nok jeg har fundet ud af det

Og hvad var problemet så?

Madsen.

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 21:04

Jeg bruger en anden funktion end "grayscale"

Bruger desaturate i stedet

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 21:27

Lars Dahl skrev:

> Bruger desaturate i stedet

Ja, det er tilsyneladende det du er blevet lokket til at gøre i en
anden gruppe. Kunne man mon også lokke dig til at studere følgende
side: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> ?

Madsen.

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 21:33

Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med den.. Sorry

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-03 21:44

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> skrev :

>Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med den.. Sorry

Næh, du kan jo heller ikke se det fornuftige i
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Ideen med X.post er dels at man kan se, at der er postet i flere
grupper, det er jo ikke sikkert man følger med i de andre
grupper.

Man undgår at flere svarer og måske spilder tid på at hjælpe dig,
fordi du har fået et brugbart svar, som man ikke er klar over..

Derfor sætter man fut til den mest relevante gruppe.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Lars Dahl

Dato : 04-06-03 22:26

Takker Så giver det lidt mere mening Skal nok prøve at overholde det
næste gang :)

-Lars

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 21:49

Lars Dahl skrev:

<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

> Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med
> den.. Sorry

Ideen er at det er ret dumt at vi sidder flere forskellige mennesker og
svarer på det samme spørgsmål i to forskellige grupper når debatten med
fordel kunne holdes samlet.

I stedet for blot at sende en kopi af dit indlæg til dk.fritid.foto og
dk.edb.grafik kunne du med fordel have gjort som beskrevet på:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> og så evt. lave opfølgning
til den mest relevante af dem. Hvordan du gør det i Outlook Express kan
du læse her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>.

Dette indlæg er krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.admin.netikette.
FUT til: dk.admin.netikette
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.