Gårdkat med killinger :-((
Fra : Sorceress

Dato : 04-06-03 18:37

Hejsa,

Hmm, så lige i weekenden at gårdkatten har killinger. De er vel en god
håndfuld og er vel et par uger gamle ? (har ikke forstand på størrelse).

Jeg mener der er 3 eller 4, men kan de klare sig ? Der står ganske vist
noget tørfoder fra supermarkedet til dem og lidt vådfoder og de har en
mikro trækasse at ligge i. Men mor-missen burde vel komme til dyrlægen
så hun ikke længere får killinger ? Jeg ved at de bliver ikke tjekket
hos dyrlægen, og er derfor heller ikke vaccineret. Jeg har 1 gang kunnet
komme tæt på mor-mis og hilse, og som hun er nu, kan jeg sagtens komme
helt tæt på uden problemer. Synes det er lidt synd for de små at de ikke
har en ordentlig stor kasse de kan ligge i. Det bliver jo ikke ved med
at være tørvejr. Er der noget jeg kan gøre? - eller skal jeg bare lade
dem være.

Hilsen
Betina

PS Marianne H. : Oscar er nu kommet sig efter operationen af kirtlerne.
Han var ok med sin lille skærm på, og har været en meget meget dygtig
patient Så skærmen er kommet af i dag og det er han super glad for.
Vi er glade for at det gik så godt.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-06-03 20:21

Hej Betina

Det er skønt at Oscars operation er godt overstået
og at han er frisk igen, jeg vil krydse "poter" for at
jeres problemer er helt overstået nu.

Ang. gårdkatten, så kan du finde en større papkasse,
jeg plejer at bruge banankasser hvor jeg sætter bunden
vandret ind i lodret låg, det giver en god størrelse og
"fornemmelse" af at katten kan gemme sig, når jeg har
brugt dem udendørs har jeg "beklædt" dem med enten
flamingokasser (også fra supermarkeder) eller noget plastik, så nogle aviser
i bunden evt nogle tæpper eller
"klude". Ja mormis bør nok steriliseres, evt. under
KV's genudsætnings-aftale, hvor hun bliver testet, vacc.
og øremærket, det koster 500 kr, som jeg forstår det
er det en kat i jeres "by-gård" prøv om der vil være stemning hos beboerne
om at deles om udgiften, hvis
ikke så skriv igen. Så om 2-3 uger vil killingerne være
være mere mobile, hmm, er der nogen der har vist interesse for at "adoptere"
dem ?? hvis ikke vil de jo
hurtigt nå en alder hvor de går deres egne veje.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 08:43

Hej Marianne,

God ide med kassen. jeg tror jeg lige smutter forbi viseværten og hører
ad ang. mor-mis. Det er ham der plejer at give dem mad, så jeg hører
lige ad om der er planlagt et dyrlæge besøg.

>Så om 2-3 uger vil killingerne være
> være mere mobile, hmm, er der nogen der har vist interesse for at "adoptere"
> dem ?? hvis ikke vil de jo
> hurtigt nå en alder hvor de går deres egne veje.

Det hører jeg lige viseværten om. Jeg tror det ikke, generalt er de
"ligeglade" med kattene, så omsorg er der ikke så meget af. Desuden er
det lige blevet til andel her og i vedtægterne er det IKKE tilladt at ha
dyr, så jeg tror da ikke at killingerne kommer ud i nogle gode hjem. Vi
der har dyr kan selvfølgelig beholde dem, men ellers er der lukket for
det varme vand. Lidt synd, da vi jo har haft dyretilladelse før. Men det
skader jo ikke at spørge.

Betina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-03 10:31

Betina skrev

[...]

Hvis det nu er negative tilbagemeldinger, så må du endelig
sige til, så vi kan lægge hovederne i blød.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-03 10:39

Hej Betina
Jeg kom lige til at tænke på om ikke der var en i nærheden, der måske kunne
kigge på "babyerne" og
give et bud på alderen, så vi har en ide om hvornår de
evt. vil være klar til nyt hjem, så vidt jeg husker bor
du indenfor "bro-området" i Kbh ik' ?? Ellers må du
lige observere dem lidt, jeg formoder de har fået øjne,
kravler de lidt rundt ?? sikre eller usikre på poterne ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 11:37

> [...]
> give et bud på alderen, så vi har en ide om hvornår de
> evt. vil være klar til nyt hjem, så vidt jeg husker bor

Hej, prøvede lige at ringe til dig, det er lidt nemmere, men nu skriver
jeg her istedet for. Brian og jeg har været nede med lidt "godt" foder
og frisk koldt vand. Det er stegende hedt her og kassen hvor killingerne
er i, er lavet af træ og mørk. Killingerne ligger og hasper og der er en
som virker meget mere passiv end de andre, den rør sig ikke så meget,
den ligger bare med ret hurtig vejrtrækning. Den hasper også meget mere.
Mon den klarer det ? For det ikke er værre eller bedre så står kassen
direkte i solen, og det gør deres mad og vand også. Der er ingen skygge
overhovedet. Gad godt snakke med viseværten, men jeg ved ikke lige hvor
han bor henne. Vi synes det er synd at de står i den bagende sol.

Hvor gamle er de ? Tja, ved det ikke, men de har øjne. Dem der bevæger
sig rundt, går ikke rigtigt. De kravler nærmest, og når de prøver at stå
så ryster de som et espeløv

Jov, jeg bor i Kbh, nærmere Nord Vest. (tæt på Nørrebro).

Betina og Brian som er noget bekymret.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-06-03 11:50

> [...]
prøver at stå
> så ryster de som et espeløv
>
> Jov, jeg bor i Kbh, nærmere Nord Vest. (tæt på Nørrebro).

Jeg forstår godt, du er bekymret, for det lyder altså ikke godt.
Kan I ikke flytte kassen hen i skygge, eller er der slet ingen
steder i gården, hvor solen ikke står lige på?
Ellers kunne i lægge noget klæde over kassen, for killingerne kan
ikke tåle at ligge direkte i solen hele dagen!
Det lyder jo til, at de har det alt for varmt allerede, de små
skind!
Godt du/I tager affære, når andre åbenbart ikke er interesserede
i kattenes vel og vel.
Håber det bedste for de små liv

mvh Eva

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 14:03

> [...]
> skind!
> Godt du/I tager affære, når andre åbenbart ikke er interesserede

Hej Eva,
tak for dine tanker. Vi har meget lidt skygge her, men jeg har lige
været dernede og kigge til dem og nu er der langsomt begyndt at komme
lidt skygge til dem. Men her er jo stadig meget varmt. Folk kigger da
til killingerne, specielt børnene er helt vilde. Men de voksne, uha nej,
man bliver syg af at røre dem, og de er vilde og river. Der har jeg godt
nok trodset og kælet med mor-mis og killinger, jeg har så også vasket
mine hænder når jeg kom op, så jeg ikke tog evt. utøj med. Men de skal
ikke lide en grum skæbne, det er jeg for meget katte elsker til at lade ske.

Betina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-03 12:56

Hej Betina
så er jeg hjemme igen så du kan ringe, det kunne lyde som om den ene killing
kunne trænge til noget ekstra
vædske, har du mulighed for at give den lidt vand evt.
med en engangssprøjte. Jeg tager tlf. med mig, så du
kan bare ringe

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 09:37

Nå, har smidt en seddel ind til viseværten, og skrevet om KV
genudsættelsesprogram. Har kælet med killingerne (og mor), de er ikke
større end en lille hånd.

Håber på det bedste, ved ellers ikke hvad jeg skal gøre. Der er 4
killinger alle hvide og har grå striber. Køn har jeg ikke forstand på

Betina

Fra : Line Blom

Dato : 05-06-03 13:29

> [...]
>
> Håber på det bedste, ved ellers ikke hvad jeg skal gøre. Der er 4
> killinger alle hvide og har grå striber. Køn har jeg ikke forstand på

Hej Betina

Får det helt dårligt, stakkels små mivere!!
Jeg tænkte lige på, hvad sker der så egentlig med killingerne, når de
bliver større???hvad med mormis er hun tam eller??
Jeg bor godt nok på Nørrebro, men har altså heller ikke så meget
forstand på det med killinger, alder og den slags!!
Hva er der af muligheder får at hjælpe de små killinger så de evt. kunne
blive afsat til nogen gode hjem??
Jeg vil da meget gerne hjælpe hvis der er noget jeg kan gøre!!!

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 13:59

> [...]
> blive afsat til nogen gode hjem??
> Jeg vil da meget gerne hjælpe hvis der er noget jeg kan gøre!!!

Hej Line,

Mor-mis er tam, dvs. jeg kan godt kæle med hende, specielt nu hvor der
er killinger. Jeg tror hun er kommet til efter at ha været smidt ud, for
hvis hun var rigtig vildkat, så kunne jeg ikke forstille mig at jeg
kunne kæle med hende.

Ang. killingerne så ved jeg ikke hvad der sker, men jeg tror at de bare
bliver som de er, eller løber væk herfra når de er større. Gård kattene
her bliver jo ikke tjekket eller set efter af en dyrlæge, de går har
bare i alt slags vejr. Kattene her har ikke status på nogen måder.
Derfor vil jeg også uanset hvad viseværten siger, på den ene eller anden
måde få den kat stereliseret så der ikke kommer flere killinger.

Jeg har jo skrevet til viseværten og jeg går også derned imorgen i
kontortiden og håber han er på arbejde. Her vil jeg gerne ha en
redegørelse for hvad der skal ske, for mor-mis skal under alle
omstændigheder stereliseres.
Om killingerne skal ud i gode hjem eller aflives ved jeg ikke, men det
er squ en sørgelig skæbne de har hvis der ikke bliver gjort nået. De er
så små og fine med deres hvide og grå striber. De kan jo trods alt få et
godt hjem. Vi har jo selv taget Oscar (Tortie killingen lillebror), og
han er en skøn og meget glad kat. Så det kan jo lade sig gøre.

Jeg ved ikke hvordan du kan hjælpe, jeg er total grøn bag ørerne i denne
sag og derfor har jeg også skrevet herinde, for jeg ved virkelig ikke
hvad jeg skal og kan tillade mig at gøre.

Betina

Fra : maz

Dato : 05-06-03 14:12

"Sorceress" > wrote in message >
> [...]
> sag og derfor har jeg også skrevet herinde, for jeg ved virkelig ikke
> hvad jeg skal og kan tillade mig at gøre.

Hej Betina

Jeg vil gerne komme ud og kigge til killingerne - også meget gerne i dag!!
og i det mindste sørge for at de får lidt væske (har nogle engangssprøjter
liggende). Jeg vil også gerne tage fat i DB og Kattens værn og høre om de
kan tage dem på deres internater....men det kræver at du enten lige mailer
til mig eller ringer.....(har sendt mit nummer til dig i en privat mail)
maria (mack@mail.dk)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-06-03 14:16

> [...]
> sag og derfor har jeg også skrevet herinde, for jeg ved virkelig ikke
> hvad jeg skal og kan tillade mig at gøre.

Hej Betina

Du er velkommen til at ringe til mig. Nummer står på min hjemmeside.
(www.tendertribes.dk)
Jeg bor i Dragør, og vil gerne komme ind og kigge til dem hvis du vil have
det.

Hilsen Nina

Fra : Line Blom

Dato : 05-06-03 14:29

> [...]
> sag og derfor har jeg også skrevet herinde, for jeg ved virkelig ikke
> hvad jeg skal og kan tillade mig at gøre.

Hej Betina

Hvor er det altså sørgeligt!
Hvis jeg havde mulighed for det tog jeg dem gerne, Desværre bor vi til
leje (svigerfar ejer lejligheden) og det var svært nok at få lov at tage
de 2 vi har i forvejen med, da vi flyttede ind!!
Men hvis det bliver helt galt her i varmen, må du lige sige til så kan
det da være vi kan finde på noget midlertidigt så de ikke dør!!
Hvis du har et digital kamara kan du da lige tage nogen billeder af dem
og smide ind, så kan det da være der er nogen lidt mere erfarne, der kan
se hvor gamle de er!!

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 05-06-03 19:51

Hej Line, Jeg har fulgt indlæggene om de små, og missemor......man bliver så
bekymret....har Nina været ude hos dig som hun tilbød ? mange bekymrede
hilsner majbritt.....

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 20:37

>Jeg har fulgt indlæggene om de små, og missemor......man bliver så
> bekymret....har Nina været ude hos dig som hun tilbød ? mange bekymrede
> hilsner majbritt.....

Hej Majbritt,

Ja, både Nina og Maria har været her, de er næsten lige kørt. Vi har en
aftale om at jeg tager ned til viseværten når han åbner på kontoret
imrogen og tager en snak med ham. Evt. slå en handel af med ham. Det
koster jo at passe dem + neutralisering. Der er 2 hanner og 2 hunner, så
jeg håber på at have den aftale at jeg må tage killingerne + mor og når
killingerne er ude i gode hjem (når de er de 12 uger), kan mor + evt. en
killing komme tilbage hertil og bo, selvfølgelig neutraliserede. (jeg
skal nok kigge til dem selvom han faktisk er fodervært)

Det vil ikke koste ham en krone, modsat at det vil koste ham 2500 for
neutralisering af alle katte. Det synes jeg er et godt argument !

Marianne har sagt ja til at passe på dem, og det er jo en dejlig gave at
få synes jeg.

/Betina

Fra : maz

Dato : 05-06-03 21:23

"Sorceress" < wrote in message
> Ja, både Nina og Maria har været her, de er næsten lige kørt.
> Det vil ikke koste ham en krone, modsat at det vil koste ham 2500 for
> neutralisering af alle katte. Det synes jeg er et godt argument !
Ja, og det er ex. ormekur, vaccination osv... og hvis de bliver syge... Og
killingerne er bare dejlige...

> Marianne har sagt ja til at passe på dem, og det er jo en dejlig gave at
> få synes jeg.
Jep!
Iøvrigt fik vi taget nogle gode billeder, som vi må få lagt ud på et
tidspunkt....
maria

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-06-03 00:48

Hej igen Betina Hvor er det dog bare dejligt at der er sådan mennesker
til, puha, nu kan jeg slappe mere af, jeg håber det ender godt, jeg bor i
Køge, men hvis jeg kan hjælpe er jeg der som en "mis"..også økonomisk -helt
klart.. mange glade hilsner fra Majbritt....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 08:20

hej alle

Så må vi have lidt "brainstorming" Betina har talt
med viceværten, det fik hun ikke noget ud af, *det er
ihvertfald ikke hans skyld at katten er der, og hvis hun fjerner den og
killingerne bliver der ballade*

Beboerne er stort set "kolde i r**** over katten, men lige
nu hvor den har killinger, er det så sødt og så spændende,
så skide være med at de ligger i en lille gård midt i solen og "koger", en
af killingerne er svag. Tilbudet til viceværten var at vi tog killingerne
og mormis, når killingerne så var 12 uger ville vi finde hjem til dem og
mormis ville komme tilbage neutraliseret, men det tilbud
var/er han altså for "dum" til at tage imod.

Hvad f***** gør vi, Betina er i en trist situation fordi
hun bor der, og er nødt til at holde sig inden for loven,
så der ikke bliver yderligere ballade.

Betina vil prøve at få fat i DB og få en snak med dem
om hvad man kan gøre.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 08:23

UPS.......... Det kan være lidt langsommeligt, med snak
via NG'en, så hvis nogle lige sidder med en god ide
så ring til mig 54 71 22 12

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 08:33

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> wrote in message
> UPS.......... Det kan være lidt langsommeligt, med snak
> via NG'en, så hvis nogle lige sidder med en god ide
> så ring til mig 54 71 22 12

Jeg ville true med at melde ham for dyrplageri. Hvis han fodrer dem og
anerkender ret til at bestemme hvor de er, så er han nærmeste ejer =
dyrplager.

:Pia

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 08:37

Ja lige min tanke, Maria (maz) er du her ?? så ring lige
54 71 22 12

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina Sørensen

Dato : 06-06-03 09:06

> UPS.......... Det kan være lidt langsommeligt, med snak
> via NG'en, så hvis nogle lige sidder med en god ide
> så ring til mig 54 71 22 12
>
> --
Maria skulle arbejde her til morgen. Mener hun kunne være til rådighed
kl 10

Det bedste er nok at Betina "blander sig udenom" (altså udadtil . Hun
er trods alt den der skal bo og trives der til hverdag, og vi andre så
fjerner de mislinger.
De kan ikke stå der i den varme, det er der ingen tvivl om.
De ser indtil nu sunde og velernæret ud, så det vil være svært at få
politiet til at deltage med mistanke om vanrøgt .... suk

Tænker tænker

Betina, jeg er på arbejde helt indtil kl 17. Du har mit mobil nummer, så
ring hvis jeg alligevel kan gøre et eller andet. Jeg er stadig villig
til at tage debatten op med din vicevært, selvom jeg ved du har prøvet.
Forskellen er bare at jeg har ikke rigtig noget at miste ved det, da jeg
jo ikke har noget med jeres boligforening at gøre.

Synes bare "nogle" skal fjerne dem derfra, det holder ikke i længden.

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 09:14

"Nina Sørensen" <mailKATTE@BAKKEtendertribes.dk> wrote in message

> Synes bare "nogle" skal fjerne dem derfra, det holder ikke i længden.

"Desværre" har Betina jo allerede talt med ham og vil være under mistanke.
Ellers ville jeg da spadsere ind 3 damer høj og tage kassen under armen og
gå min vej. Man kunne altid udgyde et eller andet med Kattens værn blabla
hvis han brokker sig og håbe han falder for det

Så skal vi bare finde et sted de kan bo.

:Pia (nej, jeg TØR ikke engang spørge!!)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 09:29

OK så er løsningen fundet, Maria henter kattene, vi
har "grønt lys" fra KV's Hillerød afd. kattene bliver
indstaleret på "Tortie's værelse" min adr. bliver opgivet
til viceværten (der er langt fra Kbh til Lolland *GG*)

Jeg har fundet div. brochure fra DB og KV frem, plus
en kopi af dyreværnsloven som viceværten får, så han
ved selvsyn kan se at det er ikke "bare" nogle fjollede
"tøser" med skøre ideer, men at vi rent faktisk har lov-
givningen på vores side.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 09:32

> [...]
> ved selvsyn kan se at det er ikke "bare" nogle fjollede
> "tøser" med skøre ideer, men at vi rent faktisk har lov-

Supergodt teamwork allesammen! Hurra!

Og så glæder jeg mig til jeg igen kan se billeder på vores side - alt jeg
får er røde krydser, og jeg vil se de små!

:Pia

Fra : Ragna

Dato : 06-06-03 09:48

Pia J. skrev:

>Og så glæder jeg mig til jeg igen kan se billeder på vores side - alt jeg
>får er røde krydser, og jeg vil se de små

Det glæder mig, at jeg har en lidelsesfælle!
Jeg var ellers lige ved at tro, at det kun var mig, der ikke kunne se de
små.
Kan det have noget med den opdatering, som kom i går til Outlook Express?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 09:52

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message news:3ee0553f$0$83059

> Kan det have noget med den opdatering, som kom i går til Outlook Express?

Opdatering? Jeg har ikke lavet nogen opdatering. Fejlen er på begge mine
PC'er, og den anden bruger jeg ikke outlook på.

I øvrigt ser jeg websider via en browser - og der er heller ingen billeder i
Opera. Det er en server som hedder rift.dk som ikke svarer...

:Pia

Fra : Ragna

Dato : 06-06-03 09:57

Pia J, skrev:
>Det er en server som hedder rift.dk som ikke svarer...

OK, så går det måske i orden igen af sig selv.
Tak for svaret, Pia.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Sorceress

Dato : 06-06-03 10:04

> Kan det have noget med den opdatering, som kom i går til Outlook Express?

Hejsa,

Øhh, Microsoft sender ikke opdateringer ud til private - ikke så vidt
jeg er orienteret. (faktisk temmelig umuligt) Jeg mener, at det er en
lille sød virus måske med en sød bagdør så andre kan snuppe
personlige oplysninger. Har selv fået den i min ofir som i forvejen er
fyldt med spam. Har tænkt mig lige at undersøge filen her i ventetiden
til Maria kommer

åben _aldrig_ filer fra folk i ikke 100% kender, og som i ved er virus
fri. Jeg har måtte redde mange computere, og trøste folk i deres
fortvivelse over at der gik kuk i systemet. Så pas på !

Ang. misserne, så er det dejligt at der sker ting og sager. Jeg må sige
at jeg frygter viseværten + 300-400 beboere, men mit hjerte kan ikke
klare at de bare er dernede, selv han påstår at det er fint nok for dem.
"Dør de så dør de, det gør de jo også på svannen, alle katte kan jo ikke
reddes og der går jo mange rundt derude, jeg har jo ikke bedt dem om at
komme her, eller om at få killinger. Hvem tror du har lavet kassen ?"

Fed holdning !!! det får det værste frem i mig.

Jeg vil så benytte lejligheden til at takker jer alle, det er guld værd
at opleve jeres hjælpsomhed.

Betina

Fra : Pernille Scharff

Dato : 06-06-03 09:48

I er fantastiske - GODT GÅET!! Jeg er bare imponeret over hvad man kan når
man bare samarbejder

Marianne - gi'r du lige en status på hvordan det ser ud på Tortie-kontoen,
så vi kan se om der er behov for et tilskud?

/Pernille

Fra : Ragna

Dato : 06-06-03 09:54

Pernille Scharff skrev:
>I er fantastiske - GODT GÅET!! Jeg er bare imponeret over hvad man kan når
>man bare samarbejder

Hvor er det bare godt!
Her er atter et eksempel på, at kattevenner kan gå sammen og give nogle
nødstedte katte et nyt og bedre liv.
I fortjener en medalje alle sammen!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 10:15

PT. er der 1250 kr. så der er ingen "ko på isen" ( faktisk
tror jeg det vil være svært at finde noget is, koen kunne være på )
der går jo 8-10 uger før der skal bruges
"de store penge" hos dyrlægen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Charlotte

Dato : 07-06-03 00:18

On 06/06/03 11:14, in article
3ee05bb6$0$97259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Marianne Hellemose"
> [...]

> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej Marianne.
Må en nybegynder spørge lidt til, hvad pengene fra denne konto går til ?
Hvordan donerer man ?

Mvh.
Charlotte

Fra : Kate

Dato : 07-06-03 00:52

Charlotte <Tulle@FJERNheaven.dk> wrote in

> Hej Marianne.
> Må en nybegynder spørge lidt til, hvad pengene fra denne konto går
> til ? Hvordan donerer man ?

Godt nok er jeg ikke Marianne, men kontoen blev oprettet da Marianne
tog Tortie til sig da Louise havde fundet hende _meget_ gravid og helt
klart uden mennesker.
Vi andre sagde vi gerne ville hjælpe med dyrlæge regningerne både til
Torties sterilisation og til killingernes vaccination og diverse
regninger i den forbindelse.
Da kattene var flyttet var kontoen oprettet og jeg ved at i hvert fald
Mette Svangren fik hjælp i forbindelse med at Mowgli's mor og mormor
fik killinger hos dem og samtidig blev hendes egen kat skadet.
Jeg mener andre er blevet hjulpet i forbindelse med tortie-kontoen.
Kontoen fungerer sådan at vi frivilligt indbetaler et beløb, ikke noget
fastsat beløb, og så kan vi hjælpe nødstedte misser på den måde.

På hjemmesiden er der et punkt der hedder tortiekonto, her kan du læse
lidt om hvad det hele går ud på.

Men grundlæggende er det på helt frivillig basis.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Charlotte

Dato : 07-06-03 00:55

On 07/06/03 1:52, in article 3ee12939$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> [...]
> lidt om hvad det hele går ud på.
>
> Men grundlæggende er det på helt frivillig basis.

Sikke en god idé, tak

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-03 04:22

Vi sad og snakkede lidt om Tortie-kontoen igår, og
sådan lige, uden at have kigget papirerne igennem
(teflon-hjerne) mener jeg at der er neutraliseret 5-6
katte, 6 killinger har fået dyrlægecheck og vacc. og
Muddi en "ben-operation" fra tortie-kontoen.

Så jeg må nok hellere tage Pia's forslag til mig og skrive
lidt, så jer der har hjulpet katte under Tortie-kontoen
gider I at sende mig lidt om kat/kattene og hvad der er gjort, så vil jeg få
brygget noget sammen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-06-03 15:17

Jeg har først nu læst indlæggene om gårdkillingerne.
Jeg er glad for at Marianne har kunne tage sig af de små og mormissen
Rigtig godt gået af jer alle sammen

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte/killinger
www.glemte-katte.dk

Fra : Signe

Dato : 06-06-03 09:55

On Fri, 6 Jun 2003 10:29:26 +0200, "Marianne Hellemose"
> [...]

>indstaleret på "Tortie's værelse" min adr. bliver opgivet
>til viceværten (der er langt fra Kbh til Lolland *GG*)

JEG KAN KUN SIGE RIGTIG GODT GÅET!!!
Det er jo bare dejligt...og jeg vil også se de små killinger....røde
krydser er ikke så sjove :p

/Signe

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-06-03 09:55

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Fantastiske kvinder! Supergodt gået! Jeg behøver ikke sige mere...

MVH Mette

Fra : Line Blom

Dato : 06-06-03 10:05

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

åhhh, hvor er det bare super!
Godt i fandt en løsning, hvor er du altså god Marianne!
Har prøvet at se billederne, men det er bare små røde krydser.....Øv
hvis man vil give et tilskud, sætter man så bare pengene ind på tortie
kontoen???

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-06-03 10:21

Line skrev
<hvis man vil give et tilskud, sætter man så bare pengene ind på tortie
kontoen???>

Yeps....Danske Bank, Maribo afd. 4875 4875976958

Da jeg ikke selv har bil, følger jeg ikke så meget med i
benzinpriser, ved blot at de er høje, så vil der være tilslutning til at
Tortie-kontoen dækker Maria's benzin-
udgifter helt eller delvist ?? der er jo et stykke vej fra
Kbh til Lolland.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J

Dato : 06-06-03 10:26

> benzinpriser, ved blot at de er høje, så vil der være tilslutning til at
> Tortie-kontoen dækker Maria's benzin-
> udgifter helt eller delvist ?? der er jo et stykke vej fra
> Kbh til Lolland.

Selvfølgelig.

hilsen Muddi

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-06-03 13:29

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Selvfølgelig skal Maria have sine kørselsudgifter dækket via
Tortie-kontoen, det er da bare helt i orden.
Og så kan jeg kun istemme koret : Hvor er det bare godt, det I
gør ved at få de killinger fjernet.
Sådan en stud af en vicevært, der bare lige skal spille med
musklerne på kattenes bekostning.
Men jeg kan slet ikke forestille mig, at han har noget at have
sin modstand i, når han siger, det ikke er hans katte.
Men det er måske fordi ungerne i gården synes, de er søde, så de
skal være legetøj !

Nej, det eneste rigtige er, at fjerne dem og dermed give dem
mulighed for et godt liv.
Stor tak til alle involverede.

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 06-06-03 22:02

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> wrote in

> ved blot at de er høje, så vil der være tilslutning til at
> Tortie-kontoen dækker Maria's benzin-
> udgifter helt eller delvist ??

Ja, helt sikkert. Jeg sidder først nu og følger slagets gang. Hvor er
jeg glad for at i er så hurtige mens vi andre er ude i det virkelige
liv Ellers havde jeg tilbudt mig som chauffør!

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 06-06-03 10:12

Wow, fantastisk flot gået piger. Ja der er vist ingen tvivl om at her
i NG sidder der nogen seje tøser med en stor viljestyrke.
Venter spændt på en opfølgning når I har hentet kattene.

Til Marianne: atter endnu en gang åbner du dit hjem for en hjemløs
kattemor med et hold killinger. Du har et hjerte af guld!
--
Camilla Sabroe

Fra : Nina Sørensen

Dato : 06-06-03 09:46

> [...]
> hvis han brokker sig og håbe han falder for det
>
> Så skal vi bare finde et sted de kan bo.
>
> :Pia (nej, jeg TØR ikke engang spørge!!)

Ja, den var også hård i går. Kunne have puttet dem alle ind under blusen
og smuttet hjem :) Men det er heller ikke holdbart, da jeg simpelthen
har for mange, og ikke overskud til et kuld også.
Jeg synes det er nogle dejlige killinger, de er sociale, fine og
velernærede. De fortjener at komme ud i en god famile og det må kunne
lade sig gøre.
Missemor er kælen og social, heller ikke noget problem med hende.

TIl Betina: Tak for din besked på min svarer. Kunne ikke lige tage den,
og har ikke dit nummer så det er lidt svært at ringe tilbage *s*
Jeres plan lyder super. Tag dem og lad som ingenting. Hvis han laver
ballade, så ring til politiet. Så kan han bruge sin tid på at diskutere
med dem.
Når i har kv bag jer, så er der ingen problemer.
Held og lykke. og grib bare knoglen hvis jeg skal bidrage med noget,
måske lidt moralsk opbakning ... skal prøvet at holde øje med
mobilen *G*

Pøj pøj :)

Hilsen Nina

Fra : maz

Dato : 06-06-03 09:28

"Nina Sørensen"> wrote in message> > >
> er trods alt den der skal bo og trives der til hverdag, og vi andre så
> fjerner de mislinger.
Efter aftale med Kattens Værn (Betina har talt med dem), fjerner vi kattene
her om et par timer, da vi iflg lovgivningen har ret hertil (viceværten
påstår at kattene IKKE tilhører ham - ergo kan vi tage kattene). Vi sørger
for skriftligt at underrette viceværten om at vi har taget kattene - og
ønsker han at gøre indsigelse må det ske via Marianne og Kattens Værn -
Betina har således ikke noget ansvar for at kattene fjernes....
Betina og jeg kører dem ned til Marianne på Lolland i eftermiddag ....og så
må vi tage den derfra....
Og hvis nogen føler for at donere noget til kattene (og transporten !), skal
I endelig ikke holde jer tilbage :)
:) maria (som lige skal fjerne en tæge fra Zeus...damn!)

Fra : Lene Vang

Dato : 06-06-03 09:41

SKIDE GODT TØZER :)
Bare gi ham tørt på.

Hilsen Lene Vang

Fra : Charlotte

Dato : 07-06-03 00:14

On 06/06/03 10:28, in article
3ee050a1$0$76156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "maz" <mackMOVE@THISmail.dk>
wrote:

> [...]
> I endelig ikke holde jer tilbage :)
> :) maria (som lige skal fjerne en tæge fra Zeus...damn!)

Hej Maria.

Har I tilfældigvis gemt en benzinbon ?
Hvis I har, så kan I sende mig den - så betaler jeg benzinen.
Send mail.
Tak fordi I hjalp de små mivere

Knus
Charlotte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-06-03 10:20

Sorceress <sorceressREMOVE@ofir.dk> writes:

> [...]
> snuppe personlige oplysninger. Har selv fået den i min ofir som i
> forvejen er fyldt med spam. Har tænkt mig lige at undersøge filen

Sådan helt off-topic, så kan man sætte et lille program til automatisk
at tjekke en gang i mellem om der er kommet opdateringer til enten
Windows (styresystem), Internet Explorer (webbrowser) eller Outlook
Express/Outlook (mail-/newsprogram). Det er ikke en virus eller noget
farligt, tværtimod sørger den for at holde computeren opdateret. Og i
går kom der ganske rigtigt en opdatering.

Men det er også rigtigt, at der i tiden bliver sendt mails ud med
vira, hvor subject tit er noget med "security" og afsender står til
Microsoft Support. Hold jer endelig fra dem. De er ikke frygtelig
farlige, men alligevel irriterende. Og slet dem med det samme, så I
ikke risikerer at komme til at klikke på dem en dag ved en fejltagelse
og så ligger de heller ikke og fylder.

Jeg kan nu heller ikke se billederne, så mon ikke det skyldes en fejl
på den der rift.dk-ting? Det kommer sikkert igen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-06-03 20:57

.....har Nina været ude hos dig som hun tilbød ? mange bekymrede
> hilsner majbritt.....

Jep! Skønne skønne missebørn
Ser sunde og velernærede ud nu (billeder er på vej til Line måske hun
kan lokkes til at putte dem i album)
Men klart det holder ikke i længden med den varme. Og der skal gøres noget.
Jeg håber han giver sig, og lader dem flytte.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-06-03 21:45

Og jeg beklager den totale navne-bytning i min post !
Billederne er sendt til dig BETINA

Nina

Fra : Sorceress

Dato : 05-06-03 22:02

Jeps, jeg har lagt billeder ud i vores album og hvor er de dog gode !
Tak for dem

Betina

ps: ja ja ved godt det med shorter link, men hvis alt går galt så er min
profil "Betina & Brian"

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=439&folder=450&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Line Wolff

Dato : 05-06-03 22:14

Åååååårh, hvor ER de søde! De er jo slet ikke til at stå for... og
missemor ser så glad og stolt ud, som kun en kattemor kan gøre. Dejligt!

Det er helt klart usundt for mig at kigge på, så jeg surfer straks
videre *kriller i maven for at nusse og ae*

// Line

In article <bboavl$1eua$1@news.cybercity.dk>, sorceressREMOVE@ofir.dk
says...

Fra : Eva Schmidt

Dato : 05-06-03 22:29

> Jeps, jeg har lagt billeder ud i vores album og hvor er de dog
gode !
> Tak for dem

> Betina

Hej Betina

Åh altså, hvor er de da bedårende, slet ikke til at stå for.
Og hvor det glæder mig, at alt nu tilsyneladende ordner sig for
dem - hurra!
Håber virkelig ikke, at viceværten stiller sig på bagbenene, men
da det jo ikke ser ud til, at han er voldsomt interesseret i dem,
mon så ikke han kun vil være lettet over, at slippe for ansvaret.
Jeg krydser fingre for, at han vil være til at snakke med.
Skal liiige have tingene skåret ud i pap *GG*.
Vil du tage alle kattene op i din lejlighed indtil killingerne
kan komme ud i nye hjem og missemor bliver neutraliseret?
Eller er der en anden barmhjertig sjæl, der vil tage sig af dem?
Jeg har selv tænkt meget på dem, men kunne desværre ikke tilbyde
at tage dem, da jeg ikke har så meget plads.
Men hvis det bliver nødvendigt med et tilskud af økonomisk art,
så er jeg villig til at spæde til.
Måske gennem Tortie-fonden??

Held og lykke og tak fordi du reagerede Betina!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 06-06-03 22:10

Sorceress <sorceressREMOVE@ofir.dk> wrote in

> Jeps, jeg har lagt billeder ud i vores album og hvor er de dog
> gode ! Tak for dem

Åhhh, hvor er de altså bare søde. Hvor er jeg glad for at i sådan tog
affære og, Betina, jeg håber ikke du får _alt_ for meget bøvl med
viceværten over at de er væk, for han kan jo ikke være i tvivl om din
medvirken.

Fra : Sorceress

Dato : 07-06-03 09:40

> [...]
> affære og, Betina, jeg håber ikke du får _alt_ for meget bøvl med
> viceværten over at de er væk, for han kan jo ikke være i tvivl om din

Hej,

Måske, men jeg har slet ikke fjernet de killinger. Jeg har kun ringet
til KV og spurgt til om det var ok som de havde det. Det mente KV ikke,
og jeg snakker med andre om det. At der så er nogen der har taget
kattene, er ikke mit problem. Men at jeg er glad for det er en anden
ting - for en af dem ville ikke overleve det der. og hvad så ? Mormis
bliver da mere frustreret og mere stresset, og hvad med de andre
killinger ?