Tab ved salg af aktier
Fra : TJM

Dato : 28-03-01 17:29

Hejsa

Hvordan er skattereglerne når man sælger aktier og får tab ved det?
Hvordan ser det ud hvis man tjener 10.000 på en aktie og taber 10.000 på en
anden aktie?

TJM

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-03-01 17:55

"TJM" <tjm2@get2net.dk> writes:
> Hvordan er skattereglerne når man sælger aktier og får tab ved det?
> Hvordan ser det ud hvis man tjener 10.000 på en aktie og taber 10.000 på en
> anden aktie?

0 kr. tjent på aktiehandel => ingen kapitalindkomst => ingen skat.

Man kan fremskrive tab på aktier i fem år (forudsat man ikke har ejet
aktierne i over 3 år, hvorfor der gælder andre regler.)
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Thomas Larsen

Dato : 28-03-01 21:01

Hvordan forholder det sig så, hvis man har ejet aktieposten i mere end 3 år?

mvh Thomas

homepage: www.StudGeom.com

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-03-01 21:31

Check aktieskolen på http://www.euroinvestor.com/
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : D.Hansen

Dato : 29-03-01 08:34

Så kan man ikke trække det fra medmindre du ejer mere end 121.400 kr. (2001
tal) i aktier.......

D.Hansen

Thomas Larsen <tlar99@i4.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99tfs4$ebk$1@sunsite.dk...

Fra : TJM

Dato : 31-03-01 17:48

Hvordan fremskriver man så et tab?

TJM

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 31-03-01 21:15

"TJM" <tjm2@get2net.dk> writes:
> Hvordan fremskriver man så et tab?

Næste år starter du med din initielle gevinst sat til tabet fra i år
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Jesper Dürr Christia~

Dato : 30-03-01 10:12

Dette eksempel går lige op da der ingen gevinst er.

Desuden mener jeg man har en fri aktiegevinst inden man skal opgive
gevinsten. Du må ikke hænge mig op på det. Men det kan være der er andre der
kan suplere dette.

MVH

Jesper

Fra : Anders Andersen

Dato : 30-05-01 22:53

ja så går det jo lige o p op....

Husk lige at der er en 3-års regel for modregning. Tab kan fremføres i 5 år.

TJM <tjm2@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:siow6.185$84.40894@news010.worldonline.dk...