Særlinge i musikbranchen
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 11:43

Der er mange sære personer i musikbranchen.

Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.

Hvem er din favorit-særling?

VH

Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 12:17

Thomas wrote:
> Der er mange sære personer i musikbranchen.
>
> Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
> Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.
>
> Hvem er din favorit-særling?

Mmm. Hvem er sær, og hvem er ikke?

Nick Cave er en af mine favoritter. Roger Waters er en anden. Prince er
en tredie. Der er mange.

/David

Fra : Peter Kaas

Dato : 04-06-03 12:58

> Hvem er din favorit-særling?

Syd Barrett. Subsidiært Stuart Murdoch.

Mvh
Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 14:14

Peter Kaas wrote:

> Syd Barrett. Subsidiært Stuart Murdoch.

Oh. Jeg glemte Syd.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 15:15

David Rasmussen wrote:

> Oh. Jeg glemte Syd.

Og Glenn Gould

/David

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-06-03 13:23

Thomas skrev:
> Hvem er din favorit-særling?

Du har allerede nævnt ham: Frank Zappa.
Og fra jazzens verden: Pharoah Sanders.
Fra den klassiske verden: Charles Ives.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- Det vil nok være "helligbrøde" at kalde

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 04-06-03 14:07

> Hvem er din favorit-særling?

Blixa Bargeld fra Einsturzende Neubauten.
Jello Biafra fra Dead Kennedys.

Mvh Butterfly.
www.destruktion.dk

Fra : Esben og Susanne

Dato : 05-06-03 00:11

> Jello Biafra fra Dead Kennedys.

Hvoffor er jello en særling ??

Esben

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 05-06-03 02:00

"Esben og Susanne" <essus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvoffor er jello en særling ??

Måske er det mig,der har misforstået
hvad Thomas mener med ordet særling.
For mig er begrebet særling en positiv ting.
En type,der kun er en af.
Jello er kunstner og menneskerettigheds-fortaler,
en af pionererne inden for punken.

Men okay hvis Thomas mener særling,som
i lidt halvdum,så trækker jeg da mine ord tilbage.
Peace bro'!!

Mvh Butterfly
www.destruktion.dk

Fra : Esben og Susanne

Dato : 05-06-03 10:11

> [...]
> For mig er begrebet særling en positiv ting.
> En type,der kun er en af.
> Jello er kunstner og menneskerettigheds-fortaler,

Jello er også en af mine absolutte favoritter. Uanset om det er go gammel
punkrock eller industrial, country eller metal han har fat i er det altid
en interassant og oftest sublimt produkt han leverer. Hans spoken words er
også enormt skarpe og lærerige.
Det der med særlingen var bare ikke en måde jeg havde set ham på før. Han
står for mig som ualmindeligt "nede på jorden" i skarp relation til en
punk/metal/HC scene som ofte drejer sig om et image med kranier og stoffer
og smader det du ik´lige ka li. Men det er måske lige præcis det der gør ham
til en særling, samt det at han har formået at udvikle sig og ikke bare
hænge fast i dén bestemte stilart som han ellers er et ikon for.

> Peace bro'!!

OF corse !!

Esben

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 05-06-03 15:57

> [...]
> står for mig som ualmindeligt "nede på jorden" i skarp relation til en
> punk/metal/HC scene som ofte drejer sig om et image med kranier og

Det har du også fuldstændig ret i.

Men det er måske lige præcis det der gør ham
> til en særling, samt det at han har formået at udvikle sig og ikke bare
> hænge fast i dén bestemte stilart som han ellers er et ikon for.

Lige præcis,han har nemlig som du antyder hele
tiden efter Dead Kennedys formået
at produktudvikle,og forny sig.
Jeg tror vi grundlæggende er enige,
det var bare lige definitionen på en særling
i denne tråd,jeg måske misforstod lidt.

Mvh Butterfly
www.destruktion.dk

Fra : Jens Laursen

Dato : 04-06-03 15:00

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er din favorit-særling?

Mike Patton

/Jens

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 04-06-03 16:35

For at tage en dansk en af slagsen,har jeg enorm
respekt for Poul Dissing,selvom jeg egentlig er til
til industrial,death metal og punk.
Han er helt unik.

For at tage en engelsk af slagsen er der jo også
John Lennon,
Og hvem kan glemme Jim Morrison.

Mvh Butterfly.
"Will the highways on the internet
become more few?"G.W.Bush
www.destruktion.dk

Fra : Wass Up

Dato : 04-06-03 18:40

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> Der er mange sære personer i musikbranchen.
>
> Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
> Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.
>
> Hvem er din favorit-særling?

Wierd Al Yankovic - som netop er kommet med en ny plade idag

Fra : nulre

Dato : 03-06-03 20:17

> Der er mange sære personer i musikbranchen.
>
> Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
> Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.
>
> Hvem er din favorit-særling?

Lige umiddelbart vil jeg påstå at alle i musikbranchen er mere eller mindre
sære Stjernenykker du ved. De folk som du kalder for særlinge er fra før
min tid.

Mvh. fra Louise

Fra : Poul Erik

Dato : 04-06-03 22:13

On Tue, 3 Jun 2003 21:16:36 +0200, "nulre" <louisemail@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>sære Stjernenykker du ved. De folk som du kalder for særlinge er fra før

Hej Louise.

Du skal passe på hvis du har aftaler de næste dage, for du er et døgn
bagefter.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-06-03 08:18

wrote:

> [...]

Prince!

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 12-06-03 16:27

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:osldevcumv69dn80cibqdieno05ue1ar8p@4ax.com...

> Prince!

Hører man nogensinde noget fra ham igen,
eller er det bare mig,der er gået glip af en hel del?

Mvh Butterfly
www.destruktion.dk

Fra : Peter G

Dato : 15-06-03 21:24

Butterfly McQueen skrev:

> Hører man nogensinde noget fra ham igen,
> eller er det bare mig,der er gået glip af en hel del?

Han kommunikerer via sin NPGMC-cyberklub til medlemmerne. Han er jo
blevet semidogmatisk religiøs, er ikke specialt mainstream mere og er
musikalskt set på vej over i en form for jazz.

Udgav senest 3-CD boksettet "One Nite Alone" (Live), og derefter et gratis
jazz-album ("Xpectation") i MP3-format til klubmedlemmer.

Skulle have et nyt album N.E.W.S. (med 4 lange numre) på trapperne. Jeg ved
ikke om det kommer ud i almindelig handel. Det gør det dog nok.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Adonai

Dato : 04-06-03 20:55

Thomas skriver:
> Hvem er din favorit-særling?

Lee "Scratch" Perry
father of dub

www.leeperry.com

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 04-06-03 21:59

On 4 Jun 2003 03:43:00 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

>Der er mange sære personer i musikbranchen.
>
>Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
>Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.
>
>Hvem er din favorit-særling?

Kort og godt - Peter Green!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-03 06:09

Thomas <th63@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6b0eee6.0306040243.4c99f14c@posting.google.com...

> Hvem er din favorit-særling?
______

SVAR: De fleste her i nyhedsgruppen og dem som har med P3 at gøre

Hilsen Åge

Fra : sv-e

Dato : 05-06-03 07:58

Thomas wrote:
> [...]
>
> Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
> Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.

Hej

Dem som laver "normal" musik er da kedelige, uanset genre. Så længe leve
til alle "særlingene" det er jo dem som giver inspiration til alle de
middelmådige inden for faget

vh
sv-e

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 06-06-03 07:40

> [...]
> Her tænker jeg på folk som Rory Ericson, Mike Oldfield, Nick Drake,
> Michael Jackson, Captain Beefheart, Frank Zappa og Miles Davis.

Åge (er ikke min favorit men er helt klart den særeste)

Mvh
Poul

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-03 20:41

Poul Erik Dyreborg <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AFWDa.6768$Jp3.286060@news010.worldonline.dk...

> Åge (er bla bla bla blaaaaa bla..... o.s.v.
________

Dk.kultur.musik.dk er sær. Så mange næseringe samlet på eet sted. Det er som
en hel loge.

Hehe

Nej, Der er jo Ib Grønbæk og Bjarne Lisby

Hilsen Åge