Andet multimedie
Paste link ind i Photoshop?
Fra : KNL DtP

Dato : 03-06-03 13:54

Hej!

Skulle lige levere to stk. billeder til trykkeriet fra fotoarkivet, og i
stedet for at jorde mail-serveren med to TIF'er på hhv. 7 og 12 Mb, så
smed jeg dem op en web-server via FTP.

Lavede en hurtig side med linket til de to billeder og sendte en mail
til trykkeriet. Så ringede de og sagde, at de fint kunne loade TIF'erne
ind, men ikke kunne gemme billedet. Der var ikke nogen højre museknap på
deres Mac-mus (de brugte Explorer som browser).

Jeg fandt så på at paste hele web-adressen direkte ind i Photoshop's
Open-vindue, men det ville Mac'en vist heller ikke gå med til.

Jeg prøvede selve på PC (XP) og det virkede ganske fint. Kan det
virkelig passe, at man ikke kan det på Mac? Det er vist PS 7 de bruger.

Nå, har lige smidt de to billeder på en CD-RW - så slipper jeg altså
ikke for en cykeltur alligevel...

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 14:11

KNL DtP skrev:

> Jeg prøvede selve på PC (XP) og det virkede ganske fint. Kan det
> virkelig passe, at man ikke kan det på Mac? Det er vist PS 7 de
> bruger.

De burde kunne holde museknappen trykket ned i et par sekunder eller
tre over linket hvilket resulterer i en menu magen til den man får når
man højreklikker på et link med en toknaps-mus.
Så kommer der en menu op hvor et af punkterne hedder 'Gem destination
som...' eller noget i den stil og når de vælger den går Mac'en i gang
med at downloade filen til den mappe de nu engang vælger at gemme i.
Sådan virkede det sidste gang jeg sad ved en Mac, men det var så før
de glade OSX-dage. Det kan være at det har ændret sig med den, men så
er det da gået tilbage for dem vil jeg mene.

Madsen.

Fra : Morten Lind

Dato : 04-06-03 09:45

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> de glade OSX-dage. Det kan være at det har ændret sig med den, men så
> er det da gået tilbage for dem vil jeg mene.

Hæ, hæ....vores højreknap sidder på tastaturet og hedder "ctrl"
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 10:59

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ....vores højreknap sidder på tastaturet og hedder "ctrl"

Aha. Så lærte man også lidt i dag. :)

Madsen.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 03-06-03 16:00

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> til trykkeriet. Så ringede de og sagde, at de fint kunne loade TIF'erne
> ind, men ikke kunne gemme billedet. Der var ikke nogen højre museknap på
> deres Mac-mus (de brugte Explorer som browser).

De kan bare holde ctrl nede mens de klikker, så får de en menu frem.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 - trafik til din
hjemmeside
http://www.trafficzap.com/exchange/index.php?rid=29455&q=821 - mere trafik?

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 17:00

Thomas²°°³ skrev:

> De kan bare holde ctrl nede mens de klikker, så får de en menu frem.

Nå, den kendte jeg ikke. Det må være den samme menu der kommer frem
hvis man holder musetasten nede i et stykke tid over linket, eller?

Madsen.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 03-06-03 18:41

> Thomas²°°³ skrev:
> Nå, den kendte jeg ikke. Det må være den samme menu der kommer frem
> hvis man holder musetasten nede i et stykke tid over linket, eller?

Det går jeg ud fra, har ikke lige kigget efter...

Fra : (Søren Grøndahl Jens~

Dato : 04-06-03 09:45

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Nå, den kendte jeg ikke. Det må være den samme menu der kommer frem
> hvis man holder musetasten nede i et stykke tid over linket, eller?

Jo, det er den samme meny der kommer frem. ctrl-klik på mac svarer til
højre museklik på pc
--
MVH
Søren Grøndahl Jensen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-06-03 09:45

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Nå, den kendte jeg ikke. Det må være den samme menu der kommer frem
> hvis man holder musetasten nede i et stykke tid over linket, eller?

Ja......
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-06-03 20:56

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>

> [...]
>
> Jeg fandt så på at paste hele web-adressen direkte ind i Photoshop's
> Open-vindue, men det ville Mac'en vist heller ikke gå med til.

Hvis du - ud over at lægge billederne på web-siden - havde lavet et regulært
link til billedfilerne, ville din trykker kunne downloade billederne til
egen harddisk.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin