Andet multimedie
bentjuul 3670
CorelDraw8 og polsk tegnsæt ?
Fra : ViP

Dato : 03-06-03 09:51

Hej NG,

Jeg har et problem med CorelDraw8 og Polsk tegnsæt.

Når jeg klipper noget Polsk tekst ud fra Word (97) og vil indsætte det i
CorelDraw8, forsvinder alle de special tegn som er i teksten ?

Håber at der er nogle der kan hjælpe.

Pfh. Tak for jeres tid.

--
/ViP

Fra : B. Smalbro

Dato : 03-06-03 10:17

Hej Viggo
Din tekst ligger sandsynligvis i Arial eller Times New Roman i din Wordfil.
Word understøtter imidlertid Unicode - hvad CorelDraw desværre ikke gør.
Unicode gør det muligt at arbejde med tegn i fonten som ligger udover det
tegnsæt du normalt bruger - men tegnene skal selvfølgelig være tilstede i
fonten. Du er derfor nødt til at have fat i polske fonte som har de
nødvendige specialtegn til brug i CorelDraw. Har du brug for nogle specielle
skrifter i CorelDraw?

Kh
Bjørn

Fra : ViP

Dato : 03-06-03 10:59

Hej Bjørn,

Tak for dit hurtige svar,

Jeg har fonten tahoma i Word, og der vises tegnene rigtigt. Jeg har ikke
brug for nogle specielle skrifttyper i CorelDraw, bare nogle der kan vise de
Polsek tegn, i en rimelig udformning (til brochure).

Igen tak for din tid.

/Viggo