Karsten Madsen wrote:
> Hej.
>
> Vi er helt nye i campinglivet - kig engang på vores lidt underlige
> indstigning i campistlivet og giv dit besyv med.
Surt sjov..
Hvordan får man opbygget et godt kunde sælgerforhold ?? Så man, hver
gang man ses i "butikken", skaber et brohoved med fremtidige
muligheder.
Her gik det lige til lærebogen i hvordan det ikke skal gøres. Og meget
kortsigtet også fra sælgers side, hvor man da også, for sent,
besindede
sig
Vi har ofte her i gr. set opfordringer til at man skal handle sig til
rabatter hos den lokale camping pusher og jeg er nysgerrig - hvordan
gør man ?
Er der tips om vejen til at blive forgyldt ?? .....
Skal man ha en velestimeret campinghjemmeside ?
Hjælper det hvis man er gammel kunde, der over årene har handlet 3-4
store vogne + div. udstyr - og dermed bevist sin betalingsevne.
Var bilen man kom i forkert.
Var tøjet forkert.
Navn eller proffesion forkert.
Man skal helst ligne og tale samme sprog. F.eks se ud som en
mekanikker /værkfører i civil på værkstedet, og ligne en sælger når
der skal handles.
Det hjælper at ta naboens 2 meget nydelige unger med til seancen. Det
er f.eks god taktik når der tales kredit. God taktik at ligne en solid
børnefamilie. Den mindste må gerne kravle lidt rundt over direktørens
sko - og besvimer kontordamerne få du evig særbehandling. Sæt dem
gerne til at holde øje med vidunderet, mens du skal vaske hænder eller
går ud et øjeblik med en sælger.
De fleste alvorlige
beslutninger kræver også at konen er med - du bliver ikke taget rigtig
alvorligt før hun er med.
Og - Ta bare slipset, pæn skjorte og bukser og de rigtige sko på,
inden du går ind og "sviner" i det pæne møblement på kontoret. - Vær
helst lidt pænere end dem du møder, så bliver du anderledes behandlet.
Var hele kundeudstrålingen forkert - Usoigneret hår osv. - Jeg kan da
godt prøve jer, men forventer ikke noget særligt. Nogle mennesker er
"født" til at få dårlig service. Bliver ikke lagt mærke til, eller
giver dårlige aciocioner - og så glemmer man det det handler om.
Tilfredshed på begge sider.
Til syvende og sidst er der masser af eksempler på kemi der ikke
lykkes - jeg har venner der partu ikke vil i bestemte butikker, eller
hos bestemte sælgere og hører også "morsomme" sælger bemærkninger om
kunder, men de holdes internt, så man klarer det professionelle
tilsnit over forholdet.
Skal man lære at være en "professionel" kunde ? tja.......
Jeg er sikker på at forhandleren er fuldstændig ligeglad med en 50sser
hvis man kommer igen og igen. At blive hængt ud på en hjemmeside var
nok ikke meningen fra starten og det var så det, uanset hvor man gik
forkert.
Held og lykke med jeres telt -
mvh sten