Application i asp / ? i php
Fra : Jss

Dato : 02-06-03 20:46

Hej Gruppe.

I asp kan man bruge Application til en slags superglobal variabel, findes
der noget tilsvarende i php ?

Det skal bruges til at slette en ip log, og jeg ville gerne have undlade at
køre en mysql query for hver user der loader siden.

Mvh
Jss

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 03-06-03 08:29

Jss wrote:
> I asp kan man bruge Application til en slags superglobal variabel, findes
> der noget tilsvarende i php ?

Ja, betegnelsen bruges om noget, men det er vist noget andet end i asp.

> Det skal bruges til at slette en ip log, og jeg ville gerne have undlade
> at køre en mysql query for hver user der loader siden.

Jeg går ud fra, at du leder efter en variabel, der er global for alle
scripts, der kører på samme webserver. Det tror jeg ikke findes. Men i
øvrigt så burde det ikke betyde noget om du fyrer en mysql query mere eller
mindre af per sidefremvisning.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Jss

Dato : 03-06-03 09:28

Takker for svaret.

(og beholder min nuværende løsning, med en query extra for hver user)