Lav shortcut på brugerens desktop
Fra : Lars Justesen

Dato : 01-06-03 19:21

Jeg har flere gange oplevet at man for en shortcut på sit
skrivebord uden at have bedt om det.
Hvordan kan man selv gøre det fra ens website?
Det eneste jeg har kunne finde ved at søge på google, var dette
VB script:

dim WshShell, strDesktop, oUrlLink
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
strDesktop = WshShell.SpecialFolders("Desktop")
set oUrlLink = WshShell.CreateShortcut (strDesktop +
"\yourTitle.URL")
oUrlLink.TargetPath = "http://www.yourURL.com"
oUrlLink.Save

kan man oversætte dette til PHP?

mvh
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-06-03 19:33

Lars Justesen wrote:
> [...]
> Hvordan kan man selv gøre det fra ens website?
> Det eneste jeg har kunne finde ved at søge på google, var dette

[klip noget der lignede kode]

> kan man oversætte dette til PHP?

Nej... heldigvis da ;)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 01-06-03 20:18

"Lars Justesen" <webmaster@team-urin.dk> wrote in message
> [...]
> set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
> strDesktop = WshShell.SpecialFolders("Desktop")
> set oUrlLink = WshShell.CreateShortcut (strDesktop +

Jeg tror det bedste du kan gøre er, at lave det ovenstående script i en
add_link.vbs-fil og så give det til brugeren og bede denne om at klikke på
'kør script'. Dog vil jeg som bruger nok tvivle meget når jeg klikker på
sådanne scripts

Fra : Niludo

Dato : 01-06-03 21:22

"Lars Justesen" skrev d. 01-06-03 19:21 dette indlæg :
> [...]
> Hvordan kan man selv gøre det fra ens website?
> Det eneste jeg har kunne finde ved at søge på google, var dette

... undladt

> kan man oversætte dette til PHP?

Hej Lars
Lad for alt i verden hver med at lave sådanne ting, det ligger utroligt
tæt op af virus, og det er etisk ukorrekt at ændre i brugerens
"opsætning". Lad du de lyssky sider, som gerne vil snyde og bedrage folk
og skade internettets sikkerheds image. Hvis du er en af dem der laver
lysksky hjemmesider med et "farligt" indhold, så drop det.

Hilsen
Niels

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Justesen

Dato : 02-06-03 12:34

> [...]
> og skade internettets sikkerheds image. Hvis du er en af dem der laver
> lysksky hjemmesider med et "farligt" indhold, så drop det.

jeg tror jeg dropper det...
kunne bare godt tænke mig at vide hvordan...