SAS´s hjemmeside
Fra : Lars

Dato : 01-06-03 18:46

Hej,

SAS´es hjemmeside er fin med et ordentligt layout. Men jeg synes der er
mange ting der er svære at finde ud af. F.eks. forsøger jeg at finde en
rejse fra København til Nice. Først skal jeg vælge dato - så skal
destination - og så søge. Så er der ingen flights den dag. Så skal jeg
indtaste det hele igen for en ny dato. Og så igen .. og igen etc.

Det ville være lettere hvis man kunne søge og se hvilke datoer der var
ledige pladser, men sådan skal det åbenbart ikke være - i hvert fald ikke så
vidt jeg kan finde ud af.

Der er mange andre ting på siden der er lige så besværlige, så jeg synes
siden er et eksempel på, hvordan man ikke skal opbygge en kundevenlig side.

Er det mig der er tosset eller galt afsporet ?. Hvad synes du, hvis du har
erfaringer med siden ?.

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 19:55

On Sun, 1 Jun 2003 19:46:07 +0200, "Lars" <mlh@mail.tts.dk> wrote:

> [...]
>destination - og så søge. Så er der ingen flights den dag. Så skal jeg
>indtaste det hele igen for en ny dato. Og så igen .. og igen etc.

Har lige været derinde for at gøre det samme for 4 dage siden - ganske
umuligt... så jeg er meget enig!

>Det ville være lettere hvis man kunne søge og se hvilke datoer der var
>ledige pladser, men sådan skal det åbenbart ikke være - i hvert fald ikke så
>vidt jeg kan finde ud af.

Jeg kunne heller ikke finde ud af det...

>Der er mange andre ting på siden der er lige så besværlige, så jeg synes
>siden er et eksempel på, hvordan man ikke skal opbygge en kundevenlig side.

Endnu en gang enig...

PS - Fandt forøvrigt den billigste billet fra København til Nice på
www. sterlingticket.com, som gav en enkeltbillet til 1198,- den 2.
juli...

Mange hilsner Gudrun
__

Livet er uforudsigeligt - spis dessert først!

Mange hilsner Gudrun
__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Ole

Dato : 01-06-03 21:03

Prøv denne det er SAS's billigste: http://www.flysnowflake.com/

Fra : Martin Drehn

Dato : 01-06-03 21:22

Hej,

Prøv evt. også Krone Rejser - www.kronerejser.dk - de plejer gerne at
have billige billetter til Nice, hvis du vel at mærke kan leve med at
være et helt antal uger (og ikke fx. ud en torsdag og hjem en søndag).

- Martin

Fra : John K

Dato : 01-06-03 22:10

> [...]

side.

> Er det mig der er tosset eller galt afsporet ?. Hvad synes du, hvis du har

Enig.

SAS er dog ikke ene om denne trælse ting.

Mvh

John

Fra : Steen Larsen \(4040\~

Dato : 02-06-03 22:48

> Er det mig der er tosset eller galt afsporet ?. Hvad synes du, hvis du har
> erfaringer med siden ?.
> Mvh Lars

Jeg har også flere gange for nyligt hisset mig op over siden, netop for at
finde en billet til Nice. Livet er for kort til den hjemmeside. Det må kunne
gøres bedre.
/Steen

Fra : Kenneth

Dato : 03-06-03 09:57

det kan altid betale sig at gå ind og kigge på amadeus, der kan man se
hvilke selskaber der flyver på en given destination, samt se om om der er
plads om bord.
http://www.amadeus.net

Kenneth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-06-03 20:54

"Lars" <mlh@mail.tts.dk> wrote in message

> Er det mig der er tosset eller galt afsporet ?. Hvad synes du, hvis du har
> erfaringer med siden ?.

Tosset er du sikkert ikke - så du må være galt afsporet (kan man være
rigtigt afsporet?)

Jeg bestiller hyppigt biletter vha. siden - og det fungerer den perfekt til.

Sandsynligvis er dit problem at SAS ikke har rettet siden mode det
kundesegment, der leder efter en billig afgang tildels uanset tidspunktet.
Langt de fleste har jo brug for at komme et bestemt sted hen på et bestemt
tidspunkt - og til det er siden fin.

vh
Jan

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 23-07-03 12:17

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> writes:

> [...]
> tidspunktet. Langt de fleste har jo brug for at komme et bestemt
> sted hen på et bestemt tidspunkt - og til det er siden fin.

Det kommer også an på hvilken browser man har. Hvis man bruger Mozilla
eller Netscape kan man ikke skrive i felterne på forsiden.

http://www.sas.dk

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/