5-farvet kat?
Fra : Jane Marquard

Dato : 01-06-03 15:48

Hej NG.
Jeg har hørt fra en bekendt at katte med 5 farver er yderst sjældne. Kan da
heller ikke lige komme i tanke om jeg har set en sådanne kat før. Men er der
noget specielt ved en kat hvis den har 5 forskellige farver?
På forhånd tak
Jane, tiger og den sorte, hvide, røde, brune og grå Tumle.

Fra : Ann K

Dato : 01-06-03 16:08

Hej Jane.
En femfarvet kat er faktisk ikke særlig sjælden... det er kun en såkaldt
"tortie med hvidt"..
En ikke særlig smuk kombination, hvis du spørger mig

Du kan evt se i mit album under Tia...

Hun er en (hold nu fast "sorttortiemakreltabby med hvidt"...

Mvh Ann - der ved at jeg nu får hele gruppens "Tortie-mafia" på nakken *ss*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-06-03 16:32

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]
>
> Hun er en (hold nu fast "sorttortiemakreltabby med hvidt"...
>
> Mvh Ann - der ved at jeg nu får hele gruppens "Tortie-mafia" på

Nemlig skal lige sende et *grrr-hvæs* fra Anastacia som bestemt synes
at hun er smuk og hun er sort tortie bloched tabby...;-/

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 01-06-03 17:16

Hejsa

Som allerede sagt så er det en tortie m. hvid, vi er jo selv glade for
tortie og har da også nogle stykker, men i flere forskellige farver
sjældent er det bestemt ikke

Putte - sort tortie /hvid
Pusilla - sort smoke tortie
Mykene - Blå tortie blochedtabby / hvid
Hope - Sort tortie spottedetabby

Samt vores lille Fiona som lige er rejst til sjælland idag, hun er sort
silver tortie abby/hvid og kan ses her, http://www.sacala.dk/fiona.htm
de andre finder du under vores hunkatte.

MVH
Gitte
www.sacala.dk - killinger tilsalg

Fra : Ann K

Dato : 01-06-03 18:05

Hejsa
Nej, nej, nej... det her er en flot missekat!!!

Sortspottettabby med hvidt...

Og denne her er SMUK!

Mvh Ann - der dukker sig for flyvende genstande ;-D

Fra : Mette Jensen

Dato : 01-06-03 19:16

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev

> Nej, nej, nej... det her er en flot missekat!!!

Ja nu skal du ikke være alene mere
Aske er en dejlig misser... Han er næsten rigtigt

Den helt rigtige model findes her:

Med venlig hilsen Mette Jensen - som eeelsker sin sort ticked tabby
www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Ann K

Dato : 01-06-03 22:58

Hej Mette.

>Aske er en dejlig misser... Han er næsten rigtigt
>Den helt rigtige model findes her:

<> Wow, Mette... der var du nær blevet skyld i en skilsmisse!
Manden så Kasmir - og udtalte Gudhjælpemig at "Han altså _var_....." Og så
blev der helt stille - meget stille *GGG* (jeg stod kun lige bag ham!)

Hurtigt tilføjede han så at _Kludetæppet_ da til enhver tid sagtens kunne
banke Kasmir på en udstilling
Ja, ja - vi får se... kommer det til en sammenligning mellem de to, så ved
_jeg_ godt, hvem jeg synes er pænest

Indtil da.... Aske Rules!!!

Mvh Ann

Fra : Mette Jensen

Dato : 02-06-03 14:39

> Hurtigt tilføjede han så at _Kludetæppet_ da til enhver tid sagtens kunne
> banke Kasmir på en udstilling

Ja det kan da komme an på en prøve I siger bare tid og sted og vi er der
)))))

--
Med venlig hilsen Mette Jensen - skidt være med grupper, farver og race
www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Ann K

Dato : 02-06-03 15:34

Hej Mette.
Jan regner med at Tia skal på sin første udstilling i Tåstrup den 10
august... hvis altså hendes transfer når at komme igennem - det har taget
noget tid, og tager åbenbart lidt længere tid endnu :-/

Det der med grupper, farver og race sætter han sig også helt ud over...
Kludetæppet er jo selvskreven til en BIS!!! ;-D

Mvh Ann - der har _lovet_ at kalde kræet for dets rette navn... forudsat at
hun kan opnå en minimum ex 1... HÆ

Fra : Mette Jensen

Dato : 02-06-03 18:55

> [...]

> august... hvis altså hendes transfer når at komme igennem - det har taget
> noget tid, og tager åbenbart lidt længere tid endnu :-/

Kashmir mangle et udlands certifikat for at han kan komme med
i Danmark igen. Meenn... det skal jo ikke være en undskyldning

> Det der med grupper, farver og race sætter han sig også helt ud over...
> Kludetæppet er jo selvskreven til en BIS!!! ;-D

Tja.... Det får Kashmir nok aldrig..... Så Hvis Tia får BIS bukker vi os i
støvet

> Mvh Ann - der har _lovet_ at kalde kræet for dets rette navn... forudsat
at
> hun kan opnå en minimum ex 1... HÆ

Nå jo.... Det skulle jo kunne lade sig gøre. Der er jo ikke mange katte i
den gruppe

Fra : Ann K

Dato : 02-06-03 19:11

>Tja.... Det får Kashmir nok aldrig.....

<> Tja... synd - for han er altså en pæn misser Selv om Aske er
pænere...

>Så Hvis Tia får BIS bukker vi os i støvet

<> Og jeg vil holde op med at kalde hende Kludetæppet ;-D

Mvh Ann

Fra : dannebrog

Dato : 02-06-03 15:42

Øh, hvor er de sidste to farver henne?

Tortie med hvidt er da kun tre-farvet???
--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Ann K

Dato : 02-06-03 16:20

Hej Ulrich

>Øh, hvor er de sidste to farver henne?
Tortie med hvidt er da kun tre-farvet???

<> Ja... sådan ser du (og alle andre, der ved noget om farvegenetik hos
katte) på det... for os andre er en tortietabby med hvidt femfarvet = sort,
brun, rød, grå (som faktisk kun er agutimønstret i den brune farve) og
hvid... hele fem farver
Det er også os, der ikke kan se at en kat er lilla, blå eller kanelfarvet -
eller forstå, hvorfor det skal hedde sorttabby, når nu katten er brun/grå
med sorte striber
Og en tortietabby kan man oven i købet give en farve mere... det røde
mønster er jo også stribet... så man kunne vel tilføje creme så katten kan
kaldes 6-farvet... men det er vel for meget af det gode *sss*

Mvh Ann

Fra : Allan

Dato : 03-06-03 16:50

"Jane Marquard" <janelFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På forhånd tak
> Jane, tiger og den sorte, hvide, røde, brune og grå Tumle.

Hej NG

Jeg har da også lige et spørgsmål om farver.

Jeg har en Sort smoke MCO Men han har fået et fint rødt halsbånd, Og krave i
pelsen. Som stadigvæk er smoke.

Er det så stadigvæk en sort smoke eller er han en fejlfarve smoke. eller 3
farvet, eller noget helt andet ??

Mvh. Allan