Støj fra underbo
Fra : Core

Dato : 31-05-03 22:11

Hej Gruppe

Jeg har i nogen tid nu levet med at de har siddet i deres have til kl 5 om
morgen med så højt musik at jeg blev nød til at flytte ud fra min lejlighed
da jeg ikke har kunnet sove og passe mit arbejde, men nu er det jeg vil høre
om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben
vinduer og døre og meget højt musik?
og få politiet til at hjælpe?

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 31-05-03 22:15

> [...]
>om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben

Jeg havde samme problem i min ejerlejlighed, men politiet fortalte mig
at det hørte under ejendommens husorden. Men at jeg skulle ringe igen,
hvis det blev værre.

Fra : LR

Dato : 01-06-03 01:18

> [...]
høre
> om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben

Det bedste er, at kontakte naboerne og få alle til at klage, som føler sig
generet. Hvis det ikke hjælper, skal det straks i boligretten uden tøven.
Jeg har selv støjproblemer nu. De asociale #)%&(#" skulle smides ud, om så
måtte leve på gaden som hjemløse!

Mvh,

Lasse

Fra : sille

Dato : 01-06-03 02:37

nu er det jeg vil høre
> om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben
> vinduer og døre og meget højt musik?
> og få politiet til at hjælpe?

Hos os hører den slags også under ejendommens husorden og der skal himmel og
jord sættes i bevægelse før politiet kan tilkaldes - har aldrig været ude
for, at der blev brug for politibistand herude.

Men, men ,men. Der er jo ingen der siger, at du ikke må true med at tilkalde
politiet.......
Det har været ret effektivt herude, når naboens teenagedatter holdt fest. Vi
bor i rækkehuse og der må tilsyneladende ikke ryges inde hos naboen -
hvilket resulterer i at 2/3 af festdeltagerne står uden for døren
(vores.....) og råber og skriger og skaber sig åndssvagt (de er 15-16 år
gamle).
Efter at jeg 3 gange havde bedt dem om at dæmpe sig udendørs, da min mand
skulle op på arbejde kl. 6.00 - uden held, bad jeg om at tale med C.
(naboens datter). Hun fik at vide, at hvis jeg én gang til dent oplevede råb
og larm fra hendes gæster uden for døren, så ringede jeg efter politiet. Det
virkede!

Hun kunne jo ikke vide, at jeg ikke havde i sinde at ringe efter dem.....

Misforstå mig nu ikke, jeg har intet imod at naboen holder fest lørdag aften
(med høj musik og hvad dertil hører) - så sart er jeg heller ikke, men når
15-20 unge mennesker flytter festen ud foran vores hoveddør, der går min
grænse altså!

Så du kan jo prøve at bede dem dæmpe sig først. Hvis det ikke virker, så
true med politiet. Har det heller ingen effekt - tja, så kan du altid prøve
at ringe til politiet. Det er da muligt at de gerne ville aflægge et
visit.......

/se

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 10:13

"Core" <Ascondk@hotmail.com> skrev:

> [...]
> politiet næsten gang de sidder i haven med åben vinduer og døre og
> meget højt musik? og få politiet til at hjælpe?

Høj musik for åbne døre er som oftest underlagt politivedtægten. Så
ring til politiet og hvis de angiver at det er underlagt ejendommens
husorden så gør dem opmærksom på politivedtægten.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-06-03 10:53

"Core" <Ascondk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
høre
> om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben

I Danmark er man desværre ret hjælpeløs. Efter flere klager til forskellige
formænd i vores ejerforeningen over overboens larm endte med vi selv måtte
flytte. De stakler der måtte overtage lejligheden.

Jesper

Fra : Andreas Jensen

Dato : 01-06-03 13:08

> [...]
høre
> om jeg kunne ringe til politiet næsten gang de sidder i haven med åben

Det hører først og fremmest under politivedtægten - se fx. for politikredsen
hvor jeg bor, §9:
http://www.politi.dk/p17/Politivedt/Politivedt.htm

Jeg tror at sådan en bestemmelse er ret normal, men find politivedtægten for
der hvor du bor.

Dernæst - når/hvis de stadig generer dig med deres larm efter vinduer og
døre er lukkede - hører det under husordenen.

/Andreas

Fra : Core

Dato : 01-06-03 21:22

Tak for hjælpen. desværre ville politiet ikke gøre noget da de sagde at de
havde "bedre" ting at tage sig til, så jeg må nok indse da det næsten er
umuligt at få dem smidt ud, at jeg må flytte :(
vi burde lave en forening imod støj, og få loven ændret så det er lettere
at få smidt folk ud, som gentage gange genere andre med deres asocial
adfærd.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 22:00

"Core" <Ascondk@hotmail.com> skrev:

> Tak for hjælpen. desværre ville politiet ikke gøre noget da de
> sagde at de havde "bedre" ting at tage sig til,

Interessant. Det er lidt morsomt som politiet utroligt ofte bruger
politivedtægten til at udstede bøder for ligegyldigheder men når det
omvendt er borgerne, der vil gøre brug af bestemmelserne i
politivedtægten så har politiet "bedre" ting at tage sig til. Det er da
fantastisk.

> så jeg må nok
> indse da det næsten er umuligt at få dem smidt ud

Det kan politiet nu trods alt ikke hjælpe dig med. Det skal gå igennem
ejerforeningen eller udlejer, hvis der er tale om lejeboliger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels

Dato : 02-06-03 06:48

> Tak for hjælpen. desværre ville politiet ikke gøre noget da de sagde at de
> havde "bedre" ting at tage sig til, så jeg må nok indse da det næsten er
> umuligt at få dem smidt ud, at jeg må flytte :(

Overtræder de ikke husordenen det sted hvor i bor? Kan du ikke indgive en
klage til bestyrelsen de næste gange det sker og derefter bede om at de
sættes ud? Lejekontrakter siger da ofte at gentagne brud på husreglerne er
grund nok til at blive smidt ud af lejligheden.