Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket mærke CF kort til Canon A70?
Fra : Vega

Dato : 31-05-03 08:22

Hej.

Jeg vil ud og købe mig et CF kort på 128 mb til mit Canon A70. Det må max
koste 300 kr., men gerne mindre selvfølgelig. Hvilket er hurtigt til at læse
fra? Gerne nogle der har erfaring med et kort brugt i sådan et kamera.

Mvh. Lars.

Fra : MA

Dato : 31-05-03 09:26

> [...]
læse
> fra? Gerne nogle der har erfaring med et kort brugt i sådan et kamera.

Vil foreslå, at du går ind på http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram.asp
, vælger 128 MB RAM og CompactFlash og søger på alle. Priserne vil da svinge
fra til fra 213,- til 709,-. Canon er dyrest, men du skal IKKE vælge Canon.
Som regel kan du bruge "Mest populære" til at få en idé om det bedste valg -
pris og kvalitet samlet. I de sidste mange tests har Ridata, Transcend og
Kingston klaret sig bedst i nævnte rækkefølge. Sandisk er størst, men ikke
bedst. Og hvis du endelig VIL have Sandisk, så vælg Ultra, deres almindelige
CF kort er "ultra langsomme". Kingston har altid været gode til at
markedsføre sig, er kendt for at være et kvalitetsprodukt og ligger
prismæssigt i den lave ende af skalaen. I aktuelle tilfælde er Kingston
faktisk billigst, hvorfor jeg ville foreslå dig at vælge dette
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1705057893).

Venligst

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam

Fra : Vega

Dato : 31-05-03 09:33

> I aktuelle tilfælde er Kingston
> faktisk billigst, hvorfor jeg ville foreslå dig at vælge dette
> (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1705057893).

Det har jeg kigget på, men der er en som har skrevet at hans kun holdte i 1
mdr. Har han bare været uheldig?

Mvh. Lars.

Fra : Vega

Dato : 31-05-03 09:34

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> prismæssigt i den lave ende af skalaen. I aktuelle tilfælde er Kingston
> faktisk billigst, hvorfor jeg ville foreslå dig at vælge dette

Har du selv erfaring med nogen?

Mvh. Lars.

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-03 23:44

>Har du selv erfaring med nogen?

Jeg har gode erfaringer med Ridata 128 Mb i min A70, hvis det kan være
dig til nogen hjælp. Valgte det udfra omtalte test, og har virket
upåklageligt såvel ved kontinuerlig optagelser og overførsel til PC.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hREMOVEjen@post4.tele.dk.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-05-03 11:57

Vega wrote:
> [...]
> fra? Gerne nogle der har erfaring med et kort brugt i sådan et kamera.

Jeg har udemærkede erfaringer med PQI og Performance (i nævnte
rækkefølge af hastighed - en forskel som dog er så lille så den ikke er
konsekvent mærkbar) i mit A40, hvis det kan være dig til nogen hjælp.

mvh

Jesper Brunholm